Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker mina symtom avtar mer och mer. När ska man sluta oroa sig?
Fy fan. Har legat däckad i över ett dygn och allt som jag äter eller dricker kommer upp. För att ha nåt att kräkas får jag tvinga i mig te. Nu har jag lyckats behålla en halv rostmacka och ska egentligen vara på jobbet. Men avvaktar nån timme till innan jag vågar sätta mig upp.
Tror det utlöstes av att jag la mig sent, sov dåligt och blev väckt tidigt. Direkt jag blir trött kräks jag och då bli man ju klart mer trött och mår mer illa...
Vill inte vara med alls om det ska vara såhär
???Antiemetika?
Medicin mot illamående. Postafen finns receptfritt och kan vara värt att prova först, annars finns receptbelagda alternativ. Jag hade oväntat god nytta av åksjukearmband , finns på apoteket. Akupunktur hjälper för vissa.
Usch vad jag lider med dig! Jag låg helt däckad i fredags och bävade för hur det skulle gå när jag bara hade två dagar kvar innan jobbet kallade. Farmor fick hämta sonen för det enda som funkade var att ligga helt stilla i ett svalt och tyst rum. Men *peppar, peppar* har sedan i lördags mått ok! Får en släng av illamående strax efter frukost när jag kallsvettas och måste ligga ner, men sedan går det helt ok! Så håll ut! Förhoppningsvis mår du bättre inom en snar framtid!Fy fan. Har legat däckad i över ett dygn och allt som jag äter eller dricker kommer upp. För att ha nåt att kräkas får jag tvinga i mig te. Nu har jag lyckats behålla en halv rostmacka och ska egentligen vara på jobbet. Men avvaktar nån timme till innan jag vågar sätta mig upp.
Tror det utlöstes av att jag la mig sent, sov dåligt och blev väckt tidigt. Direkt jag blir trött kräks jag och då bli man ju klart mer trött och mår mer illa...
Jag hoppas att jag är på väg dit jag med. Samtidigt som jag vet att jag när jag väl vaknar en morgon utan några symtom kommer blir superorolig. Första UL om 3 veckor. Längtar!Tycker mina symtom avtar mer och mer. När ska man sluta oroa sig?
Fy din stackare! Jag hade sjukskrivit mig. Vet jobbet om att du är gravid? Jag skulle säga magsjuk i vilket fall och varit hemma och vilat.Fy fan. Har legat däckad i över ett dygn och allt som jag äter eller dricker kommer upp. För att ha nåt att kräkas får jag tvinga i mig te. Nu har jag lyckats behålla en halv rostmacka och ska egentligen vara på jobbet. Men avvaktar nån timme till innan jag vågar sätta mig upp.
Fy din stackare! Jag hade sjukskrivit mig. Vet jobbet om att du är gravid? Jag skulle säga magsjuk i vilket fall och varit hemma och vilat.[/QUOTE
Asså, jag får bita ihop och jobba, ganska lugn dag men jag behövs och har ingen vikarie...
Ska prova gå på apoteket och kolla in åksjukemedicin ! Mådde aldrig så illa förra gången. Helt sjukt, är som en zombie...
Jag såg jättetydligt mitt foster som motsvarade lite drygt 6 veckor. Det var liksom inget man kunde missa. Men det var ju ett VUL gjort med en maskin för människor...@hemlig : jag håller med @Ray , det är klart en apparat som är avsedd för att föra in i en häst inte ger lika tillförlitligt svar utanpå din mage! Jag tyckte som sagt inte man såg ett dugg på ett VUL i ung samma vecka i min förra graviditet, trots att jag hade en läkare som kunde förklara vad jag såg. Inte ens AT-läkaren hittade ju fostret på mig (och det fanns ju bevisligen!) så att en veterinär med fel utrustning inte hittar skulle jag inte lägga så stora tankar på!
Själv har jag sedan igår varit extremt hungrig. Vaknat två nätter av att magen knorrar men vägrar gå upp och äta på natten! Hinner knappt äta upp min mat innan den knorrar efter mat igen.
Själv har jag sedan igår varit extremt hungrig. Vaknat två nätter av att magen knorrar men vägrar gå upp och äta på natten! Hinner knappt äta upp min mat innan den knorrar efter mat igen.