Vårföräldrar 2016

Jag har fått en ytterst dryg graviditetsåkomma. Vid mens brukar jag ibland få en otroligt jobbig känsla i höfter och rumpa, typ rastlöshet och det enda som hjälper är att röra på mig och stretcha. Brukar ge med sig efter en powerwalk i vanliga fall men nu har det suttit i i flera dar! Så himla drygt! Nu ligger jag i soffan och gungar, går inte att ligga still...
Testa magnesium! :)

Träffade min styvsyster idag för första gången sen jag plussade. Typ det första hon frågar: Är du gravid?? Det syns på dig!

Så bra gick det att hålla det hemligt, hehe :D

Åh vad roligt- mitt barn är oxå 6 år. Är ju.lite längre mellan ungarna än normen säger så det är roligt med andra som är i samma sits:)

Ja jag har bara hört fördelar, så jag är optimistisk :).

Har redan från första stund min dotter tittade ut känt att jag absolut inte kommer att skaffa "täta barn", har blivit lite ifrågasatt för det valet men nu så bakas den sista bullen i ugnen tillslut :D.

Ja jag har bara hört fördelar, så jag är optimistisk :).

Har redan från första stund min dotter tittade ut känt att jag absolut inte kommer att skaffa "täta barn", har blivit lite ifrågasatt för det valet men nu så bakas den sista bullen i ugnen tillslut :D.

Det låter ju väldigt vettigt i mina öron iallafall :)
Såklart inget fel att skaffa tätt men känns som om det vore lättare/mindre stessigt att inte få så tätt.
/en som inte har en än och kanske inte vet vad hon pratar om ;)

Om magnesium; köp ett magnesiumcitrat då det ska vara lättast att ta upp för kroppen, och du kan ta 11 mg per kg kroppsvikt. Magnesiumbrist är vanligt, det har hjälpt mig mot restless legs :) jag har använt thornes magnesiumcitrate och tar två tabletter dag (mindre än 11 mg) ta magnesium på kvällen - ska underlätta en bra sömn. Tar du för mycket magnesium blir man dålig i magen, men inte farligt
Mvh vårförälder 2015 :)

Om magnesium; köp ett magnesiumcitrat då det ska vara lättast att ta upp för kroppen, och du kan ta 11 mg per kg kroppsvikt. Magnesiumbrist är vanligt, det har hjälpt mig mot restless legs :) jag har använt thornes magnesiumcitrate och tar två tabletter dag (mindre än 11 mg) ta magnesium på kvällen - ska underlätta en bra sömn. Tar du för mycket magnesium blir man dålig i magen, men inte farligt
Mvh vårförälder 2015 :)

Tack! Ska prova :)

Nu har jag lite nya funderingar :)

Jag fråga min BM om att färga håret. Hon svara lite halvdant med typ att hon visste inte men tyckte isåfall att man skulle slinga håret med hätta hos frisör för att inte få färgen i hårbotten. Sen la hon till att om ingen nytt kommit fram så säger Danmark blankt nej till det.
Va säger ni? Hur hade ni gjort?

O bygga gel-naglar.
Har googlat lite men får inte fram så mycket, mest gamla trådar som kanske har fel information nu.
Så är det någon som läst/hört något om det?

@fia-lisa glöm inte uppdatera oss sen :D

Jag fråga min BM om att färga håret. Hon svara lite halvdant med typ att hon visste inte men tyckte isåfall att man skulle slinga håret med hätta hos frisör för att inte få färgen i hårbotten. Sen la hon till att om ingen nytt kommit fram så säger Danmark blankt nej till det.

O bygga gel-naglar.
Har googlat lite men får inte fram så mycket, mest gamla trådar som kanske har fel information nu.

Jag fick barn i våras och valde att sluta färga håret när jag blev gravid förra sommaren. För egen del köndes det inte bra med alla kemikalier, men tror inte det finns några speciella rekommendationer i Sverige. Kolla upp ekofrisör?

O bygga gel-naglar.

Jag har för mig (men kan ha fel) att det är "godkänt" att göra. Dock förändras håret av hormonerna så färgen kan påverkas.
Jag har funderat en del (har utväxt jag skulle vilja färga) men kommer nog avstå. Det är så mycket kemikalier de blir utsatta för ändå som man inte vet hur de samverkar.

O bygga gel-naglar.

Jag har färgat som vanligt, dvs 1-2 ggr under graviditet. Gått till frisör och gjort ljusa slingor, inget minne om det var i hätta eller folie.
Hade jag haft behov av att gå ofta o färga så hade jag nog sett över andra alternativ.

Nu är jag hemkommen från UL och har fått se Lille Skrutt sprattla och böka runt! :love: Blev så glad att jag fick tårar i ögonen! Allt såg ut att vara som det ska och fick bra värden på KUB-testet så när vi hämtat blivande storebrodern från förskolan i em ska vi fira med tårta. :banana:

Blev flyttad till BF 6/3 så min egen beräkning verkar stämma hyfsat bra!

Nu är jag hemkommen från UL och har fått se Lille Skrutt sprattla och böka runt! :love: Blev så glad att jag fick tårar i ögonen! Allt såg ut att vara som det ska och fick bra värden på KUB-testet så när vi hämtat blivande storebrodern från förskolan i em ska vi fira med tårta. :banana:

Åh va skönt! :banana:

Grattis!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 870
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar