Vårföräldrar 2016

Tycker mina symtom avtar mer och mer. När ska man sluta oroa sig? :p

Jag tyckte ju att mina symtom försvann nästan helt runt vecka 8, va helt säker på dåliga besked på UL men va ju tvärtemot. Min BM sa då att det symtomen brukar avta runt vecka 10-12 nån tidigare nån senare :) Så det är nog heeeelt normaaaalt ;)

Fy fan. Har legat däckad i över ett dygn och allt som jag äter eller dricker kommer upp. För att ha nåt att kräkas får jag tvinga i mig te. Nu har jag lyckats behålla en halv rostmacka och ska egentligen vara på jobbet. Men avvaktar nån timme till innan jag vågar sätta mig upp.
Tror det utlöstes av att jag la mig sent, sov dåligt och blev väckt tidigt. Direkt jag blir trött kräks jag och då bli man ju klart mer trött och mår mer illa...
Vill inte vara med alls om det ska vara såhär :wtf:

Fy fan. Har legat däckad i över ett dygn och allt som jag äter eller dricker kommer upp. För att ha nåt att kräkas får jag tvinga i mig te. Nu har jag lyckats behålla en halv rostmacka och ska egentligen vara på jobbet. Men avvaktar nån timme till innan jag vågar sätta mig upp.
Tror det utlöstes av att jag la mig sent, sov dåligt och blev väckt tidigt. Direkt jag blir trött kräks jag och då bli man ju klart mer trött och mår mer illa...

Antiemetika?

Usch vad jag lider med dig! Jag låg helt däckad i fredags och bävade för hur det skulle gå när jag bara hade två dagar kvar innan jobbet kallade. Farmor fick hämta sonen för det enda som funkade var att ligga helt stilla i ett svalt och tyst rum. Men *peppar, peppar* har sedan i lördags mått ok! Får en släng av illamående strax efter frukost när jag kallsvettas och måste ligga ner, men sedan går det helt ok! Så håll ut! Förhoppningsvis mår du bättre inom en snar framtid!

• Gilla
Reactions: Ray
Fy din stackare! Jag hade sjukskrivit mig. Vet jobbet om att du är gravid? Jag skulle säga magsjuk i vilket fall och varit hemma och vilat.

Fy din stackare! Jag hade sjukskrivit mig. Vet jobbet om att du är gravid? Jag skulle säga magsjuk i vilket fall och varit hemma och vilat.[/QUOTE
Asså, jag får bita ihop och jobba, ganska lugn dag men jag behövs och har ingen vikarie...
Ska prova gå på apoteket och kolla in åksjukemedicin ! Mådde aldrig så illa förra gången. Helt sjukt, är som en zombie...

@hemlig när skulle du göra "riktigt" UL? :)

Jag får inget ul av bm så har får köra på ett privat så nu längtar jag galet mycket till den 27, även om det innebär att semestern är slut ;)

Jag har fått en rädsla för MA eller ofostrig graviditet eftersom vi inte såg det jag ville och trodde vi skulle se med ultraljudet förra veckan. Förhoppningsvis beror allt bara på att en maskin med utrustning för att göra UL rektalt på häst inte fungerar på utanpåliggande på mage på människa.

Hormonerna gör inte det hela bättre. Skjutsade sambon till tåget idag då han ska flyga till Norge (sommarlovet är över) och jobba igen. Tårarna bara rann, rena krokodiltårar :p

@hemlig det är klart maskinen inte kommer vara lika tillförlitlig som en riktig. Du är ju ingen häst...
Jag svängde uppåt idag! Gått i sängs pinsamt tidigt och inte sovit hela natten men tillräckligt! Känner mig pigg och positiv och ringde upp ny tränare/ ryttare som till vettig peng gärna tog sig an mig och min häst. Känns som en sten som trillade ur hjärtat. .. Vi ska komma framåt jag och hästen trots detta! Jag kommer lägga fokus på att ibsupa bra ridning och diskutera träning och markarbete med en till första intrycket supertrevlig kille. Hästen får miljöträning och jag kan ha barn med mig på tävling om jag inte rider själv vilket gör livet massor lättare. När jag blir för stor för att palla se på hästen kan den stallas upp hos ryttaren. Dyrt men genomförbart.
Tjoho! (Vad lite som behövs ibland)

@hemlig : jag håller med @Ray , det är klart en apparat som är avsedd för att föra in i en häst inte ger lika tillförlitligt svar utanpå din mage! Jag tyckte som sagt inte man såg ett dugg på ett VUL i ung samma vecka i min förra graviditet, trots att jag hade en läkare som kunde förklara vad jag såg. Inte ens AT-läkaren hittade ju fostret på mig (och det fanns ju bevisligen!) så att en veterinär med fel utrustning inte hittar skulle jag inte lägga så stora tankar på!

Själv har jag sedan igår varit extremt hungrig. Vaknat två nätter av att magen knorrar men vägrar gå upp och äta på natten! Hinner knappt äta upp min mat innan den knorrar efter mat igen.

@hemlig : jag håller med @Ray , det är klart en apparat som är avsedd för att föra in i en häst inte ger lika tillförlitligt svar utanpå din mage! Jag tyckte som sagt inte man såg ett dugg på ett VUL i ung samma vecka i min förra graviditet, trots att jag hade en läkare som kunde förklara vad jag såg. Inte ens AT-läkaren hittade ju fostret på mig (och det fanns ju bevisligen!) så att en veterinär med fel utrustning inte hittar skulle jag inte lägga så stora tankar på!

Själv har jag sedan igår varit extremt hungrig. Vaknat två nätter av att magen knorrar men vägrar gå upp och äta på natten! Hinner knappt äta upp min mat innan den knorrar efter mat igen.
Jag såg jättetydligt mitt foster som motsvarade lite drygt 6 veckor. Det var liksom inget man kunde missa. Men det var ju ett VUL gjort med en maskin för människor...

Jag ser ju en del UL då och då genom mitt jobb i djursjukvården, så för mig brukar det inte bara vara en grå massa (som för sambon när vi kollade). Men jag lär ju få veta om drygt en vecka. Mamma ska följa med som stöd eftersom sambon tillika pappan jobbar i Norge.

Igår slog det mig att den här äckliga smaken jag haft i munnen hela graviditeten och som gör att jag inte är sugen på något alls, trots att magen vrålar efter mat stup i kvarten, är den där metall-smaken andra pratat om. Jag upplevde inte något sådant i förra graviditeten och nu måste jag säga att den är vidrig! Måtte den också ge med sig snart.

• Gilla
Reactions: Ray
Alltså denna graviditet såhär långt! Jag blir mörkrädd som jag håller på ;)
Först fick jag ju för mig att det inte fanns något kvar i magen innan UL, vilket sen visa 2.
Nu har jag läst en himla massa om att ena tvillingen tillbakabildas och att det är jättevanligt. Har gått hela helgen o början av veckan o haft ont i magen av oro. I morse läste jag ett inlägg från ngt pucko på FL om att 70% av alla tvillinggraviditeter tillbakabildas 1 innan vecka 12. (vilket inte alls är sant)
Kasta mig på telefonen till MVC och efter 2,5 timme fick jag tag i en BM, "min" barnmorska sa ju ganska klart att jag inte fick fler UL men hon hade semester idag så fick prata med en annan BM.
Hon prata med mig i säkert 20 minuter, kolla på bilder från UL och förklara att jag hade alla förutsättningar för att det skulle gå bra för båda o blablabla.. Sen boka hon in ett UL dagen innan vi ska till det riktiga inskrivningssamtalet. :love::love::love::love::love: HOPPAS att jag kan få byta till denna underbara BM :) Nu är jag helt lugn igen och hoppas att jag inte ballar ur fler gånger nu ;)

O hormonerna är inte att leka med, igår när sambon o jag skulle kolla film så strula det lite innan vi fick ipaden o tv att koppla ihop och jag sitter och börja GRÅTA! :banghead: För klockan va ju nästan 21 och HUR skulle jag orka hålla mig vaken hela filmen? :o

Va äter du för att stilla hungern?
Jag blir hungrig ca 1-2 timmar efter jag ätit och det är ju inte hållbart o äta så hela tiden ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 849
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar