Vårföräldrar 2017 del 6

Huden är väldigt känslig över snittet under lång tid. Så det är väldigt skönt att tejpa! Även om det primärt minskar ärrbildningen så skyddar det också den ömtåliga huden. Jag tejpade under ett års tid och idag kan man i princip inte se ärret! Men det är fortf lite obehagskänsla om man vidrör huden på ärret.
Jag har det vältejpat:up: Sårkanterna ligger i en perfekt tunn linje så jag tror det kommer bli fint. Jag har ingen känsel alls på en dm runt ärret, lär väl ta tid innan det kommer tillbaks antar jag.

Besök hos bm gick fin fint. Ungen va inte fixerad och sov sig igenom hela doppler undersökningen, det ska ju finnas en första gång för allt :D Fick utskrivet min journal så jag har den med i fl väskan. Vill ju inte föda på mitt "hem" sjukhus och på det andra kommer dem inte åt journalerna även fast dem har samma system :meh:

Till något mindre kul. Är mitt i packningen av köket när fogarna börjar säga tvärnej, tar en oxinorm och den hjälper fan i mig inte :eek: Ska kombinera den med alvedon och hoppas att jag kan fortsätta en liiiten stund till iaf. Men nu blir det nog skitmat fram tills vi flyttat, svårt att laga mat och äta utan några som hellst köksattiraljer :D

Åh vad det går segt nu, 38+1 idag så hoppas han tittar ut snart...
Börjar troligen få havandeskapsförgiftning också, blodtrycket har varit lite högt senaste gångerna och efter att ha haft huvudvärk 2 dagar blev det extrakoll igår som visade spår av protein och 145/95 i blt. Vanligt besök idag igen visade lägre blt 130/85 men +1 på proteinet. Dessutom låg sf på samma mått som sist, 34cm men kan enligt BM bero på att magen sjunkit.
Långhelg nu och order att kontakta förlossningen om huvudvärken inte går bort med alvedon, jag får ont i övre delen av magen eller jag får synrubbningar. Jag som normalt sett inte är orolig av mig tycker faktiskt det känns lite jobbigt.

Vi dejtar för sällan, behöver inte vara så "allvarligt" för en mysig dejt!

Absolut inte. När vi inte bodde ihop dejtade vi ofta men nu har vi slarvat med det sista tiden. Vi sa att vi får försöka göra det någon gång ibland.

Besök hos bm gick fin fint. Ungen va inte fixerad och sov sig igenom hela doppler undersökningen, det ska ju finnas en första gång för allt :D Fick utskrivet min journal så jag har den med i fl väskan. Vill ju inte föda på mitt "hem" sjukhus och på det andra kommer dem inte åt journalerna även fast dem har samma system :meh:

Till något mindre kul. Är mitt i packningen av köket när fogarna börjar säga tvärnej, tar en oxinorm och den hjälper fan i mig inte :eek: Ska kombinera den med alvedon och hoppas att jag kan fortsätta en liiiten stund till iaf. Men nu blir det nog skitmat fram tills vi flyttat, svårt att laga mat och äta utan några som hellst köksattiraljer :D

Visst är det hemskt när tabletterna slutar funka! Jag vet inte vad jag hade gjort utan akupunturen faktiskt.

Åh vad det går segt nu, 38+1 idag så hoppas han tittar ut snart...
Börjar troligen få havandeskapsförgiftning också, blodtrycket har varit lite högt senaste gångerna och efter att ha haft huvudvärk 2 dagar blev det extrakoll igår som visade spår av protein och 145/95 i blt. Vanligt besök idag igen visade lägre blt 130/85 men +1 på proteinet. Dessutom låg sf på samma mått som sist, 34cm men kan enligt BM bero på att magen sjunkit.
Långhelg nu och order att kontakta förlossningen om huvudvärken inte går bort med alvedon, jag får ont i övre delen av magen eller jag får synrubbningar. Jag som normalt sett inte är orolig av mig tycker faktiskt det känns lite jobbigt.

Jag hade en sånn vända runt v 25 men med ont i magen och synrubbningar. Men blodtrycket gick ner igen. Hoppas det är samma sak för dig. Om inte annat är ju din bäbis färdigbakad nu så den kan ju komma ut utan fara.:heart

Hembesöket från BVC gick galant. Sammy har vänt i vikt nu och gått upp 20g sedan i måndags så nu låg han på 2800g. Har fått en jätterar sköterska/barnmorska (vet inte vilket hon är:o) Hon va väldigt noga med att räkna med Filippa trots att hon inte finns med oss vilket kändes väldigt fint:heart

Nytt besök nästa torsdag för ny vägning och även mätning:)

Sista besöket hos BM idag.
Har gått upp 5kg på 5 veckor vilket är lite mycket och jag märker ju att jag satt en del vätska :crazy:
Blodtrycket var lite lägre igen och urinstickan såg bra ut. :up:

SF 37 i vecka 38 så följer min kurva iaf.

BM fick i vanlig ordning jaga runt efter Liten med dopplern och hon kunde inte låta bli att gapskratta.:D Det händer liksom varje gång och varje gång är magen i full rullning så att hon tydligt kan se Liten röra runt där inne. Så är det ju nästan hela tiden här.

Hjärtljuden ligger på 150-155 och åker upp till 180 vid rörelser.

Jag älskar min familj och tycker om mitt liv, men i kväll är jag bara så ledsen. Det har bara runnit över. Jag har ätit tre gånger idag, alla med en gnällig bebis i knäet. Bebis har ätit nonstop, bara varit nöjd på mig och storasyster varit lite nere och oxå velat ha mammatid. Jag har ont i bihålorna som f-n och bebis var vaken halva natten.
Jag har inte varit själv två minuter idag. Ska krypa ner i sängen strax och där ligger storasyster o sover. Broren har kört sexårstrots deluxe och vägrat äta mat.
Jag vill bara vara själv i fem minuter... Hade jag inte haft så ont av bihålorna hade det varit promenad med hästen. Bryt ihop och kom igen. Bebis umgås med sin far nu :up: Hoppas hon sover mer än 30 minuter i natt.

Minns inte vems sambo som var hockeyintresserad men jag kan säga att min sambo gick ut och gick nyss när HV rasade ihop i tredje perioden. :laugh: Jag tror jag blir ensam om förlossninge drar igång på lördag. :angel:

Det är min sambo! ;)

Han kom hem från matchen och beordrade mig att nu fick jag minsann knipa till efter den avgörande lördagsmatchen :D
Jag riskerar också att bli ensam :p:banghead:O_o

BVC besöket igår visade att Grynet endast gått upp 25 gram på 8 dagar. :(
Fick köpa hem ersättning som hon får efter amning 2ggr per dag ca. Och så ska vi gå till BVC nu några dagar och väga vad det är hon äter. Igår när vi vägde åt hon ca 40 ml, hon ska ligga runt 100! Känner mig lite nere att min mat inte räcker för henne! :cry:
Men i övrigt är hon en go och glad tjej som sover nästan hela nätterna! :heart

Fick köpa hem ersättning som hon får efter amning 2ggr per dag ca. Och så ska vi gå till BVC nu några dagar och väga vad det är hon äter. Igår när vi vägde åt hon ca 40 ml, hon ska ligga runt 100! Känner mig lite nere att min mat inte räcker för henne! :cry:
Hoppas det vänder med hjälp av ersättning, man blir ju orolig när dom inte ökar.. Sammy gick ner rätt bra första 5dagarna trots att jag har mängder med mat. Han hade gått upp 20g på 3dagar men ska ändå vägas igen nästa vecka för att se att ökningen fortsätter.

Krumeluren sov sex timmar i natt!!! Lilla :heart.
Nu sover hon igen, det tar på krafterna att vara på affären och titta på det man ser ;). Det märks att hon är mer vaken och att hon ser bättre. Roligast är att ligga i pappas famn och vifta efter hans näsa eller katten som hänger över skötbordet. Hos mig tittar hon längre ner och smajlar :D.

Nu ska jag ta mig i kragen och annonsera ut lite bebiskläder, får se om det går bättre än gravidkläderna (jag blev så less att jag tog bort annonsen från ena sidan). Har en del som ska skänkas vidare också, när jag kom ihåg att ta med det så var det såklart stängt så nu åker jag runt med det i bagageutrymmet på bilen i stället.

Huvudsaken att hon får i sig näring, du får försöka tänka att det är det viktigaste, sen vart näringen kommer ifrån spelar mindre roll ❤ men har förstått att du inte är ensam om att känna dig nere över att behöva ge ersättning.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 150
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix