Vårföräldrar 2016

Jag smyger tillbaka in här. Blev ju en blixtvisit för mig förra månaden men hoppas på bättre tur den här gången. Vi lyckades få till en ny graviditet direkt efter missfallet. Har inte BIM förrän imorgon men fick positivt test redan i fredags, så här går det undan. Beräknat från ägglossningen så blir det en majbebis. :)

Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet

April
BF 3:a april, leia, 42 år, 3:e barnet
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
Välkommen tillbaka! Grattis! :)

Tvillingarna snurra runt, sprattla med armar o ben och allt såg fortfarande bra ut :love::love:
Härligt att få se vad som händer därinne. UL på måndag för mig och längtar och är samtidigt nervös - tänk om det är tomt eller om det är något allvarligt fel. :crazy:

Idag kröp sonen upp hos mig på morgonen och ville mysa. När han låg där frågade han helt plötsligt: "Mamma, har du en bebis i magen?" Svarade lite vagt med "Skulle du tycka om det?" och sedan fortsatte sonen berätta hur han skulle ta hand om bebisen. Jag hoppas så att jag på måndag får berätta att han ska bli storebror! :love:

Får jag fråga hur ni får UL så tidigt? Bokar ni på privata kliniker för genom landstinget är det väl inte förrän v 18-19 man får första?

Får jag fråga hur ni får UL så tidigt? Bokar ni på privata kliniker för genom landstinget är det väl inte förrän v 18-19 man får första?

Via landstinget kan man få ultraljud redan från början, dvs vecka 4. Fast det blir då VUL.
KUB är också ultraljud, vilket görs mellan vecka 12-15 tror jag det är (?)

MEN det beror på många faktorer om man får ultraljud,i många fall är det RUL som är det första, och enda.

I mitt landsting får man, förutom RUL i v18-19, välja mellan tidigt UL och KUB. Jag har valt att göra KUB-test och det är alltså det ultraljudet jag ska på på måndag!

Hos mig så har det aldrig varit problem med att få tidigt ul.
Fick ett i vecka 6 förra graviditeten för att kolla hur långt gången jag var, och så även denna graviditeten i vecka 12 för att se hur långt gången jag var, då det varit lite osäkert båda gångerna. Mycket är för att slippa boka tid för RUL och så är man helt fel i tiden och måste komma tillbaka en gång till, även om det är roligt att se bebisen ;)
Jag har bara frågat min bm som gett mig en läkartid och då har vi diskuterat där och då vad jag velat ha kollat å så har läkaren gjort det.
Har man en riktig anledning till tidigt ul så ska man ju få det, men många är nog bara ute efter att få se bebisen och var alla Mvc drar sin gräns är olika men jag förstår att dom måste säga nej ibland, annars skulle dom aldrig göra annat än ul.

Fick ett på akuten när jag hamnade där pga uttorkning/allmänt dålig pga allt kräkande. Var v 8 eller 9 då.

Sen ett 1-2 veckor senare vid inskrivning på privat mvc. Sen v 14 när vi gjorde kub på den privata mvc, fick betala 1900 för det. Sen rul v 19 på samma mvc som vi också fick betala för.

Härligt att få se vad som händer därinne. UL på måndag för mig och längtar och är samtidigt nervös - tänk om det är tomt eller om det är något allvarligt fel. :crazy:

Idag kröp sonen upp hos mig på morgonen och ville mysa. När han låg där frågade han helt plötsligt: "Mamma, har du en bebis i magen?" Svarade lite vagt med "Skulle du tycka om det?" och sedan fortsatte sonen berätta hur han skulle ta hand om bebisen. Jag hoppas så att jag på måndag får berätta att han ska bli storebror! :love:

Ja herregud vad häftigt det är att se dom. O som dom slog med armarna o vred på sig när vi kolla ☺
Håller tummarna! Det kommer säkert gå jättebra. Igår fråga BM varför jag va så nervös o när jag sa varför så mena hon att har du inte blött eller haft kraftiga magsmärtor så ska man inte va för orolig i dom veckorna. Givetvis KAN det hänt något men oftast fixar kroppen det innan :) men igen, lycka till :)

@BubbelA
Jag fick mitt första UL för att jag haft 1 missfall innan o eftersom så många runt mig fått upprepade missfall så förstod hon att jag va orolig.
Det andra UL fick jag nog för det är vanligt att en tvillinggraviditet reduceras till 1 under 10-12 veckor.
Blev kallad till spec mödravården på detta UL.

Annars är det väl rul runt v 18 o hos oss har dom tagit bort TUL vid v 32, det görs bara om man misstänker att det behövs.

Grattis :) @KattenKorven

Skulle vara så skönt att få se att pyret mår bra, men eftersom jag är frisk, relativt ung och inte haft MF tidigare så får jag nog snällt vänta på RUL.

Jag tar förresten tillbaka det där om att jag inte har några gravidsymtom. Igår fick jag gå och lägga mig en stund på jobbet för jag höll på att somna vid skrivbordet :p Illamående kommer och går idag också, knaprar kex hela tiden, drygt om jag måste kräkas på jobbet :crazy:

Tid för kub 11 september. Vet inte om det är ett bra datum... Känns lite som ja...
Är ju bara i v 10 men magen växer. Hela jag växer trots att jag lagt ner all godis och fredagsmys... Enligt vårdens mått ligger jag på gränsen till farlig bukfetma. Blev helt chockerad- jag kan ju ändå knäppa byxorna storlek 38 även om de sen kasar ner under magen på ett himla sexigt vis... Hur kan det vara farligt bukfett? Har jag mätt helt galet eller?

Tid för kub 11 september. Vet inte om det är ett bra datum... Känns lite som ja...
Är ju bara i v 10 men magen växer. Hela jag växer trots att jag lagt ner all godis och fredagsmys... Enligt vårdens mått ligger jag på gränsen till farlig bukfetma. Blev helt chockerad- jag kan ju ändå knäppa byxorna storlek 38 även om de sen kasar ner under magen på ett himla sexigt vis... Hur kan det vara farligt bukfett? Har jag mätt helt galet eller?

I så fall är jag också överviktig då. Mina 38:or vill också glida ner lite på kvällarna när man blir svullen :o Efter jobbet idag ska jag gå och köpa mig ett par större leggings och större trosor. Vågar inte väga mig men har säkert gått upp 3 kg på bara 2 v. Hoppas man blir mer normalt hungrig snart för annars lär man väl få rulla i på förlossningen :grin:

• Gilla
Reactions: Ray
I så fall är jag också överviktig då. Mina 38:or vill också glida ner lite på kvällarna när man blir svullen :o Efter jobbet idag ska jag gå och köpa mig ett par större leggings och större trosor. Vågar inte väga mig men har säkert gått upp 3 kg på bara 2 v. Hoppas man blir mer normalt hungrig snart för annars lär man väl få rulla i på förlossningen :grin:

Inte bara jag som är vrålhungrig då:D Skulle kunna äta 3dubbla portioner flera ggr/dag... Tänker på mat dygnet runt trots att jag mår konstant illa. Jag har dock slutat kräkas. 1timme efter jag ätit så är jag hungrig igen och mår pyton.
Har löst det med att vara benhård med att äta 1normal portion av frukost/lunch/middag och fritt när det gäller frukt och grönsaker. Har gått upp 0,5kg och är i V8.
På morgonen syns det inte att jag är gravid öht förutom att jag har stenhårda tuttar rakt ut:rofl:
På kvällen ser jag ut att vara i v20.. Magen sväller som en ballong..

• Gilla
Reactions: Ray
Just nu längtar jag efter att slippa duscha fort bara för att sen häva sig över toalettstolen :crazy: Tänk att få duscha länge, raka benen och allt sånt där :angel:

Inte bara jag som är vrålhungrig då:D Skulle kunna äta 3dubbla portioner flera ggr/dag... Tänker på mat dygnet runt trots att jag mår konstant illa. Jag har dock slutat kräkas. 1timme efter jag ätit så är jag hungrig igen och mår pyton.
Har löst det med att vara benhård med att äta 1normal portion av frukost/lunch/middag och fritt när det gäller frukt och grönsaker. Har gått upp 0,5kg och är i V8.
På morgonen syns det inte att jag är gravid öht förutom att jag har stenhårda tuttar rakt ut:rofl:
På kvällen ser jag ut att vara i v20.. Magen sväller som en ballong..

Jag kan inte behärska mig öht. Alla kvällar sen typ 1 vecka tillbaka har jag tryckt i mig ost och kex fastän jag nyss ätit middag. Fick ett milt utbrott på maken igår för att han gjort ett kycklinggryta utan fett. Jag vill ha fett och kolhydrater nu!!!! Stackarn :D

Jag har ÄNTLIGEN börjat må lite bättre. Mår inte illa sedan ett par dagar och idag är första dagen på länge som jag inte är dödstrött. Dessvärre innebär slutet på illamåendet att jag också börjar bli mer sugen på godis igen... :meh:

Hade inte gått upp något på inskrivningen och har sedan dess (2 veckor sedan) gått upp knappt 0,5-1kg. Ändå känns ALLA kläder för trånga och byxor, kjolar, underkläder etc. som klämmer på magen känns helt olidligt att ha på sig. Drog ner mina gamla gravidbyxor från vinden igår-kväll, men än känns de lite för stora. Funderar dock på att inhandla gravid-leggings som man kan dra upp långt över magen så man slipper klämmande resår! :)

Börjar bli försiktigt positiv. Fortfarande ingen blödning och tog mitt sista clearblue nu på eftermiddagen och det blev ett starkt plus efter bara någon sekund. :)

Er kläd-diskussion fick mig dock att inse att jag som är överviktig redan innan magen börjat växa kanske kommer få jättesvårt att hitta vettiga mammakläder... Vet ingenting om hur utbudet ser ut och om det finns bra grejer i större storlekar. :confused:

Er kläd-diskussion fick mig dock att inse att jag som är överviktig redan innan magen börjat växa kanske kommer få jättesvårt att hitta vettiga mammakläder... Vet ingenting om hur utbudet ser ut och om det finns bra grejer i större storlekar. :confused:

Nejdå, det är inte svårt att hitta mammakläder och det finns ju massor med vanliga kläder som funkar även när man är gravid.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA