Vårföräldrar 2016

Nu är det många i tråden som fått MA. Beklagar verkligen :(

Jag blir orolig för att själv få MA, även om jag har mitt extrema illamående, magen som växer så det ömmar och bröst som spänner.
Tänk om man mår så illa helt i onödan bara för att kroppen inte fattar. Gaah, vill ha KUB nu :nailbiting::nailbiting:

Nu är det många i tråden som fått MA. Beklagar verkligen :(

Jag blir orolig för att själv få MA, även om jag har mitt extrema illamående, magen som växer så det ömmar och bröst som spänner.
Tänk om man mår så illa helt i onödan bara för att kroppen inte fattar. Gaah, vill ha KUB nu :nailbiting::nailbiting:

Man blir allt nojjig..

@fia-lisa jag tror faktiskt när jag läser papperna att först får jag tid för KUB och då först går jag och gör blodprovet. Det gör jag på labb en trappa ner och behöver inte boka, ska göras en vecka innan ca

@fia-lisa jag tror faktiskt när jag läser papperna att först får jag tid för KUB och då först går jag och gör blodprovet. Det gör jag på labb en trappa ner och behöver inte boka, ska göras en vecka innan ca
Det var så jag hade för mig att jag gjorde förra gången jag gjorde KUB-test och har därför börjat stimma om att det är så lång tid mellan blodprov och ultraljud. Antagligen helt i onödan för jag antar att de som arbetar med det här har bättre koll än jag... :p

Det var så jag hade för mig att jag gjorde förra gången jag gjorde KUB-test och har därför börjat stimma om att det är så lång tid mellan blodprov och ultraljud. Antagligen helt i onödan för jag antar att de som arbetar med det här har bättre koll än jag... :p

Smiter in från Vintertråden 2015-2016. BF 28/2 så jag följer den här tråden också. ligger ju precis på gränsen... :)

Rekommendationen angående KUB är som jag fått till mig att blodprov tas i v 10+0 och ultraljudet görs i 12+0 för absolut "bästa" resultat. Spannet som finns att göra blodprovet i är 10+0 - 13+6 och för ultraljudet 11+0 - 13+6. så det kan ju vara några veckor emellan.

Jag tog blodprovet på 10+0 och kommer vara i 12+4 när jag gör ultraljudet imorgon. Du kan ta blodprovet samma dag som du gör ultraljudet om man missat det eller inte hunnit med det innan. Då får man inte den totala risken förrän efter en vecka när blodprovet analyserats.

Smiter in från Vintertråden 2015-2016. BF 28/2 så jag följer den här tråden också. ligger ju precis på gränsen... :)

Rekommendationen angående KUB är som jag fått till mig att blodprov tas i v 10+0 och ultraljudet görs i 12+0 för absolut "bästa" resultat. Spannet som finns att göra blodprovet i är 10+0 - 13+6 och för ultraljudet 11+0 - 13+6. så det kan ju vara några veckor emellan.

Jag tog blodprovet på 10+0 och kommer vara i 12+4 när jag gör ultraljudet imorgon. Du kan ta blodprovet samma dag som du gör ultraljudet om man missat det eller inte hunnit med det innan. Då får man inte den totala risken förrän efter en vecka när blodprovet analyserats.
Åh vad skönt att höra! Jag har ju nästan samma spann som dig emellan, blodprov 10+2 och UL 12+6.

Spännande med ultraljud imorgon! Är det första ultraljudet i denna graviditeten?

Åh vad skönt att höra! Jag har ju nästan samma spann som dig emellan, blodprov 10+2 och UL 12+6.

Spännande med ultraljud imorgon! Är det första ultraljudet i denna graviditeten?

Då jag inte fick någon mens mellan pillerstopp och plus på stickan så har jag fått 2 VUL för att fastställa längden på graviditeten. Ett tidigt som visade ett foster på ca 5 mm med tickande hjärta i vad som blev v 6+3 men där Gyn som gjorde VUL inte vågade/ville datera fostret. Och sedan ett nytt där fostret daterades till 10+0.

Mår himla bra:D
Inte illa, inte trött, känner mig stark som en oxe och njuter av solen. Så himla härligt!

Va härligt :)

Själv har jag väntat på strandväder i flera dagar och idag när det är fint så körde jag o åt frukost med en kompis och nu ligger jag utslagen på soffan efter att lekt med hennes barn ;)
Nu är snart semestern slut också, undrar hur det kommer gå att jobba.. Vi har ju rätt långa dagar på 10-15 timmar med en rast på mitten ungefär på 45 minuter... Tror jag kommer sova bort all ledig tid :)

Jag har inte heller druckit kaffe sedan plusset för över 2 månader sedan men är inte det minsta sugen. I början drack jag lite te men ju längre tiden har gått desto mer osugen har jag varit även på det. Den senaste tiden har jag känt ett allmänt osug på varm mat och dryck över huvud taget. Iskallt smakar bäst!

Något som definitivt får mig att kväljas är grill-lukt. Var likadant förra graviditeten och i vanliga fall ÄLSKAR jag grilldoft!

Dricker mycket mindre kaffe än vanligt men har inga problem om nån bjuder. Jag märker att jag bara mår illa om jag sovit dåligt. I natt kom dottern till vår säng och låg och sparades vilket störde sömnen och då kräks jag direkt på morgonen.
Är inte alls på samma fina humör idag. Hästen känns ofräsch och jag får inga tider hos varken vet eller annat. Fått avboka första träffen med nya ryttaren eftersom jag såklart vill komma dit med en frisk häst. Och därmed tappade jag en morot i livet- det som gjorde mig glad gör mig deppig istället...
På plussidan går dottern runt och hittar på namn till sin lillebror- om hon skulle få en. .. Hon vet inte nåt ( är i en ålder då hemligheter inte funkar så bra) men hon vill verkligen vara en storasyster.

Just nu skulle jag kunna gå genom eld för en kopp kaffe ;)
Har inte druckit det sen jag plussa för 7 veckor sen..

Välkommen i klubben :p

Jag har inte druckit sen jag plussade i mars. Har smakat någon klunk av min man en eller två gånger men det går ju inte dricka!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 556
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar