Åh grattis!
Tack! Vågar knappt vara entusiastisk den här gången, men testen blir starkare och starkare för varje dag vilket ju borde vara ett gott tecken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh grattis!
Välkommen tillbaka! Grattis!Jag smyger tillbaka in här. Blev ju en blixtvisit för mig förra månaden men hoppas på bättre tur den här gången. Vi lyckades få till en ny graviditet direkt efter missfallet. Har inte BIM förrän imorgon men fick positivt test redan i fredags, så här går det undan. Beräknat från ägglossningen så blir det en majbebis.
Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
April
BF 3:a april, leia, 42 år, 3:e barnet
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
Härligt att få se vad som händer därinne. UL på måndag för mig och längtar och är samtidigt nervös - tänk om det är tomt eller om det är något allvarligt fel.Tvillingarna snurra runt, sprattla med armar o ben och allt såg fortfarande bra ut
Får jag fråga hur ni får UL så tidigt? Bokar ni på privata kliniker för genom landstinget är det väl inte förrän v 18-19 man får första?
I mitt landsting får man, förutom RUL i v18-19, välja mellan tidigt UL och KUB. Jag har valt att göra KUB-test och det är alltså det ultraljudet jag ska på på måndag!Får jag fråga hur ni får UL så tidigt? Bokar ni på privata kliniker för genom landstinget är det väl inte förrän v 18-19 man får första?
Får jag fråga hur ni får UL så tidigt? Bokar ni på privata kliniker för genom landstinget är det väl inte förrän v 18-19 man får första?
välkommen tillbaks!Tack! Vågar knappt vara entusiastisk den här gången, men testen blir starkare och starkare för varje dag vilket ju borde vara ett gott tecken.
Härligt att få se vad som händer därinne. UL på måndag för mig och längtar och är samtidigt nervös - tänk om det är tomt eller om det är något allvarligt fel.
Idag kröp sonen upp hos mig på morgonen och ville mysa. När han låg där frågade han helt plötsligt: "Mamma, har du en bebis i magen?" Svarade lite vagt med "Skulle du tycka om det?" och sedan fortsatte sonen berätta hur han skulle ta hand om bebisen. Jag hoppas så att jag på måndag får berätta att han ska bli storebror!
Tid för kub 11 september. Vet inte om det är ett bra datum... Känns lite som ja...
Är ju bara i v 10 men magen växer. Hela jag växer trots att jag lagt ner all godis och fredagsmys... Enligt vårdens mått ligger jag på gränsen till farlig bukfetma. Blev helt chockerad- jag kan ju ändå knäppa byxorna storlek 38 även om de sen kasar ner under magen på ett himla sexigt vis... Hur kan det vara farligt bukfett? Har jag mätt helt galet eller?
I så fall är jag också överviktig då. Mina 38r vill också glida ner lite på kvällarna när man blir svullen Efter jobbet idag ska jag gå och köpa mig ett par större leggings och större trosor. Vågar inte väga mig men har säkert gått upp 3 kg på bara 2 v. Hoppas man blir mer normalt hungrig snart för annars lär man väl få rulla i på förlossningen
Inte bara jag som är vrålhungrig då Skulle kunna äta 3dubbla portioner flera ggr/dag... Tänker på mat dygnet runt trots att jag mår konstant illa. Jag har dock slutat kräkas. 1timme efter jag ätit så är jag hungrig igen och mår pyton.
Har löst det med att vara benhård med att äta 1normal portion av frukost/lunch/middag och fritt när det gäller frukt och grönsaker. Har gått upp 0,5kg och är i V8.
På morgonen syns det inte att jag är gravid öht förutom att jag har stenhårda tuttar rakt ut
På kvällen ser jag ut att vara i v20.. Magen sväller som en ballong..
Er kläd-diskussion fick mig dock att inse att jag som är överviktig redan innan magen börjat växa kanske kommer få jättesvårt att hitta vettiga mammakläder... Vet ingenting om hur utbudet ser ut och om det finns bra grejer i större storlekar.
Nejdå, det är inte svårt att hitta mammakläder och det finns ju massor med vanliga kläder som funkar även när man är gravid.