Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jobbigt med hästen. Förhoppningsvis inget värre än att du snart åker med pålle till nya ryttaren.Dricker mycket mindre kaffe än vanligt men har inga problem om nån bjuder. Jag märker att jag bara mår illa om jag sovit dåligt. I natt kom dottern till vår säng och låg och sparades vilket störde sömnen och då kräks jag direkt på morgonen.
Är inte alls på samma fina humör idag. Hästen känns ofräsch och jag får inga tider hos varken vet eller annat. Fått avboka första träffen med nya ryttaren eftersom jag såklart vill komma dit med en frisk häst. Och därmed tappade jag en morot i livet- det som gjorde mig glad gör mig deppig istället...
På plussidan går dottern runt och hittar på namn till sin lillebror- om hon skulle få en. .. Hon vet inte nåt ( är i en ålder då hemligheter inte funkar så bra) men hon vill verkligen vara en storasyster.
Välkommen i klubben
Jag har inte druckit sen jag plussade i mars. Har smakat någon klunk av min man en eller två gånger men det går ju inte dricka!
Jobbigt med hästen. Förhoppningsvis inget värre än att du snart åker med pålle till nya ryttaren.
Sonen är också väldigt sugen på att bli storebror. Han vet heller inget än utan får veta efter att vi vet om allt är ok på ultraljudet. Han har dock valt att berätta för lite grannar, på förskolan osv. att jag har en bebis i magen som ska heta Spindelmannen. Det gjorde han fö även när jag inte var gravid.
Något som definitivt får mig att kväljas är grill-lukt. Var likadant förra graviditeten och i vanliga fall ÄLSKAR jag grilldoft!
Jag har löst kaffeproblemet genom att börja dricka iskaffe som jag gör själv. Jag kräks av varmt kaffe men iskaffe går bra! Iskaffe som man köper är allt för sött enligt mig, dricker normalt inte kaffe med socker. Liiite socker ska det dock vara i iskaffe, typ 1 tsk per glas.
"Recept" är 1 dl iskallt starkt kaffe, 1 tsk socker (gärna någon roligare sort än vanligt vitt) och minst 2 dl mjölk, jag tycker att lättmjölk funkar bra.
Jag har säkert nåt fel på ultraljud eftersom jag inte mår illa av kaffe... Det är kanske helt tomt där inne.
Fast i morse kräktes jag ju iofs...
Men annars inga hangups på lukter eller smaker.
Just nu är min största glädje- större än min egen barnlängtan- just att få se hur glad tösen kommer bli. Hon är väldigt barnkär och helt införstådd med att ett småsyskon inte går att leka med först. Hon har redan kompisar liksom....
Jag har säkert nåt fel på ultraljud eftersom jag inte mår illa av kaffe... Det är kanske helt tomt där inne.
Fast i morse kräktes jag ju iofs...
Men annars inga hangups på lukter eller smaker.
Just nu är min största glädje- större än min egen barnlängtan- just att få se hur glad tösen kommer bli. Hon är väldigt barnkär och helt införstådd med att ett småsyskon inte går att leka med först. Hon har redan kompisar liksom....
Det där lät ju riktigt frestande! Måste prova! Kanske kan en kopp iskaffe på morgonen göra att jag slipper gå runt och tvinga upp ögonlocken en stund iaf!Jag har löst kaffeproblemet genom att börja dricka iskaffe som jag gör själv. Jag kräks av varmt kaffe men iskaffe går bra! Iskaffe som man köper är allt för sött enligt mig, dricker normalt inte kaffe med socker. Liiite socker ska det dock vara i iskaffe, typ 1 tsk per glas.
"Recept" är 1 dl iskallt starkt kaffe, 1 tsk socker (gärna någon roligare sort än vanligt vitt) och minst 2 dl mjölk, jag tycker att lättmjölk funkar bra.
Tröttheten tycker jag är det värsta. Om jag inte haft någon annan att ta hänsyn till hade jag lugnt legat i sängen en sisådär 18h/dygn.Jag tycker det mesta luktar illa nuförtiden? Fast är magen tom mår jag så illa att jag kräks. Skittrevligt, verkligen! Tack och lov har postafen hjälpt rätt mycket. Mår "bara" illa hela dagarna istället
Intalar mej att bara "bönan" mår bra så mår jag bra Men det allra jävligaste är nog tröttheten. Känns som om jag skulle kunna sova i flera veckor! Har aldrig känt liknande trötthet?! Helt sjukt!
Tur att det är spännande!
Vad härligt ändå att du och vovven fick mysdag i sängen och ingen behöver tycka att du är tråkigVarning för gnälligt inlägg!
Jag känner mig så fruktansvärt nere, ledsen o trött!
Jag vill va ute i solen, men jag orkar inte.. Jag vill göra massa saker, men jag orkar inte.
Sista semesterdagen idag och jag ligger i sängen med vovven som sällskap o kollar på film.. Vill bara att sambon ska komma hem men är borta så vi ses inte från på måndag kväll o när jag tänker på det vill jag bara börja lipa!!
O allt helt utan anledning! Antar att kroppen bara är så trött..
Gah! Kanske tur att jobbet drar igång igen!
Vad härligt ändå att du och vovven fick mysdag i sängen och ingen behöver tycka att du är tråkig