Vårföräldrar 2016

Skulle det sluta i MF går det ju inte att påverka ändå så lika bra att inte tänka på det så mycket :)

När ringde ni och bokade inskrivning på MVC? Har ju även ett litet advekat problem där, svärmor jobbar på BVC som delar lokaler med MVC. Har stött på henne varje gång jag varit där och kommer både jag och min man på inskrivning lär hon ju fatta. Kanske bäst att berätta för svärisarna innan?

Jag ringde mvc när jag plussat två dagar i rad. Fick tid för hälsosamtal direkt, inskrivning har jag inte förrän 31/8. Skulle egentligen kunnat få det veckan innan, men bm tycker min sambo/pappan ska vara med och då han jobbar i Norge blev det svårt.

Skulle det sluta i MF går det ju inte att påverka ändå så lika bra att inte tänka på det så mycket :)

När ringde ni och bokade inskrivning på MVC? Har ju även ett litet advekat problem där, svärmor jobbar på BVC som delar lokaler med MVC. Har stött på henne varje gång jag varit där och kommer både jag och min man på inskrivning lär hon ju fatta. Kanske bäst att berätta för svärisarna innan?

Jag bokade i förrra veckan (vecka 6+5) Ska in på hälsosamtal/inskrivning imorgon.
Berätta om svärmor frågar? Vi kommer berätta när vi har gjort KUB/NUPP. Om det nu inte skulle gå att hålla hemligt så länge (om det börjar synas massor) så får vi väl berätta.

Jag bokade i förrra veckan (vecka 6+5) Ska in på hälsosamtal/inskrivning imorgon.
Berätta om svärmor frågar? Vi kommer berätta när vi har gjort KUB/NUPP. Om det nu inte skulle gå att hålla hemligt så länge (om det börjar synas massor) så får vi väl berätta.

Jag känner att jag måste smälta den här lite så lugnar mig nog till nästa vecka med att ringa.

Jag tänker att det kanske är schysstast att berätta i lugn och ro, inte att hon får reda på det i ett väntrum fyllt med främmande folk ;)

Jag känner att jag måste smälta den här lite så lugnar mig nog till nästa vecka med att ringa.

Jag tänker att det kanske är schysstast att berätta i lugn och ro, inte att hon får reda på det i ett väntrum fyllt med främmande folk ;)
Jag ringde faktiskt aldrig. Jag hade planerat ringa i vecka 7+3, eftersom jag ville vänta tills 7+0 då jag fick vul. Ville inte tvingas avboka besöket ifall det sket sig (vilket det ju gjorde).

Fy va tråkigt :(

Jag väntar nog också med att ringa. Man vet aldrig.

Alltså jag menar inte att man SKA eller MÅSTE vänta för att det kan gå fel, men det hade på nåt sätt varit ännu jobbigare (för mig) att ringa och avboka. Det är ju ändå inte SÅ bråttom att man måste ringa samma dag som man plussar.

Sen tänker jag av nån anledning att det är lättare för BM att inte tvingas boka, avboka, boka in någon annan, avboka o.s.v.:rofl:

Alltså jag menar inte att man SKA eller MÅSTE vänta för att det kan gå fel, men det hade på nåt sätt varit ännu jobbigare (för mig) att ringa och avboka. Det är ju ändå inte SÅ bråttom att man måste ringa samma dag som man plussar.

Sen tänker jag av nån anledning att det är lättare för BM att inte tvingas boka, avboka, boka in någon annan, avboka o.s.v.:rofl:

Nä, men man vill inte jinxa det heller ;)

Så tänker jag med, vill inte vara jobbig! Kände mig urjobbig mot blodcentralen när jag först bokade om tiden för blodgivning för det var dan före bröllopet, sedan ringde jag idag och avbokade tiden helt pga gravid :p Men hon gratulerade så mycket i alla fall :)

Jag ringde dagen efter jag plussat, bara för att höra hur jag ska gå till väga. Hade ingen aning om hur bråttom/inte bråttom det va med hälsosamtal.
BM jag prata med då ville gärna att man kom på hälsosamtal så fort som möjligt men pga semester så fick jag en tid 3 veckor senare. Hon drog det viktigaste i telefonen (rökning, alkohol, droger, kattlåda) sen hänvisa hon till livsmedelsverkets hemsida :)

Rättar mej själv. Ringde i 5+5 (alltså i vecka 6. Är ju i vecka 7 (6+1))
Detta är ju en djungel.. Ska pumpa min BM på info imorgon!:D

Min BM bad mig undvika forum, särskilt FL :p
Om jag hade funderingar jag ville leta på nätet rekommenderade hon 1177.
Jag berättade inte om buke ;)

Haha! Exakt samma sa min BM, att vetenskapliga källor var det enda man bör besöka ;) svårt att hålla sig ifrån familjeliv bara..

Jag ringde mvc nån vecka efter jag plussade, så i vecka 5.
Här är inskrivningen (tidigast) i vecka 9. Hälslsamtal ska de tydligen erbjuda så snart som möjligt, där var det dock inget nytt som kom fram, hade läst allt på livsmedelsverkets hemsida bortsett från info om fosterdiagnostik.

Okej nu blir jag lite orolig. Tog ett till test imorse, och det är lite svagare än det jag tog i söndags. Vad betyder det?? Lugna mig! :p

Okej nu blir jag lite orolig. Tog ett till test imorse, och det är lite svagare än det jag tog i söndags. Vad betyder det?? Lugna mig! :p

Jag gjorde massor av test första 2 veckorna, hade starka streck flera dagar men sen en dag så va det rätt mycket svagare. Har ingen aning varför för på UL veckan efter va där hjärtan som slog :)
Så Sluta testa, man blir knäpp ;)

Jag gjorde massor av test första 2 veckorna, hade starka streck flera dagar men sen en dag så va det rätt mycket svagare. Har ingen aning varför för på UL veckan efter va där hjärtan som slog :)
Så Sluta testa, man blir knäpp ;)

Skönt att höra! Jag ska bara ta ett till ;) beställde ett CB så att det bara står Gravid eller Inte gravid, sen ska jag inte testa mer!

Jag ringe i 8+0 och mest för att det var semestertider och jag ville kunna styra tiden litegrann. Hade nog kunnat tänka mig att vänta lite till annars. I våras ringde jag ganska tidigt och de kändes tungt att behöva ringa och boka av pga missfall.

Var på inskrivning förra veckan, i 10+2. Då togs även alla blodprover för KUB-test. Hälsosamtal var jag inte intresserad av denna gång eftersom jag redan varit på det vid tidigare graviditet.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand