Vårföräldrar 2016

Jag har fått en rädsla för MA eller ofostrig graviditet eftersom vi inte såg det jag ville och trodde vi skulle se med ultraljudet förra veckan. Förhoppningsvis beror allt bara på att en maskin med utrustning för att göra UL rektalt på häst inte fungerar på utanpåliggande på mage på människa.

Hormonerna gör inte det hela bättre. Skjutsade sambon till tåget idag då han ska flyga till Norge (sommarlovet är över) och jobba igen. Tårarna bara rann, rena krokodiltårar :p

Vilken vecka va du i när ni kolla?
När jag va på UL (8+6) så sa BM att det va inte säkert alls att vi såg något med vanligt UL utan fick göra ett VUL istället. Nu såg hon ju med vanligt men det är inte alltid man gör det.
Så att inte se med en till hästar är säkert ingen fara :)

Va äter du för att stilla hungern?
Jag blir hungrig ca 1-2 timmar efter jag ätit och det är ju inte hållbart o äta så hela tiden ;)
Jag har inte hittat det magiska livsmedlet ännu. ;)

Inatt vaknade jag av att jag var hungrig men tvingade mig själv att somna om. Var hungrig så jag mådde illa när jag vaknade, åt två mackor och ett glas blåbärssaft vid 7 + ett stort glas vatten. 2 timmar senare var jag hungrig igen och tryckte i mig en banan. Vid 11 var jag så hungrig att magens knorrande hördes ljudligt och var tvungen att äta en yoghurt för att inte svimma innan lunchen. Nu är det dags för lunch och jag är lika hungrig igen. Det här håller ju inte! Så kommer du på vad som håller borta hungern i lite mer normala intervaller tar jag tacksamt emot tips! :)

I vanliga fall klarar jag mig på kaffe fram till lunch och inte ens då är det kris och panik att få i mig mat på sekunden.

Jag har inte hittat det magiska livsmedlet ännu. ;)

Inatt vaknade jag av att jag var hungrig men tvingade mig själv att somna om. Var hungrig så jag mådde illa när jag vaknade, åt två mackor och ett glas blåbärssaft vid 7 + ett stort glas vatten. 2 timmar senare var jag hungrig igen och tryckte i mig en banan. Vid 11 var jag så hungrig att magens knorrande hördes ljudligt och var tvungen att äta en yoghurt för att inte svimma innan lunchen. Nu är det dags för lunch och jag är lika hungrig igen. Det här håller ju inte! Så kommer du på vad som håller borta hungern i lite mer normala intervaller tar jag tacksamt emot tips! :)

I vanliga fall klarar jag mig på kaffe fram till lunch och inte ens då är det kris och panik att få i mig mat på sekunden.

Så är det exakt för mig med!
Blir dessutom proppmätt när jag äter sen jättehungrig, får jag ingen mat på direkten förvandlas jag till ett monster ;)

Jag hade också en nästan konstant hunger i början. Det höll dock bara i sig i ett par veckor. Sen fick jag helt normal aptit igen och kan säga att jag därefter inte har ätit mer som gravid än ogravid. Och jag har hört fler som säger samma sak. Så jag skulle inte vara så stressad över ökad aptit. Jag tänker mig att det säkert är nödvändigt i just det skedet.

Jag är inte så hungrig på morgonen men vid lunch äter jag som en skogshuggare. Vill inte veta vad dom på jobbet tänker :o

Men samtidigt. Dom sitter där med sina miniportioner och undviker kolhydrater för alla bantar, ska komma i form, behöver gå ner i vikt och allt vad dom säger.
Så jag utgör bara lite jämvikt med mina portioner :p
Sedan är ju maten supergod :d

• Gilla
Reactions: Ray
Äter rätt normalt men oftare och mer frukt. Är lite äcklad över snax, ogillar tanken på vin :eek: och har noll kaffesug.
Men kaffe dricker jag ändå på jobbet- annars hade det sett konstigt ut. Smakar inte illa men kunde lika gärna låta bli.

Jag vill helst inte betätta på jobbet förrän efter magiska v 12 men asså allvarligt:crazy:
Jag ser ut som jag gjorde i v 20 sist typ! Den går inte dra in... fine man kan ju gått upo i vikt på semestern men det ser sjukt skumt ut!
Lyckligtvis har jag fått frågan för nåt år sen och fick svara att jag nog borde börja springa vilket nog kändes pinsamt för hon som frågade :D Hon väntar nog innan hon frågar igen.

Pga mitt illamående äter jag hela tiden; antingen ljusa limpor, citron eller godis. För givetvis är magen extremt kräsen med vad som får stanna, ifall den har en bra stund :meh:

Februari
BF 29:e februari, litehemlig2016, runt 30 år, 2:a barnet

Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 25:e mars, cuervo, 24 år, 1:a barnet

April

Maj

Lägger till mig i listan. Är en trogen gammal användare som inte varit så aktiv senaste tiden, vill vara lite hemlig ett tag till dock. Ska på UL på måndag så får vi se sedan :)

Äter rätt normalt men oftare och mer frukt. Är lite äcklad över snax, ogillar tanken på vin :eek: och har noll kaffesug.
Men kaffe dricker jag ändå på jobbet- annars hade det sett konstigt ut. Smakar inte illa men kunde lika gärna låta bli.

Jag vill helst inte betätta på jobbet förrän efter magiska v 12 men asså allvarligt:crazy:
Jag ser ut som jag gjorde i v 20 sist typ! Den går inte dra in... fine man kan ju gått upo i vikt på semestern men det ser sjukt skumt ut!
Lyckligtvis har jag fått frågan för nåt år sen och fick svara att jag nog borde börja springa vilket nog kändes pinsamt för hon som frågade :D Hon väntar nog innan hon frågar igen.

På mig syntes det också tidigt denna gången och jag fick aldrig berätta på jobbet :cautious: Från v 8-9 började frågorna komma smygande och i v 11 visste alla.

• Gilla
Reactions: Ray
Va äter du för att stilla hungern?
Jag blir hungrig ca 1-2 timmar efter jag ätit och det är ju inte hållbart o äta så hela tiden ;)

Jag var galet hungrig de första veckorna i min första graviditet. Jag åt frukost hemma men var tvungen att packa matsäck och äta direkt när jag kom till jobbet för då var jag svinhungrig igen.

Annars har jag aldrig problem att hålla mig till lunchen.

Det gick dock över sen, tror att jag helt enkelt behövde äta så mycket just då. Gick inte upp så hemskt mycket heller.

Den här gången är jag inte alls speciellt hungrig...

Februari

Mars

April

Maj

Lägger till mig i listan. Är en trogen gammal användare som inte varit så aktiv senaste tiden, vill vara lite hemlig ett tag till dock. Ska på UL på måndag så får vi se sedan :)

Välkommen! Och Grattis! :)

Du får såklart mer än gärna stanna kvar i denna tråden, men tänkte bara tipsa om att det även finns en tråd för vinterföräldrar 2015-2016 där det är fler som har BF i februari.

Spännande med UL! Det är en häftig känsla att få se det som finns i magen!

Idag är det inskrivning och jag har oroat mig hela natten för att det ska vara fokus på att jag är överviktig. Jag har ingen lust att prata med BM om det, jag är redan mer än medveten.

Positivt är dock att jag inte gått upp någonting ännu, förra graviditeten hade jag redan gått upp 4 kg på inskrivningen...

Idag är det inskrivning och jag har oroat mig hela natten för att det ska vara fokus på att jag är överviktig. Jag har ingen lust att prata med BM om det, jag är redan mer än medveten.

Positivt är dock att jag inte gått upp någonting ännu, förra graviditeten hade jag redan gått upp 4 kg på inskrivningen...

Hoppas det går/gått bra :)
Min BM prata inget om vikten på inskrivningen, hon vägde o sa inte mer sen. Har också lite övervikt så va lite orolig för att få massa pekpinnar men icke.

Har inskrivning nästa vecka. Jag vägde defenitivt mindre vid förra inskrivningen. Har liksom bara accepterat några extra onödiga. Nu tänker jag såklart att jag tar igen det till nästa sommar. Eller ...
Jag höll vikten bra som gravid eftersom mat mest var jobbigt. Men som mammaledig blev det mycket fika. Och underbart att kunna njuta av god mat, brieost, rödvin, lufttorkad skinka och allt annat man avstått i en evighet...

Hoppas det går/gått bra :)
Min BM prata inget om vikten på inskrivningen, hon vägde o sa inte mer sen. Har också lite övervikt så va lite orolig för att få massa pekpinnar men icke.
BM var jättebra! Vägde mig såklart, men det var inte mer med det. Alla värden kanonbra idag!

Tydligt var att de jobbar på att få med mannen i det hela. En hel del av samtalet gick till att prata om hur min man kände och mådde.

Februari

Mars

April

BF 11:e april, Lazy Lady, 34år första barnet
Maj

Lägger till mej på listan, ska boka tid hos priv BM imorgon. BF enligt app, mår äckligt illa och tarmarna står fullständigt still. Förutom det så mår jag toppen:D
(känner ni mej ev priv så håll detta till buke, vi vill inte "offentliggöra" ännu då jag bara är i v6)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 850
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar