Vårföräldrar 2017 del 6

Det är konstigt att ens mamma alltid förstår en, jag har inte bekymmer med min svärmor men ibland tänker vi olika och i dom lägena håller mamma med mig!

Jag kan i alla fall fall kommunicera med min mor utan att fundera på följderna.
Med svärmodern tassar jag mer vilket gör det mer komplicerat.

Vaccinera mot rota, ja eller nej?

V blir ju 10v på tisdag och det ska ges innan 12 så det börjar bli dags att bestämma sig...

Vi kommer köra på det

Här blev det ja till slut men har inga argumentationer mer än att det kanske är bra att ta eftersom det finns typ!

Vi blir inte erbjudna det vaccinet så här är det "enkelt"

@TeamLundVer hoppas det ger sig snart, typ igår!

@Lazy Lady skit i svärmor, jag och min kommer inte överrens alls men det är ömsesidigt så vi har vapenvila. Hon lägger sig inte i hur vi uppfostrar barnen (hon tycker fri uppfostran i halvfarlig miljö är ok)

Jag vet att jag inte alls borde ens tänka tanken att jag ska anpassa mej, men det är ändå svårt på nåt vis.

Nä det är inte svårt egentligen. Det är ditt barn.

Jag kan i alla fall fall kommunicera med min mor utan att fundera på följderna.
Med svärmodern tassar jag mer vilket gör det mer komplicerat.

Min svärmor är världens snällaste och skulle aldrig säga något. Däremot är hon hysteriskt orolig för saker och ting och därför undviker man att nämna saker för henne. Vilket gör att man "tassar lite på tå" av den anledningen.

Skickade sambon att köpa sköljmedel, det luktar fruktansvärt men var tvungen att tvätta. Nu stinker hela lägenheten. :yuck:

Nä det är inte svårt egentligen. Det är ditt barn.

Min svärmor är världens snällaste och skulle aldrig säga något. Däremot är hon hysteriskt orolig för saker och ting och därför undviker man att nämna saker för henne. Vilket gör att man "tassar lite på tå" av den anledningen.
Nej egentligen är det inte svårt alls, men sen är situationen lite speciell i och med att vi förlorade Filippa. Alla vill liksom ta igen det dom aldrig fick på nåt vis. Men samtidigt måste man ju se till att Sammy inte är en ersättare utan ett helt eget litet liv och vi måste ju få chansen att lära känna honom.

Sköljmedel behövs inte ;) vi tvättar aldrig med sköljmedel :)

Alla gör vi olika :D

Nej egentligen är det inte svårt alls, men sen är situationen lite speciell i och med att vi förlorade Filippa. Alla vill liksom ta igen det dom aldrig fick på nåt vis. Men samtidigt måste man ju se till att Sammy inte är en ersättare utan ett helt eget litet liv och vi måste ju få chansen att lära känna honom.

Jag förstår att det är en speciell situation men då är det ju ännu viktigare att du och din lilla familj får vara tillsammans utan "utomstående". Svärmor kan gott vänta några dagar till. Hon vet ju att ert lilla mirakel lever och mår bra. Eller begränsa det till att hon bara får komma en timme om dagen. Jag har sagt till släkten (både min och sambons) att vi kommer inte öppna dörren om folk dyker upp utan att kollat att det är ok. Jag tycker inte om att ha folk springande i vanliga fall och när bäbis kommer blir det nog inte bättre. :p

Till alla med knorriga barn.
Mina barn har aldrig klarat av d-dropparna. Dom får jätte ont i magen och blir skrikiga :down: vi har haft en sån em idag för jag ville testa om detta barns mage (jag har glömt att ge det alla andra dagar :o) klarar av det.

Ett tips att pröva bara om inget annat hjälper

Han kommer ju finnas med er länge så det finns gott om tid att umgås :)

Till alla med knorriga barn.
Mina barn har aldrig klarat av d-dropparna. Dom får jätte ont i magen och blir skrikiga :down: vi har haft en sån em idag för jag ville testa om detta barns mage (jag har glömt att ge det alla andra dagar :o) klarar av det.

Ett tips att pröva bara om inget annat hjälper

Jag har glömt bort att ge d-dropparna i typ tre veckor så här är bär dom ingen skuld. :o
Jag har däremot hört fler som märker skillnad på barnen när dropparna tas bort/byts ut.

Fogarna har sagt upp sig fullständigt nu ikväll. Benen bär inte och min stackars fotled känns som den här gett upp för gott. Har inte ens gjort något "jobbigt" idag så förstår inte varför.... Förvärkarna har redan börjat så antar att det blir en jobbig natt. I morgon ska jag på akepunktur och sen åka och shoppa med svärmor och svägerska. Vi får väl se hur det går.

Haha ja besök hos BM idag igen (märks väl att vi bor i ingenstans och att hon inte har supermånga mammor att hålla koll på, jag var där senast i fredags ;)) BF är på lördag men har inbokad tid på onsdag om hon inte behagat komma innan dess... Allt såg bra ut, fixerad och redo. Järnet är uppe i mitt normala 134 igen (BM tyckte 118 i v.37 var för lågt :angel: Hon har stenkoll på oss i allt, så mycket roligare att gå dit sen jag bytte mottagning och BM). Visserligen gör tabletterna mig hård men inget extremt så det går okey :)
Däremot ska hon bort över helgen så nu funderar jag på om vi ska hålla oss närmare sjukhuset över helgen när hon inte är hemma, annars kan man alltid ringa henne och hon kommer och kollar en om man tycker något är fel (har som sagt 20mil till sjukhuset)... Bra inge orolig men när svägerskan som har BF idag funderade på att vara närmare sjukhuset över helgen om det skulle dra igång blev jag lite nervösa. Å andra sidan är det hennes nr.2 så det kan ju gå fortare där...

I övrigt är allt bra, lika svullen som vanligt och längtar till det försvinner :heart

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka