Vårföräldrar 2017 del 6

Myskillen fortsätter vara gudomligt snäll❤️ Äter bra, sover gott i sin vagga på nätterna och knorrar lite lätt när han är hungrig. Ammar sista målet vid 24 sen vaknar han vid 03 och 06 för att äta igen (samma vakna perioder som i magen) Däremellan sover han hur lugnt som helst. Ligger och myser i vagnen om vi grejar med annat på dagen utan bekymmer:up:

Idag va det bad på schemat och det gick mycket bättre hemma än på bb. Satt bara och myste och efteråt vid amning invirad i handduk så bajsa han ner sej fullständigt och fick bada igen:D:rofl: (nästa gång blir det blöja direkt efter bad:laugh:)

Nu plussade jag på mitt karma konto lite :D Tanken var ju att vi skulle ha en flyttloppis med grejerna som vi inte vill ha med i flytten, men jag orkar helt ärligt inte bry mig. Men grejerna är för fina för att bara slänga så ringde till erikshjälpen som så gärna ville komma och hämta det. Så nu behöver vi bara asa ut det i garaget och öppna när dem kommer så plockar dem med sig rubbet :up:

Lillan och jag är på konferens i dag. Väldigt oplanerat och det kunde ha varit intressant om det inte vore för en handfull bittra gubbar som ska göra sig hörda till varje pris.
Lillan sover gott i alla fall.
Jag funderar om jag ska gå en liten shoppingrunda sen när jag ändå är i stan, junioren behöver kläder och det gör säkert lillan också :angel:
(jag behöver byxor men jag vill bli lite fastare först så att jag kanske kan välja den mindre storleken av de två jag ligger emellanemellan :o)

Myskillen fortsätter vara gudomligt snäll❤️ Äter bra, sover gott i sin vagga på nätterna och knorrar lite lätt när han är hungrig. Ammar sista målet vid 24 sen vaknar han vid 03 och 06 för att äta igen (samma vakna perioder som i magen) Däremellan sover han hur lugnt som helst. Ligger och myser i vagnen om vi grejar med annat på dagen utan bekymmer:up:

Idag va det bad på schemat och det gick mycket bättre hemma än på bb. Satt bara och myste och efteråt vid amning invirad i handduk så bajsa han ner sej fullständigt och fick bada igen:D:rofl: (nästa gång blir det blöja direkt efter bad:laugh:)

Så underbart att läsa <3 grattis till bebis!

Tror jag fått en spricka i revbenet. Gör ont när jag andas tillochmed. Började nästan tjuta när jag var inne på Lindex och kollade babymössor. Hormonerna svallar. :cry::oO_o

Herregud, sist jag flyttade för sju år sen hade jag en byrå, två sopsäckar med kläder och en kartong med papper och småskit. När fasen har man köpt så mycket grejer??:eek: Får nog ta och ge mig för idag om jag ska lyckas laga mat idag också, en bebis som tycker det är dennes dax att få röra på sig och förvärkar som meddelar att det är slut paketerat nu. :meh:

Sprang nyss ut i trosor och bh, katten hade trasslat in sig i ett snöre och panikjamade. Tänkte inte på att vi har grannar :eek: kattens ben verkar ha klarat sig och Cornelis höll sig lugn inne som tur va, fick lämna honom i babyskyddet som stod närmast.

Huh va kallt! :eek:
Lite spänning i vardagen sådär för grannarna. :laugh:

Sprang nyss ut i trosor och bh, katten hade trasslat in sig i ett snöre och panikjamade. Tänkte inte på att vi har grannar :eek: kattens ben verkar ha klarat sig och Cornelis höll sig lugn inne som tur va, fick lämna honom i babyskyddet som stod närmast.
Jag sprang och jagade hund i bara handuk virrad runt kroppen en gång :D Tro sig fasen att en bekant skulle köra förbi just då, det får jag ff höra ibland och detta är iaf fyra år sen:rofl:

Det är ju helt sjukt. Vi har slängt mer än vad vi har packat ner, sen det som erikshjälpen ska hämta så är det ju knappt ens hälften som ska följa med.

Så var det för mig också när jag flyttade ihop med sambon och då var mitt flyttlass litet från början.

Han flyttade från en lägenhet han bott i över 15 år och tog med sig en släpkärra, resten kastades/skänktes.

Man har mycket skit man inte behöver.

Nu märks det att man är inne på upploppet. Är så trött att jag knappt vet var jag ska ta vägen. :meh:
Inte blir det bättre av att jag lägger drygt 4 timmar varje kväll nu för att få klart det sista med jobbet. Självklart väljer programen att strula till det också för mig :cautious:

Fogarna är nästan tillbaka på hur de var för en vecka sedan vilket är skit men överlevnadsbart. Funderar dock på att slita av mig vänster ljumske då den inte alls är med på tåget. :mad:

3 dagar kvar att jobba varav 2 på kontoret. En vecka kvar tills Liten kommer, längtar. :bump:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka