Ja, det är väldigt vanligt. Jag började sova helt näck efter att jag blev gravid just för att lufta så mkt som möjligt.
Kanske ska börja med det också
En annan fråga, brukar naglarna växa mer när man är gravid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är väldigt vanligt. Jag började sova helt näck efter att jag blev gravid just för att lufta så mkt som möjligt.
Jupp, bar rumpa på natten is da thingJa, det är väldigt vanligt. Jag började sova helt näck efter att jag blev gravid just för att lufta så mkt som möjligt.
Nojjig fråga nr 465 (typ). Har åkt på en rejäl förkylning med feber. Är en sån som inte brukar ta tabletter i onödan, men nu är jag fundersam på om min feber kan skada liten genom överhettning tex. Tog en Alvedon på förmiddagen och har sen sovit till typ för en timme sen och ska ta en ny nu.
Ja. Ofta bråkar tarmarna i början så magen blir svullen. Har en bild på när jag snörade ihop mig med korsett i början av nuvarande graviditet och insåg att jösses, jag ser jättegravid ut och jag var väl kanske I v. 9-11 någonstans.Ok, en fråga till
Kan magen ändra storlek från dag till dag? De senaste 2-3 dagarna (mer?) har jag inte kunnat knäppa knappen på byxorna utan fått ha en gummisnodd i. Döm om min förvåning idag när jag ska duscha och tittar mig i spegeln och ser en mage som är normal storlek. Byxorna gick att knäppa utan besvär dessutom.
Ok, en fråga till
Kan magen ändra storlek från dag till dag? De senaste 2-3 dagarna (mer?) har jag inte kunnat knäppa knappen på byxorna utan fått ha en gummisnodd i. Döm om min förvåning idag när jag ska duscha och tittar mig i spegeln och ser en mage som är normal storlek. Byxorna gick att knäppa utan besvär dessutom.
Så har det varit för mig med, vissa dagar har jag varit så svullen så jag har haft en riktig bula på magen och sen vissa dagar precis som vanligt... Tydligen tarmarna som sväller
Så är det för mig också som precis gått in i vecka 7.. Magen står helt still Efter jag har ätit ser jag VÄLDIGT gravid ut. Lagom kul igår när vi skulle på fest och klänningen skulle på. Såg ur som en ballong.. Som tur va så hann det försvinna innan vi skulle lämna hunden hos svärisarna som inget vet ännu.
Undviker jag "mjölmat" och sött så blir det inte så farligt.
Just nu vill jag bara att veckorna ska rusa på så jag får gjort KUB/NUPP så vi kan berätta för folk. Vill inte berätta innan vi vet att allt står rätt till.
Finns det nån speciell anledning till att ni ska göra KUB/NUPP?
Vi har själv funderat på det men valt att inte göra det, BM sa att vi inte låg i riskgruppen alls.
Är fortfarande lite velig ändå...
Finns det nån speciell anledning till att ni ska göra KUB/NUPP?
Vi har själv funderat på det men valt att inte göra det, BM sa att vi inte låg i riskgruppen alls.
Är fortfarande lite velig ändå...
Kan tillägga att det är vårt första barn.Anledningen är att jag är snart 35år, och vi kommer avbryta en graviditet med ett barn som inte är friskt. Och då vill vi göra det så tididigt som möjligt.
Okej men nu blev jag lite fundersam, man kan väl se på RUL också om något ser fel ut?
För min tanke va att jag är inte i nån riskgrupp och alltså väldigt liten risk att det skulle va något fel så OM det skulle va något att det upptäcks på RUL? Även om jag förstår att det skulle bli väldigt jobbigt då.
@Ray @Lazy Lady @Bexzor
Ja, fast då får graviditeten gå mkt längre och jag vill absolut inte behöva göra en sen abort även om det är "ok".
Pratade med BM i fredags och här erbjuds alla över 35 KUB/NUPP och jag fattas bara 5månader så då känner jag att jag vill göra det.
Okej men nu blev jag lite fundersam, man kan väl se på RUL också om något ser fel ut?
För min tanke va att jag är inte i nån riskgrupp och alltså väldigt liten risk att det skulle va något fel så OM det skulle va något att det upptäcks på RUL? Även om jag förstår att det skulle bli väldigt jobbigt då.
@Ray @Lazy Lady
@Bexzor
Ja, fast då får graviditeten gå mkt längre och jag vill absolut inte behöva göra en sen abort även om det är "ok".
Pratade med BM i fredags och här erbjuds alla över 35 KUB/NUPP och jag fattas bara 5månader så då känner jag att jag vill göra det.
På RUL kan man inte se kromosomavvikelse (däremot kan man se andra fel som skulle kunna bero antingen på kromosomavvikelse, eller något helt annat)
Däremot om man först gör KUB och sedan fostervattenprov så är man ju nästan framme vid tiden för RUL, så tidsmässigt "tjänar" man inte så mycket.
Nej, men om KUB/NUPP visar bra reslultat så behöver jag inte gå och våndas tills RUL. För mej spelar den tiden roll.