Sådär har min betett sig. Jag konstaterade att det värsta är förstoppningen och köpte lactulose.Jag vill reklamera min mage. Ena dagen bubblig, gasig och orolig, nästa dag super-förstoppad och så om igen om vartannat. Tips någon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sådär har min betett sig. Jag konstaterade att det värsta är förstoppningen och köpte lactulose.Jag vill reklamera min mage. Ena dagen bubblig, gasig och orolig, nästa dag super-förstoppad och så om igen om vartannat. Tips någon?
Ja, förstoppningen är det värsta. Om jag ska se något positivt med den är att jag får öva på andningsteknik vid smärta...Sådär har min betett sig. Jag konstaterade att det värsta är förstoppningen och köpte lactulose.
Ja, det har jag gjort. Började när jag fick järntabletter då de gör haveri i magen på mig har fått ta 15ml/dag men nu sedan ett par dagar när rackarungen är så långt ner i bäckenet (v.41+1 idag) har jag ökat på till 20ml. Tycker jag får ganska snabb effekt. Redan samma dag får jag vidriga gaser (be omgivningen att söka skydd ) och förstoppningen är i värsta fall över dagen efter så det kan släppa ganska snabbt åtminstone för mig. Det är ett ganska billigt medel så det skadar inte att prövaJa, förstoppningen är det värsta. Om jag ska se något positivt med den är att jag får öva på andningsteknik vid smärta...
Tar du lactulose varje dag? Har för mig att det kan ta lite tid innan det verkar? Har själv kört med microlax när det krisar men det känns ju inte som en lösning jag kan köra med varannan dag.
Min mage har valt att enbart vara förstoppad.. Jag har iofs alltid haft världens sämsta fart på magen och har behövt ta frukt och fiber tärningar.Jag vill reklamera min mage. Ena dagen bubblig, gasig och orolig, nästa dag super-förstoppad och så om igen om vartannat. Tips någon?
Det kommer säkertAlltså jag har fortfarande inte några vidare graviditetssymtom. Pyttelite illamående på morgnarna, fortfarande lite värk i ryggslutet, annars nada. Förra graviditeten som avbröts v 6 +4 spydde och sov jag hela dagarna från v 4.
Är iofs bara i 5 +0 nu så det kanske kommer?
Njut så länge det varar!Alltså jag har fortfarande inte några vidare graviditetssymtom. Pyttelite illamående på morgnarna, fortfarande lite värk i ryggslutet, annars nada. Förra graviditeten som avbröts v 6 +4 spydde och sov jag hela dagarna från v 4.
Alltså jag har fortfarande inte några vidare graviditetssymtom. Pyttelite illamående på morgnarna, fortfarande lite värk i ryggslutet, annars nada. Förra graviditeten som avbröts v 6 +4 spydde och sov jag hela dagarna från v 4.
Det kommer säkert! Eller så kommer det inte alls. Bortsett från ömma bröst dröjde det till v 17-18 innan jag fick några symtom alls (mage som syntes) och till typ v34 innan jag började tycka graviditeten var jobbig (samlade vätska i händer och fötter). Sen föddes sonen i v37.
Då var jag orolig mest hela tiden och nojade över uteblivna symptom. Så här i efterhand är det ju mest irriterande att jag inte njöt mer av den lätta graviditeten..
Jag går och lägger mig med över åtta timmar men sover så jäkla oroligt och vaknar massa gånger. Somnar alltid om men det blir liksom aldrig att man sovit klart. Har mest med att det är för varmt att göra. För varmt med täcke och för kallt utan. .Fönstret vidöppet och då hör man alltid ljud oxå... Hade önskat 8 timmars hel ostörd sömn!!Njut så länge det varar!
Själv är jag så vansinnigt trött på att vara trött. Är liksom helt hopplöst att börja gäspa redan vid 11 på jobbet (trots att man sovit över 10 timmar på natten) och sedan vara så trött efter lunch att en tupplur under skrivbordet känns som ett alternativ värt att överväga på riktigt.
Ja, min nattsömn är också störd. Mest av att jag behöver gå på toaletten och då har väldigt svårt att somna om. Vuxenblöja kanske vore något för mig...Jag går och lägger mig med över åtta timmar men sover så jäkla oroligt och vaknar massa gånger. Somnar alltid om men det blir liksom aldrig att man sovit klart. Har mest med att det är för varmt att göra. För varmt med täcke och för kallt utan. .Fönstret vidöppet och då hör man alltid ljud oxå... Hade önskat 8 timmars hel ostörd sömn!!
Ja herregud. ..Ja, min nattsömn är också störd. Mest av att jag behöver gå på toaletten och då har väldigt svårt att somna om. Vuxenblöja kanske vore något för mig...
Just nu är jag så trött att det svider i ögonen. Ska alldeles strax plocka upp mitt gryn från förskolan och gråter lite inombords av tanken på att jag ska laga mat och hålla igång med en 4,5-åring tills maken kommer hem vid 7-rycket. Har jag tur är han trött och vill läsa bok och mysa, har jag otur vill han att vi går till lekplatsen. Känns fruktansvärt att inte längta efter att umgås med sitt eget barn utan vara så trött att man längtar efter att få gå och sova istället.
Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
April
BF 3:a april, leia, 42 år, 3:e barnet
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
Maj
Ja, min nattsömn är också störd. Mest av att jag behöver gå på toaletten och då har väldigt svårt att somna om. Vuxenblöja kanske vore något för mig...
Just nu är jag så trött att det svider i ögonen. Ska alldeles strax plocka upp mitt gryn från förskolan och gråter lite inombords av tanken på att jag ska laga mat och hålla igång med en 4,5-åring tills maken kommer hem vid 7-rycket. Har jag tur är han trött och vill läsa bok och mysa, har jag otur vill han att vi går till lekplatsen. Känns fruktansvärt att inte längta efter att umgås med sitt eget barn utan vara så trött att man längtar efter att få gå och sova istället.
Jag smyger tillbaka in här. Blev ju en blixtvisit för mig förra månaden men hoppas på bättre tur den här gången. Vi lyckades få till en ny graviditet direkt efter missfallet. Har inte BIM förrän imorgon men fick positivt test redan i fredags, så här går det undan. Beräknat från ägglossningen så blir det en majbebis.
Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
April
BF 3:a april, leia, 42 år, 3:e barnet
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet