Vårföräldrar 2017 del 6

Amningen tar rejält minst sagt -9kg på 9dagar. Trycker i mej mat och fika så det sprutar om det.
Idag ska vi ta en tur och handla grejer till husvagnen och även köpa avgjutningskit så vi kan göra avgjutning på fot och hand:love:

Åh jag önskar att amningen skulle äta mitt överskott men icke. Är iofs inte så förvånad.

Huvudsaken att hon får i sig näring, du får försöka tänka att det är det viktigaste, sen vart näringen kommer ifrån spelar mindre roll ❤ men har förstått att du inte är ensam om att känna dig nere över att behöva ge ersättning.

Nu tror jag lilla donnan skojar med oss... var tillbaka på BVC idag för att mäta hur mycket hon äter, då har hon gått upp 95 gram sedan igår!!? Hur är. Det möjligt?? Så nu ska jag bara ge ersättning vid ett tillfälle pår dag över helgen och så får vi väga på tisdag igen... även sköterskan kliade sig i huvudet och undrar hur det har gått till! :confused: Men skönt att hon hade gått upp iaf! :D

BVC besöket igår visade att Grynet endast gått upp 25 gram på 8 dagar. :(
Fick köpa hem ersättning som hon får efter amning 2ggr per dag ca. Och så ska vi gå till BVC nu några dagar och väga vad det är hon äter. Igår när vi vägde åt hon ca 40 ml, hon ska ligga runt 100! Känner mig lite nere att min mat inte räcker för henne! :cry:
Men i övrigt är hon en go och glad tjej som sover nästan hela nätterna! :heart
Förstår precis hur du känner :heart
Ebba har äntligen passerat sin födelsevikt nu när hon är 2,5 vecka. Hon har fått lite tillskott med ersättning sedan hon var några dagar gammal. Nu får hon ersättning efter amning ca 4 ggr/dygn. Vi får se framöver om det blir mer amning eller om vi går över mer på ersättning.

Nu tror jag lilla donnan skojar med oss... var tillbaka på BVC idag för att mäta hur mycket hon äter, då har hon gått upp 95 gram sedan igår!!? Hur är. Det möjligt?? Så nu ska jag bara ge ersättning vid ett tillfälle pår dag över helgen och så får vi väga på tisdag igen... även sköterskan kliade sig i huvudet och undrar hur det har gått till! :confused: Men skönt att hon hade gått upp iaf! :D

Nykissad igår och full blåsa idag?

Sambon skämtar att jag får knipa igen nu så vi inte får ställa in flytten imorgon. Haha ja det hade ju varit skoj säger jag. Har nu haft konstanta värkar sen kl halv två :meh: Gissa om där är en herre som börjar bli nipprig nu :D

Alltså för din skull tycker jag bäbis kan komma i natt men för din sambos skull så kan h*n vänta tills i övermorgon.

Min sambo blir nervös för minsta lilla pip från mig nu och han blåvägrade sex idag. :laugh::angel:

Sambon skämtar att jag får knipa igen nu så vi inte får ställa in flytten imorgon. Haha ja det hade ju varit skoj säger jag. Har nu haft konstanta värkar sen kl halv två :meh: Gissa om där är en herre som börjar bli nipprig nu :D

Nog för att jag kan tycka att det vore skönt för dig att få föda men kan också tänka mig att det vore skönt o få flyttat först ;) Iaf tycker jag det är skönt att vi flyttat in även om det är en hel del kvar o fixa ;)

Så jag lånar gärna lite värkar och låter lillan komma ut imorgon på bf :D För hon verkar inte vilja ut, trodde igår att något kanske skulle hända när jag helt plötsligt fick superont i nedre ryggen på vänster sida men det försvann efter ett par min o sen var de borta.... Har ju ingen aning om hur det ska kännas heller :D

Nog för att jag kan tycka att det vore skönt för dig att få föda men kan också tänka mig att det vore skönt o få flyttat först ;) Iaf tycker jag det är skönt att vi flyttat in även om det är en hel del kvar o fixa ;)

Så jag lånar gärna lite värkar och låter lillan komma ut imorgon på bf :D För hon verkar inte vilja ut, trodde igår att något kanske skulle hända när jag helt plötsligt fick superont i nedre ryggen på vänster sida men det försvann efter ett par min o sen var de borta.... Har ju ingen aning om hur det ska kännas heller :D
Ja asså min plan är att jag springer satan nu under helgen sen ska vi till svärmor och fira valborg på söndag kväll och då är vi 1,5 mil ifrån sjukhuset där jag vill föda istället för 8,5 om vi hade kört hemifrån. Så då är det fritt fam för unge att titta ut. Enligt bm är bebis nere men ff liiite ruckbar så chansen finns ju :bump::D

Vet inte om jag skrev cornelis mått/vikt på bvc i onsdags. Han vägde 5210 gram och var 59 cm lång, blev sju veckor idag och vägde 3790 samt var 51 cm lång. Växer som ogräs, men nu verkar både längd och vikt hittat vilka kurvor de ska ligga på. Vikten ligger på normalkurvan medans längden ligger två "rör" (som bvc sköterskan sa) över normallängden!
Det finns en formel enligt 1177 för hur långa barnen blir på ett ungefär, C kommer bli ca 188 cm!

Vet inte om jag skrev cornelis mått/vikt på bvc i onsdags. Han vägde 5210 gram och var 59 cm lång, blev sju veckor idag och vägde 3790 samt var 51 cm lång. Växer som ogräs, men nu verkar både längd och vikt hittat vilka kurvor de ska ligga på. Vikten ligger på normalkurvan medans längden ligger två "rör" (som bvc sköterskan sa) över normallängden!
Det finns en formel enligt 1177 för hur långa barnen blir på ett ungefär, C kommer bli ca 188 cm!

Medelkurvan, inte normalkurvan :)

Så då var sista dagen på jobbet avklarad :banana::banana:
Kommer bli en del jobb i helgen dock då jag tydligen lyckats få in en bugg i mitt verktyg trots att alla tester löpt problemfritt :banghead:
Men det känns ändå okej. Ska bli skönt att få vara hemma nu. 5 dagar kvar :bump:

Jureskogburgare och amning= Bebis som fyller blöjan till bredden, är ledsen och kräks..:(:heart
Kryddig mat får nog vänta ett tag.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 155
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka