Vårföräldrar 2016

Mitt jobb får veta efter att KUB/NUPP är gjort alltså runt v 12-13.. Som tur är så syns det inte dagtid:D Tror dom kommer få en chock..
Tycker att tarmarna sväller mindre och mindre för varje kväll som går vilket är jäkligt skönt! Har fått bra fart på magen med hjälp av "frukt i fiber" och det har gjort susen va det gäller ballongformen:)
I övrigt mår jag vidrigt illa hela dagarna men det är väl så det är.

Vi planerar att berätta för familjen i vecka 10, vi ska resa bort på semester i sällskap så då blir det ju rätt avslöjat ändå troligtvis. Förhoppningsvis får jag gjort ett ul innan. Vill så gärna få bekräftat att allt ser bra ut.
Frukt i fiber?
Behöver all hjälp mot min jättemage i v 10 så var köper man det?

Väntar till efter KUB förutom om nån frågar. Har tre vänner som vet eftersom de ställt närgångna frågor som jag liksom behövt svara på.

Jag har iaf en dotter sedan tidigare som hunnit fylla 6 år :nailbiting: och nu ska jag alltså börja om från början :banghead: :love:.

Åh vad roligt- mitt barn är oxå 6 år. Är ju.lite längre mellan ungarna än normen säger så det är roligt med andra som är i samma sits:)

Mellan mitt första barn och andra barn skiljer det 9 år och det har varit mer fördelar än nackdelar :love:

Mellan första och tredje barnet däremot kommer det skilja 11 år och 4 månader (2 år och 3 mån mellan andra och tredje barnet)

• Gilla
Reactions: Ray
Hej på er allesammans :D

Eftersom mitt hemliga jag (litehemlig2016) fallit ur listan så skriver jag under mitt vanliga namn nu. Ni kanske inte ens kommer ihåg mig, ni som varit här under en längre period. Har varit väldigt oaktiv på buke det senaste åren. Har läst trådar sporadiskt, men inte mer än så..

Jag har iaf en dotter sedan tidigare som hunnit fylla 6 år :nailbiting: och nu ska jag alltså börja om från början :banghead: :love:.

Har hunnit med ett tidigt ultraljud och nästa vecka ska vi göra ultraljud för KUB. Har väldigt lågt blodtryck så jag känner mig svimfärdig mest hela dagarna. Förhoppningsvis går det över.

Mars

BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 10:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet

April
BF 3:a april, leia, 42 år, 3:e barnet
BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet

:bump: :bump: :bump:

Frukt i fiber?
Behöver all hjälp mot min jättemage i v 10 så var köper man det?

Väntar till efter KUB förutom om nån frågar. Har tre vänner som vet eftersom de ställt närgångna frågor som jag liksom behövt svara på.
  1. Frukt och fiber, inte i.. Skrev fel. Köps på hälsokosten och apotek. Det är tärningar med gojjig frukt som sätter super fart på magen! Men prata med din BM så hon tycker det är ok först. Nästan all hälsokost har texten "bör inte tas om du är gravid" Men dessa fick tummen upp av min BM då det är bättre att ha fart på magen.

• Gilla
Reactions: Ray
Jag läste att det va bra att äta kiwi för att få igång magen, åt 2 till frukosten imorse och kunde gå på toa nån timme senare :banana: Helt underbart!

I övrigt så är det dags för ett möte med BM idag, ska väl komplettera det vi inte hann med förra gången.
Så det är väl efter idag jag är på riktigt inskriven.
Ska även prata med henne om sjukskrivning, enligt specBM så skulle jag kunna räkna med sjukskrivning runt v 20 med tanke på vad jag har för jobb. O då vill jag ju gärna få det lite "bekräftat" av en läkare så jag kan meddela jobbet nu när dom varit så snälla, man fixar ju inte en ersättare över en natt :)

Välkommen @SpanskaLoppan :)

Mars

BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet

April

Maj

Välkommen @SpanskaLoppan :)

Mars

BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet

April

Maj
Tack för hjälpen och välkomnandet

Man tackar!
Jag väntar otåligt på min inskrivning... Ännu 10 dagar kvar och under tiden går jag med den konstanta skräcken att barnet kanske har dött den här gången också... Man ska vara positiv men det är baske mig inte lätt.
Nu i v 13 har ju många "symtom" såklart försvunnit också så det finns inget som visar mig att jag har fel förutom lite växtvärk då och då. Och det skapar också oro, massa "tänk om"...

Man tackar!
Jag väntar otåligt på min inskrivning... Ännu 10 dagar kvar och under tiden går jag med den konstanta skräcken att barnet kanske har dött den här gången också... Man ska vara positiv men det är baske mig inte lätt.
Nu i v 13 har ju många "symtom" såklart försvunnit också så det finns inget som visar mig att jag har fel förutom lite växtvärk då och då. Och det skapar också oro, massa "tänk om"...
Tror man kan köpa egen såndär utrustning att mäta hjärtljud med. Troligen svårt att hitta utan vana så tidigt men framöver borde du ju kunna ha glädje av den. Tills dess får du försöka ha lite is i magen och inte ta så hårt på om du inte får in ljudet på en gång. Vad är det de heter? Doppler?

Man tackar!
Oj, vilken sen inskrivning. Gör du UL i samband med den?

Är också i v13 och har UL på måndag och längtar! Har i veckan som gått börjat må lite mer som normalt igen och naturligtvis börjar tankarna komma om det har hänt något... Fick ett missfall i våras och har inte kunnat "ta till mig" denna graviditeten riktigt ännu och tänker därför dumheter som "det kanske inte finns något därinne/fostret kanske är dött eller gravt skadat eftersom jag inte känner någon "connection".

Både när jag väntade min son och i graviditeten i våras kände jag mig gravid direkt och tänkte på det som fanns i magen som en person, det har jag inte kunnat göra nu trots väldigt tydliga graviditetssymtom.

Tror man kan köpa egen såndär utrustning att mäta hjärtljud med. Troligen svårt att hitta utan vana så tidigt men framöver borde du ju kunna ha glädje av den. Tills dess får du försöka ha lite is i magen och inte ta så hårt på om du inte får in ljudet på en gång. Vad är det de heter? Doppler?

Finns det sånt för privatpersoner? Trodde sjukvården bara hade tillgång till att köpa sån utrustning.

Oj, vilken sen inskrivning. Gör du UL i samband med den?

Är också i v13 och har UL på måndag och längtar! Har i veckan som gått börjat må lite mer som normalt igen och naturligtvis börjar tankarna komma om det har hänt något... Fick ett missfall i våras och har inte kunnat "ta till mig" denna graviditeten riktigt ännu och tänker därför dumheter som "det kanske inte finns något därinne/fostret kanske är dött eller gravt skadat eftersom jag inte känner någon "connection".

Både när jag väntade min son och i graviditeten i våras kände jag mig gravid direkt och tänkte på det som fanns i magen som en person, det har jag inte kunnat göra nu trots väldigt tydliga graviditetssymtom.

Ja det är sent, kommer vara i v 15 då. Lite besviken på mvc då dom efter mitt väldigt sena MA lovade tidig inskrivning och flera ultraljud. Inget av det har dom hållit.
Var iväg i måndags och gjorde ett UL hos privat gynekolog. Då levde han/hon iaf men förra gången mådde jag också hur bra som helst fast barnet hade legat dött några veckor så jag litar inte på att min kropp säger till om nåt är fel...
BM lovade iaf att lyssna efterhjärtljud på inskrivningen. Ska bara stå ut tills dess, har haft några omgångar skarpa smärtor i nedre delen av magen se senaste dagarna så nu ligger ångesten på lur.

Du får säkert ett fint ultraljud, detär ju så ovanligt att det går galet utan att man blir dålig av det.

Vet inte om jag gör reklam nu, men bla CB har en sådan till privatpersoner.

Risken med en sådan är att man inte hittar hjärtljudet som lekman och blir oroad i onödan.
Ja jag skulle nog inte våga lita på min förmåga faktiskt.
Det ärju "bara" dom här veckorna fram tillan börjar känna rörelser som är såhär nervösa. Sen har man ju rörelserna som ett kvitto på att bebisen lever och mår ganska bra :)

Under tiden får väl mvc stå ut med att jag är orolig och "min" bm verkade samarbetsvillig iaf ^^

Jag tror jag joinar er! Har skapat en ny användare då jag inte vill göra det offentligt än.

Detta kom ytterst oväntat då jag har en 4 månaders som jag slutade amma för några veckor sen bara. Visst vill vi ha tätt men trodde verkligen inte det skulle ta sig så fort.

Har som sagt ingen aning om datum då jag inte fått tillbaka mensen än, men eftersom jag plussade idag borde det vara ungefär 3v efter jag plussade förra året och då blev bf i mitten av april, så borde vara bf runt slutet av april/början av maj nångång. Återkommer med datum vid vul.

Känner mig väldigt chockad. Visst kan det vara så att det slutar i missfall ändå dock men det hoppas jag givetvis inte!

För drygt en vecka sen var jag o röntgade mig, halsrygg, skulderblad och nacke. Känns ju dumt såhär i efterhand. :( har ingen aning om det kan ha påverkat ev embryo?

Jag tror jag joinar er! Har skapat en ny användare då jag inte vill göra det offentligt än.

Detta kom ytterst oväntat då jag har en 4 månaders som jag slutade amma för några veckor sen bara. Visst vill vi ha tätt men trodde verkligen inte det skulle ta sig så fort.

Har som sagt ingen aning om datum då jag inte fått tillbaka mensen än, men eftersom jag plussade idag borde det vara ungefär 3v efter jag plussade förra året och då blev bf i mitten av april, så borde vara bf runt slutet av april/början av maj nångång. Återkommer med datum vid vul.

Känner mig väldigt chockad. Visst kan det vara så att det slutar i missfall ändå dock men det hoppas jag givetvis inte!

För drygt en vecka sen var jag o röntgade mig, halsrygg, skulderblad och nacke. Känns ju dumt såhär i efterhand. :( har ingen aning om det kan ha påverkat ev embryo?

Ojsan :D vilken överraskning ni fick! Grattis!

Ring din mvc och fråga om röntgen kan ha påverkat? Så slipper du gå och oroa dig :)

Grattis :D

Jag hade ringt o frågat ang röntgen. Min BM fråga det på inskrivningen så dom vill nog gärna veta om man röntgat sig. :)

Jag har fått en ytterst dryg graviditetsåkomma. Vid mens brukar jag ibland få en otroligt jobbig känsla i höfter och rumpa, typ rastlöshet och det enda som hjälper är att röra på mig och stretcha. Brukar ge med sig efter en powerwalk i vanliga fall men nu har det suttit i i flera dar! Så himla drygt! Nu ligger jag i soffan och gungar, går inte att ligga still...

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 870
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar