Vårföräldrar 2016

Jag gjorde massor av test första 2 veckorna, hade starka streck flera dagar men sen en dag så va det rätt mycket svagare. Har ingen aning varför för på UL veckan efter va där hjärtan som slog :)
Så Sluta testa, man blir knäpp ;)

Att du fick ett svagt test så långt senare beror på att det är en bieffekt när hormonhalten blir alltför hög. Hade du vid det tillfället spätt ut din urin med rejält med vatten hade du fått ett starkt test igen!

Vilka appar använder ni? Jag har både 1177 och Gravid & Baby. 1177 tycker att BF är 23 april, den andra 24 april. Räknar jag själv sista mensens första dag + 7 dagar - 3 mån = 26 april. Varför blir det olika? Kanske lite kontrollbehovsdrygt av mig men jag vill så gärna veta vilken vecka jag är i :p

Att du fick ett svagt test så långt senare beror på att det är en bieffekt när hormonhalten blir alltför hög. Hade du vid det tillfället spätt ut din urin med rejält med vatten hade du fått ett starkt test igen!

Jaha! Tack för den infon :) hade jag ingen aning om.

@BubbelA
Ang datum så gav min BM mig 2 st datum just nu och sa att det kan bli ändrat vid RUL, o appen har gett mig ett 3e datum. 8,9,10 mars är min så jag räknar på den 9e :)

Vilka appar använder ni? Jag har både 1177 och Gravid & Baby. 1177 tycker att BF är 23 april, den andra 24 april. Räknar jag själv sista mensens första dag + 7 dagar - 3 mån = 26 april. Varför blir det olika? Kanske lite kontrollbehovsdrygt av mig men jag vill så gärna veta vilken vecka jag är i :p
Jag får också 7:e eller 8:e mars beroende på app. Att den sistnämnda metoden slår på ytterligare någon dag för dig gissar jag beror på att februari ingår som månad i intervallet (för mig blir det den 9:e med den beräkningen).

Och egentligen spelar det ju mindre roll när det slår på någon dag, riktigt säker kan man ju ändå inte vara förrän på UL när de kan mäta fostret. Har också 1177 och i tillägg ovia som appar.

Jag får också 7:e eller 8:e mars beroende på app. Att den sistnämnda metoden slår på ytterligare någon dag för dig gissar jag beror på att februari ingår som månad i intervallet (för mig blir det den 9:e med den beräkningen).

Och egentligen spelar det ju mindre roll när det slår på någon dag, riktigt säker kan man ju ändå inte vara förrän på UL när de kan mäta fostret. Har också 1177 och i tillägg ovia

Tänkte inte på februari! Smart :p

La till @Ray med de fakta jag tror jag vet ;)

Mars

BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 25:e mars, cuervo, 24 år, 1:a barnet

April

BF 3:a april, leia, 42 år, 3:e barnet
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet

Maj

Har Period Tracker som jag använde för att lära känna min cykel innan jag blev gravid. Den säger att jag är en dag längre än om man räknar på mensens sista dag. Antar att det är för att jag knappade in ÄL i den.
När jag räknat på nätet har jag fått allt från 8-10 mars. Ska bli spännande imorgon att få höra exakt.

Skulle vilja ha nån app som berättar och kanske visar mer hur stor fostret är vid olika veckor. Har android och det verkar inte finnas så många bra där (eller så hittar jag helt enkelt inte).

Har även boken Gravid vecka för vecka (Gitte Dencker) som jag tycker är bra.

En fråga till ;)

Kissar ni oftare nu?
Jag kissar 1-2 gånger på natten och under dagen känns det som jag sitter på toa hela tiden. Minst 1 gång i timmen, och då har jag känt mig nödig en stund innan också.. Känns lite onormalt ;)
Kissar oftare än som ogravid, men frekvensen har inte ökat än:D. Fortfarande hör 2 nattliga kiss-pauser till undantagen, medan 1 är standard för tillfället.

Grattis alla nya☺
Jag får inte till mig på.listan med telefonen- måste man ha dator eller?

Jag hade hälsosamtal/inskrivning idag. Gick fort som attan och jag ska inte tillbaka dit förrän v 26. Beräknat till 21 mars.
Vägde in mig nästan 5 kg mer än förra graviditeten. Vilket väl var väntat men jag kände ändå att min självbild fick en ... ja....alltså jag tror att jag ser ut som jag gjorde då. Även om jag märker på byxorna att jag lagt på mig. Säger till mig själv att ta tag i det nästa vår. Hoppas jag gör det :)
Blodtryck var bra och vilopulsen riktigt bra så det kändes skönt.
Nu är det bara vänta på datum för KUB!
Fick du ta blodprover för KUB idag också?

Fick du ta blodprover för KUB idag också?
Nej det vet jag inte. Var så mycket info och papper på kort tid att jag inte hann hänga med när hon plötsligt skickade iväg mig på blodprover. Det var tre rör och jag fattar det som att det var diverse sjukdomskollar- men det är möjligt de använder det till kub oxå?
Skulle komma brev i brevlådan med instruktioner

La till @Ray med de fakta jag tror jag vet ;)

Mars

BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 25:e mars, cuervo, 24 år, 1:a barnet

April

BF 3:a april, leia, 42 år, 3:e barnet
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet

Maj
Tack:)

Nej det vet jag inte. Var så mycket info och papper på kort tid att jag inte hann hänga med när hon plötsligt skickade iväg mig på blodprover. Det var tre rör och jag fattar det som att det var diverse sjukdomskollar- men det är möjligt de använder det till kub oxå?
Skulle komma brev i brevlådan med instruktioner
Mycket möjligt att du redan tog KUB-proverna. Jag fick göra det på min inskrivning och det var tre rör.

Har du fått tid för UL (NUPP)? Jag har nämligen fått för mig att det är för lång tid mellan mina blodprover och mitt UL (18 dagar) och att det därför ska bli sämre resultat. Vet inte om jag drömt eller faktiskt läst att det är så, men min trötta och just nu ologiska hjärna kan inte släppa den oron.

Jag vabbar idag och eftersom min lille skrutt sover testar jag fler gravid-appar. Hittade en som heter pregnancy+ där det är UL-bild plus vanlig bild på fostret vecka för vecka. Jag är helt fascinerad av att titta på bilderna - helt fantastiskt!

Nån kan ta bort mig från listan. Fanns inte ens ett foster på vul, det har tillbakabildats nån gång tidigt. Tårarna bara sprutar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar