Vårföräldrar 2016

Har ett nytt bekymmer, min vänsterhand domnar när jag får tryck på armbågen, vilket inträffar så fort jag lägger mig i soffan för att surfa eller läsa. Funderar på om det är ålderskrämpor som bara råkar sammanfalla med graviditet eller om det är graviditetsrelaterade krämpor?
Kanske surfrelaterat?

Är mäktigt svullen om magen. Inser att alla linnen är av modell tight stretch som framhäver allt. Solen gassar och jag försöker liksom dra in magen vilket inte går. Den strutar rätt ut helt enkelt.
Ridbyxorna lyckades pressa in den vilket var obekvämt och fick knäppa upp knappen när jag ridit... Inser att jag behöver "baggy" modell på både ridtröjor och annat. Så jag slipper ha byxorna knäppta...
När man väl har gravidkula kan ju långa tighta linnen funka men det känns som jag borde shoppa!
Förra gången hade jag vanliga t shirts från sambons garderob. Och det var som osnyggt ser jag på bilder... Nu behöver jag å andra sidan inte visa mig höggravid i t-shirt alls om bäbis kommer mars/april så det känns onödigt att shoppa sommarkläder.:banana:

Har ett nytt bekymmer, min vänsterhand domnar när jag får tryck på armbågen, vilket inträffar så fort jag lägger mig i soffan för att surfa eller läsa. Funderar på om det är ålderskrämpor som bara råkar sammanfalla med graviditet eller om det är graviditetsrelaterade krämpor?

Jag har likadant och har samtidigt karpaltunnelsyndrom i den handen.
Men just armbågen är en annan nerv.

Kanske känner du igen dig?

http://www.akademiska.se/sv/Verksam...rgiska-diagnoser/Inklamning-av-ulnarisnerven/

@Ray spela roll om det är snyggt :o jag har gått hela våren och regnsommaren i sambons gamla fleecetröjor tillverkade för en sådär 100 år sedan på allt från restaurangbesök till vardagsaktiviteter... :o :p är det inte en av fördelarna med att vara gravid? Att få klä sig lite sunkigt?

• Gilla
Reactions: Ray
@Ray spela roll om det är snyggt :o jag har gått hela våren och regnsommaren i sambons gamla fleecetröjor tillverkade för en sådär 100 år sedan på allt från restaurangbesök till vardagsaktiviteter... :o :p är det inte en av fördelarna med att vara gravid? Att få klä sig lite sunkigt?
Jag är absolut ingen modemänniska utan lever livet i ridbyxor typ... Men gravidkropp och mig går inte helt ihop. Känner mig... inte bekväm. Känns bättre om kläderna sitter snyggt. Jag känner mig gladare och det behövs. Sommarvädret gör ju att man måste krypa ur fleecen....
Har fortfarande panik när jag tänker på hur jag kände mig som höggravid. Önskar jag kunde tycka det var mysigt.

Jag är absolut ingen modemänniska utan lever livet i ridbyxor typ... Men gravidkropp och mig går inte helt ihop. Känner mig... inte bekväm. Känns bättre om kläderna sitter snyggt. Jag känner mig gladare och det behövs. Sommarvädret gör ju att man måste krypa ur fleecen....
Har fortfarande panik när jag tänker på hur jag kände mig som höggravid. Önskar jag kunde tycka det var mysigt.
Jag är en typisk jeans och t-tröja men sedan magen växte till sig igen har jag gått i mjukisar och stora tröjor eller klänning. Visst är det trevligt med fina kläder men knappast för att bära ett par månader. Jag känner mig inte heller riktigt fin med mage. Eller, den stora grejen är egentligen att magen öppnar för frågor, blickar osv och graviditeten är inte mitt härligaste tillstånd även om jag kunnat tycka att delar av den varit trevlig nu.

Jag är en typisk jeans och t-tröja men sedan magen växte till sig igen har jag gått i mjukisar och stora tröjor eller klänning. Visst är det trevligt med fina kläder men knappast för att bära ett par månader. Jag känner mig inte heller riktigt fin med mage. Eller, den stora grejen är egentligen att magen öppnar för frågor, blickar osv och graviditeten är inte mitt härligaste tillstånd även om jag kunnat tycka att delar av den varit trevlig nu.
Folk tittar mer när man har mage. Så är det. Frågar mer oxå. Kommenterar mer. Det är ok att kommentera magstorlek på gravida- semestervikten brukar man inte kommentera alls...

Folk tittar mer när man har mage. Så är det. Frågar mer oxå. Kommenterar mer. Det är ok att kommentera magstorlek på gravida- semestervikten brukar man inte kommentera alls...
Mja, nästan rätt. Gravida och väldigt smala är okej. Det är nog bara övervikt som inte får kommenteras. Däremot är det nog bara gravidmagar som är allmänt gods så folk får klappa bäst de vill. Jag tryckte ju upp ett par ilskna tröjor om att jag äger lika stor rätt att klappa andra på pattarna om de klappar mig på magen och vad det nu var. Dock växte jag ur dem rätt snabbt så tyvärr blev de inte använda mer än ett par gånger. Får väl se om de är aktuella på Tradera sen :p

• Gilla
Mja, nästan rätt. Gravida och väldigt smala är okej. Det är nog bara övervikt som inte får kommenteras. Däremot är det nog bara gravidmagar som är allmänt gods så folk får klappa bäst de vill. Jag tryckte ju upp ett par ilskna tröjor om att jag äger lika stor rätt att klappa andra på pattarna om de klappar mig på magen och vad det nu var. Dock växte jag ur dem rätt snabbt så tyvärr blev de inte använda mer än ett par gånger. Får väl se om de är aktuella på Tradera sen :p
Sant- helt ok att kommentera rutor på magen oxå.
Men klappa gör man bara på gravida...

Träffade sambons släkt idag. De vet att jag är gravid. Min mage putar, mina tarmar är inte alls glada (har ju dessutom crohns). Tre av fem personer frågade om de fick kalla mig tjockis??!!??!! :banghead: Jamen så säger man väl inte? Jag svarade att det fick man inte göra och att det inte är en bebismage utan att det bara är tarmar.
Dessutom skulle de prata med magen/bebisen.... :crazy:

• Gilla
Träffade sambons släkt idag. De vet att jag är gravid. Min mage putar, mina tarmar är inte alls glada (har ju dessutom crohns). Tre av fem personer frågade om de fick kalla mig tjockis??!!??!! :banghead: Jamen så säger man väl inte? Jag svarade att det fick man inte göra och att det inte är en bebismage utan att det bara är tarmar.
Men...
Bekräftar min teori pefekt. Vad är det för fel på folk?

Svärmor kallade mig fetknopp.... Då var jag gravid med tvillingar och gick totalt upp 7,5 kg så jag var verkligen inte fet!

Och även om jag gått upp 25 kg, speciellt inte då kanske, hade det varit ok!!!
En annan irriterade sak; hon bestämde sig för var det var för kön och döpte dem (Kurt och Nils). :rage:

Jag fick ena dagen höra "Din lilla tjockis" av en arbetskamrat (kvinna i 55-års åldern). Jag trodde då att hon sas bara syftade på att magen hade växt. Dagen efter stod hon bakom mig och skrattade plötsligt till och sa sedan i skrattande ton att "det är så ovanligt att se dig så kraftig". Vad är det för fel på en sådan människa? :eek: :confused: Till saken hör att det bakifrån, vid den tiden, verkligen inte syntes ngn skillnad på mig. Jag hade då varken lagt på mig på lår, bak eller armar (vilket jag dock börjar göra nu).

Mest förvånad är jag faktiskt över att det är just kvinnor, som själva fött barn med allt vad det innebär, som till största del fäller de här nedsättande kommentarerna. Varför??

Svärmor kallade mig fetknopp.... Då var jag gravid med tvillingar och gick totalt upp 7,5 kg så jag var verkligen inte fet!

Ibland tänker nog inte folk överhuvudtaget!
O skönt att du gick upp så lite, jag hoppas att jag kan hålla mig runt det också :)

Jag mår jättebra nu! Har släppt all nojja över att någon av dom ska försvinna och att det ska gå dåligt. Försöker tänka att det blir som det blir iallafall :)

Vi berätta även för nära kompispar till oss som försökt väldigt länge med upprepade missfall bakom sig. Vi har hela tiden berättat öppet för varandra om vad vi går/gått igenom och har sagt att vi vill att vi berättar för varandra på ett bra sätt och inte på ett kalas inför hela släkten.
Jag va rädd för hur dom skulle ta det, speciellt när jag o tjejen skämtat ibland om hur orättvist det är att vissa får 2 och andra inte ens 1...
Iallafall, dom tog det bra och blev jätteglada för vår skull! Jag håller mina tummar så hårt det går att dom snart kommer med bebis i magen :)

Jag fick ena dagen höra "Din lilla tjockis" av en arbetskamrat (kvinna i 55-års åldern). Jag trodde då att hon sas bara syftade på att magen hade växt. Dagen efter stod hon bakom mig och skrattade plötsligt till och sa sedan i skrattande ton att "det är så ovanligt att se dig så kraftig". Vad är det för fel på en sådan människa? :eek: :confused: Till saken hör att det bakifrån, vid den tiden, verkligen inte syntes ngn skillnad på mig. Jag hade då varken lagt på mig på lår, bak eller armar (vilket jag dock börjar göra nu).

Mest förvånad är jag faktiskt över att det är just kvinnor, som själva fött barn med allt vad det innebär, som till största del fäller de här nedsättande kommentarerna. Varför??
Tror kanske de känner sig lite utanför...De är förbi den tiden och den kommer aldrig tillbaka...ingen ursäkt såklart men...

Min äldsta vän ska ha barn två månader innan mig:) hon har en pendel som man kan använda till att tex kolla vilken kön som ligger i magen. Egentligen vet jag inte om det funkar. Men vi har testat flera gånger och på henne Visar det alltid att hon ska få en flicka och på mig visar det pojke. Om två veckor får hon veta på rul vad som ligger i hennes mage, Spännande! Jag är ju bara i v 8 så det är ju ett tag kvar för mig.

enligt pendeln ska jag ha tvillingar dessutom. hehe

Någon annan som testat med pendel?

Senast ändrad:

Då säger man: "Ja, jag är ju gravid. Själv då?"

Det där är precis så det är! Fast endast vid tryck på armbågen, aldrig spontant. Är ditt grav.relaterat? Har förstått att karpaltunnelsyndrom kan vara det, men just ulnaris-nerven hittade jag inget sådant om.

Nej, mitt är (tyvärr) inte grav.relaterat utan jag har det hela tiden.
Det började när jag var 15 år :crazy: (Fyller 30 om en månad) och när jag var 17 år fick jag även något som heter ganglion i min andra hand. Den handen opererades men operationen misslyckades.
Jag har ett ex antal handledsstöd och ibland hjälper dom och ibland inte. Tyvärr så får jag även grav.relaterad karpaltunnelsyndrom dom sista veckorna i graviditeten då det blir värre (outhärdligt ungefär) men det har gått över relativt snabbt efter förlossningen.

Egentligen borde jag operera mig men man blir handikappad så länge att det inte känts som något alternativ, speciellt inte nu med bebis på G och även hästen. Men kommer nog ta tag i det igen innan jag börjar jobba igen efter föräldrarledigheten.

Mina problem kom ju i väldigt tidig ålder och jag tror att det kanske beror på att jag bröt den överarmen precis innan jag skulle fylla 15 år och det störde mina nerver i armen på något vis. Jag har liksom aldrig hört om någon femtonåring med karpaltunnelsyndrom tidigare.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 849
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?