Vårföräldrar 2017 del 6

Gjorde min svärmor lite förtretad idag tror jag.. dom har varit här i stort sett dagligen sedan vi kom hem ifrån bb och hon har lagt beslag på Sammy så fort hon kommer innanför dörren och släpper inte förrän han är vrålhungrig eller behöver bytas på och när det ska göras har hon följt med.
Oerhört påfrestande för mina mammanerver som är lite på helspänn efter att ha väntat på bebis i 18månader.. Jag behöver ha honom själv och maken också.
Och jag är dessutom inte helt bekväm i att amma "med alla" ännu eftersom vi krånglar lite med di-napp. Dessutom är han bara 7dagar..

Så jag sa helt enkelt ifrån idag att jag vill ha MITT barn, han kommer inte försvinna och ni kommer få ha honom ändå men inte hela tiden. Hon blev väldigt ställd och gick i lite försvar men tack och lov så bröstade svärfar upp sej och sa det är klart han ska vara hos sin mamma, det är ingen docka som ska skickas runt. (Tack svärfar:heart) Sammy räcktes tillbaks efter lite sura blickar.

Fan va svårt det är att hitta balans...

Vad är det för speciellt med den 11 maj?? Alla vill ju boka in sig då och allihopa mellan 9-13. Nu har dottern klassträff med nya klassen inför skolstart i aug den 11 mellan 9-10, sotaren kommer till gården mellan 10-13, jag skulle eg vara hos bm 9.30 och sen vill sotaren komma till detta huset mellan 10-13... Hallå eller.. får nog flytta bm och sotare nr 2.

Gjorde min svärmor lite förtretad idag tror jag.. dom har varit här i stort sett dagligen sedan vi kom hem ifrån bb och hon har lagt beslag på Sammy så fort hon kommer innanför dörren och släpper inte förrän han är vrålhungrig eller behöver bytas på och när det ska göras har hon följt med.
Oerhört påfrestande för mina mammanerver som är lite på helspänn efter att ha väntat på bebis i 18månader.. Jag behöver ha honom själv och maken också.
Och jag är dessutom inte helt bekväm i att amma "med alla" ännu eftersom vi krånglar lite med di-napp. Dessutom är han bara 7dagar..

Så jag sa helt enkelt ifrån idag att jag vill ha MITT barn, han kommer inte försvinna och ni kommer få ha honom ändå men inte hela tiden. Hon blev väldigt ställd och gick i lite försvar men tack och lov så bröstade svärfar upp sej och sa det är klart han ska vara hos sin mamma, det är ingen docka som ska skickas runt. (Tack svärfar:heart) Sammy räcktes tillbaks efter lite sura blickar.

Du behöver inte hitta balans. Du behöver bara tänka på dig själv och pappan.

Fast allvarligt? Du ska inte må minsta dåligt över detta. Klart du och din sambo ska få lära känna ERT barn i lugn och ro först. Det är prio ett just nu.

Jag har massa Boob amningskläder strl m om nån vill ha, mycket sparsamt använda.
Nattlinnen, toppar, tröjor. Svart, grått och blått typ.

Jag vet att jag inte alls borde ens tänka tanken att jag ska anpassa mej, men det är ändå svårt på nåt vis.

Till mig sade de att det är extremt viktigt för anknytningen och amningen att ha bebis nära så känn ingen skuld alls.
Min ena svärmor är lika, hon kryper typ upp i mitt knä för att hålla upp huvudet på GOLLUM när hon anser att jag brister i moders-skills:D. Jag tar resolut tillbaka när jag vill.

Svärmor kom förbi idag och sade "nu får jag nog komma varje dag så du vänjer dig vid mig och inte blir rädd för mig" :crazy:
Hon hade med sig två nappar också (för vi har ju inte köpt själv....) om det var så att "jag kände att vi behövde". Lillan har inte varit så intresserad och vi har inte jagat på men det var tydligen inte helt ok förstod jag.

Ok hos bvc, 56.5 cm efter tre mätningar (hon var nog 55.6 förra v o inte 56.5 kom vi fram till för då stämde kurvan fin fint ;)) och 4740 gram tung. Fick även rådet om sempers magdroppar för att se om magen blir bättre. Mycket kvällsknorr och gaser just nu...

Sambo frågade i morse om det inte var dags att introducera flaska lite nu så att jag fick mer tid i stallet och kanske kunde sätta igång två hästar istället för bara en :love:

I morgon ska Grynet till BVC igen för ny vägning. Jag ska fråga henne då hur vi ska göra med Grynets mage, jag tycker att hon har blivit lite knorrigare de senaste dagarna och hon får lite liknande magknips attacker. Hon kan ibland vakna på em och skricka och vara jätteledsen någon minut innan det lugnar sig och hon somnar om. Jag undrar om det kan vara D-vitamindropparna eller om hon är känslig för något eller helt enkelt bara väldigt glupsk och sväljer luft när hon äter?
Jag har även en liten känsla av att hon inte har gått upp så mycket som hon ska denna veckan och är rädd för att jag inte ska ha tillräckligt mycket mat till henne. :(:cry:

Vaccinera mot rota, ja eller nej?

V blir ju 10v på tisdag och det ska ges innan 12 så det börjar bli dags att bestämma sig...

Till mig sade de att det är extremt viktigt för anknytningen och amningen att ha bebis nära så känn ingen skuld alls.
Min ena svärmor är lika, hon kryper typ upp i mitt knä för att hålla upp huvudet på GOLLUM när hon anser att jag brister i moders-skills:D. Jag tar resolut tillbaka när jag vill.
Jag kommer definitivt sätta gränser nu, barnet är mitt och makens. Inte nån annans..
Tack för stöd i frågan:heart Har även pratat med mamma om det och hon höll såklart med mej:D

Jag kommer definitivt sätta gränser nu, barnet är mitt och makens. Inte nån annans..
Tack för stöd i frågan:heart Har även pratat med mamma om det och hon höll såklart med mej:D

Det är konstigt att ens mamma alltid förstår en, jag har inte bekymmer med min svärmor men ibland tänker vi olika och i dom lägena håller mamma med mig!

I morgon ska Grynet till BVC igen för ny vägning. Jag ska fråga henne då hur vi ska göra med Grynets mage, jag tycker att hon har blivit lite knorrigare de senaste dagarna och hon får lite liknande magknips attacker. Hon kan ibland vakna på em och skricka och vara jätteledsen någon minut innan det lugnar sig och hon somnar om. Jag undrar om det kan vara D-vitamindropparna eller om hon är känslig för något eller helt enkelt bara väldigt glupsk och sväljer luft när hon äter?
Jag har även en liten känsla av att hon inte har gått upp så mycket som hon ska denna veckan och är rädd för att jag inte ska ha tillräckligt mycket mat till henne. :(:cry:

Det är bara en fundering men OM det nu är så att maten inte räcker, så kanske det är därför hon knorrar?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka