Vårföräldrar 2017 del 6

Bra natt tror jag. Ett blöjbyte innan 06 efter 22. Vi tar sovmorgon ändå, är galet trött.

Han log alldeles nyss åt sin nattlampa vid skötbordet :D

Vi hade också bra natt, väldigt skönt! Han äter ju varannan/var tredje timma men somnade om imellan!

Kl har 1,7 kg kvar till startvikt, gick ju upp 21,5 kg tillslut! Cornelis blir sju veckor på fredag, tänk om man alltid kan gå ner så fort :p skulle behöva ner 20-30 kg till :p
Snart blir det i alla fall en promenad till bvc :) har snöat/regnat måndag och tisdag så har inte velat ta någon promenad...

Har precis bokat biljetter till Johan Glans extra föreställningar :bump:Dem försvann ju så jäkla fort sist så man hann ju inte. Tänkte gubben skulle få dem i födelsedagspresent tillsammans med en natt på hotell eller liknande. Jag menar i feb nästa år så är ju bebis tillräckligt stor för att lämnas hos någon.

Jag har 5kg kvar till första vikt hos BM och 9 till vikten vid äggplock och 13 till målvikt. Händer typ ingenting. Drygt.

Har ammat vrålhungrig Sammy största delen av natten. Va otroligt skönt när han väl bestämde sej för att det räckte vid 04.30. Han har dock att ta igen eftersom han tappat en del sedan han föddes och ska in på extra vägning imorgon på BVC.

Har tagit premiärtur med barnvagnen idag också, så otroligt fint väder att det inte gick att låta bli:love:. 1,5km va dock max vad min snittade mage ville gå med på:cool:

Idag blir liten 1vecka:heart:heart

Har visst lyckats få två barn som absolut inte går att lägga ifrån sig. Einar vill ligga vid bröstet 24/7 och vaknar så fort jag lägger ned honom eller flyttar undan mig i sängen. Tyvärr inte lika glad i sjalen som storasyster var, så har avancerat till att ha honom liggandes i famnen på amningskudden medan jag skriver exjobb med ena handen om dagarna. Skam den som ger sig ;)

Jag har gått ner 4kg ca från min ursprungliga vikt när jag blev gravid, men iom att vi fick svamp har jag varit väldigt restriktiv med socker och vitt mjöl så tror förklaringen ligger där och dagliga promenader. De sista dagarna däremot har jag varit skithungrig igen.. Har några kilo för mycket så det får gärna släppa några kilo till :cool:

BVC och läkarbesök idag. Försöker ju köra lite Ec och det är inte bra vid BVC besök. Blöjan av o friska luften betyder i Eddas värld att man ska bajsa o kissa för kung och fosterland, räkna ut resten själva.. :angel::p:laugh:

Hon har inte gått upp men det skyller vi på förkylningen, 55,5 cm lång och 4510g 5 veckor gammal. Fortfarande tät i näsan :cautious:
Läkaren undrade över amningen och jag sa att hon klickar med tungan och att mycket åker utanför. Tungbandet är tydligen för kort och vi har fått en remiss till önh för åtgärd. Skönt om det hjälper så man slipper bli plaskvåt vid varje amning.

Förkylningen på mig har satt sig i en bihåla. Fy fan vad ont det gör :yuck:

Idag har vi testat bärselen och wow vilken grej :bow: Hon har sovit i den i två timmar och jag har fått massor gjort. Lagat mat, ätit, fixat med tvätten och disken mm. Hoppas hon kommer fortsätta trivas i selen det kommer definitivt underlätta dagarna :)

Någon som har amningskläder från H&M förresten? Skulle behöva beställa hem lite kläder men är osäker på hur de är i storleken? Små/stora?

Jag har gått ner 4kg ca från min ursprungliga vikt när jag blev gravid, men iom att vi fick svamp har jag varit väldigt restriktiv med socker och vitt mjöl så tror förklaringen ligger där och dagliga promenader. De sista dagarna däremot har jag varit skithungrig igen.. Har några kilo för mycket så det får gärna släppa några kilo till :cool:

BVC och läkarbesök idag. Försöker ju köra lite Ec och det är inte bra vid BVC besök. Blöjan av o friska luften betyder i Eddas värld att man ska bajsa o kissa för kung och fosterland, räkna ut resten själva.. :angel::p:laugh:

Hon har inte gått upp men det skyller vi på förkylningen, 55,5 cm lång och 4510g 5 veckor gammal. Fortfarande tät i näsan :cautious:
Läkaren undrade över amningen och jag sa att hon klickar med tungan och att mycket åker utanför. Tungbandet är tydligen för kort och vi har fått en remiss till önh för åtgärd. Skönt om det hjälper så man slipper bli plaskvåt vid varje amning.

Förkylningen på mig har satt sig i en bihåla. Fy fan vad ont det gör :yuck:

Viktor kissar nästan alltid när man tar av blöjan men bajsar gör han helst när han äter. Ska klura på hur vi kan fånga det i sommar sen...

Någon som har amningskläder från H&M förresten? Skulle behöva beställa hem lite kläder men är osäker på hur de är i storleken? Små/stora?

Gravidkläderna skulle jag säga är "normala" men de fanns i typ S M L och så vidare. Jag hade tröjor i M som passade bra, nu har jag Boob i M och de är nästan lite stora men de kilon jag tappat hittills har varit från överkroppen. Men H&M överlag är ju snarare små än stora.

Här har det varit full fart sen Douglas kom i fredags morse. I fredags eftermiddag fick vi åka hem och hann fira storasyster som fyllde 2 samma dag :heart lite presenter och tårta med mormor och morfar vart det iaf. I lördags var hennes stora kalas med drygt 20 gäster, tur vi ordnat det enkelt med smörgåstårta och köpefika :p på natten till söndag vart sambon kanonsjuk och har legat med feber och luftrörskatarr. Var hyfsat nöjd med mig själv när jag lyckades rodda hela söndagen själv med alla 4 barn hemma. I måndags passade även 2-åringen på att åka på hög feber samtidigt som sambon var lika sjuk som innan och dagen innehöll dels läkarbesök för Douglas (han vart godkänd :up:) och bup-besök med stora tjejen, lyckades matcha in amningen så att Douglas kunde ligga och sova med pappa medan jag var iväg, puh. Idag har det vänt för sjuklingarna även fast sambon nog kommer få dras med luftrörskatarren ett tag :(

Så nu hänger vi äntligen i soffan :D allt går bra i alla fall! Precis som storasyster vill D helst vara nära, han sover på mig på nätterna och längsta sovningen hittills är 2 timmar i sträck nattetid innan han vill amma igen och så byts det såklart ett gäng blöjor på nätterna med. Skönt att sambon börjar må bättre så jag kan få lite avlastning på natten, D sover som tur är lika gärna på honom :up: är ju guld värt att få ligga ner bekvämt och sova nån timme varje natt i alla fall.

Jag är fascinerad att min kropp återhämtade sig så fantastiskt snabbt denna gång! Klarade förlossningen utan en enda bristning trots en rejäl grabb på 53 cm och 4170g som dessutom föddes i vidöppen ansiktsbjudning. Själva förlossningen var mycket tuffare än första, bm sa att det är svårare att få ut dom när dom föds som han gjorde och precis som förra förlossningen så är min kropp långsam på att öppna sig. Men har inte haft något ont efteråt förutom typ träningsvärk :banana: Och så amningen då som är en helt egen smärthistoria men det ger ju med sig så småningom så bara att härda ut :)

Och @Lime jag älskar boobs amningskläder! De jag har från h&m gillar jag mindre, får liksom gräva fram bröstet och det gillar jag inte i offentligheten.. Boob däremot, diskret o bra!!

Uff, inne i en period igen där jag sover dåligt. 13 dagar kvar till BF. I dag verkar bebis upprörd och rör sig mycket. Ilar och trycker neråt och jag kallsvettas. Inte helt bekvämt, undrar om det betyder att bebis är påväg att vilja komma ut. Sambon är lite orolig, i morgon spelar Brynäs IF match på hemmaplan med chans att ta SM-guld vilket sambon inte vill missa. :D Han har sagt till bebis på skarpen att inte komma ut i morgon :)

Svärmor kom förbi idag och sade "nu får jag nog komma varje dag så du vänjer dig vid mig och inte blir rädd för mig" :crazy:
Hon hade med sig två nappar också (för vi har ju inte köpt själv....) om det var så att "jag kände att vi behövde". Lillan har inte varit så intresserad och vi har inte jagat på men det var tydligen inte helt ok förstod jag.

Ok hos bvc, 56.5 cm efter tre mätningar (hon var nog 55.6 förra v o inte 56.5 kom vi fram till för då stämde kurvan fin fint ;)) och 4740 gram tung. Fick även rådet om sempers magdroppar för att se om magen blir bättre. Mycket kvällsknorr och gaser just nu...

Sambo frågade i morse om det inte var dags att introducera flaska lite nu så att jag fick mer tid i stallet och kanske kunde sätta igång två hästar istället för bara en :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka