Vårföräldrar 2016

Jag har haft några riktiga skitdagar. Trodde det värsta av trötthet och illamående hade gått över tills jag vaknade i lördags och mådde skit. Söndagen var ännu värre och den dagen sov jag bort. Igår möte hela dagen och det enda jag ville göra var att lägga mig ner, knäppa upp byxorna och hålla något kallt i ansiktet. När ska detta skit-mående gå över? Går in i 12:e veckan idag och hoppades att det skulle släppa nu.

Hej allihopa, nu hoppar jag också in här!

Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 25:e mars, cuervo, 24 år, 1:a barnet

April

BF 3:a april, leia, 42 år, 3:e barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet

Maj

Vecka 7+1 idag, var och såg ett pickande hjärta på vul igår :love: Nästa besök 1 september. Lite nojjig pga min ålder, men hoppas att allt går bra... Ni som känner mig 'på riktigt' kanske kan hålla det för er själva så länge.

Jag har haft några riktiga skitdagar. Trodde det värsta av trötthet och illamående hade gått över tills jag vaknade i lördags och mådde skit. Söndagen var ännu värre och den dagen sov jag bort. Igår möte hela dagen och det enda jag ville göra var att lägga mig ner, knäppa upp byxorna och hålla något kallt i ansiktet. När ska detta skit-mående gå över? Går in i 12:e veckan idag och hoppades att det skulle släppa nu.

Jobbigt med såna dagar, borde gå över snart! Extra trist att sitta på jobbet. Jag har inte mått super-illa så långt, men känner mig ofta helt energilös.

@BubbelA Kanske bättre att berätta för svärisarna innan du springer på svärmor på mvc. Vi har berättat för föräldrar och syskon, känner att de gärna får veta även om det inte skulle gå vägen i slutändan.

Fick mina sjukskrivningspapper idag efter läkarbesöket i fredags. Han sjukskrev mig retroaktivt så jag får behålla mina semesterdagar. Och är sjukskriven fram till 30 september(!). Allt beroende på hur jag mår nu, och har mått under alla mina graviditeter.

Jaja, fördelen är att jag kan plocka längre semester nästa år och på så vis spara föräldradagar. Nackdelen är förlorade av inkomst, även om lönekontoret betalar ut 10% av lönen när jag är sjukskriven.

Just nu har jag en bra stund, skulle vilja gå ut och gå. MEN det vet jag av erfarenhet att min kropp inte lär gå med på. Just nu skulle jag ge mycket för en balkong eller trädgård.

Mars

April

BF 11:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet

Maj

Hade visst fallit bort ifrån listan. Nu är ska jag på inskrivning hos min BM:)

Ursäkta, känns som jag typ kapar tråden :p

Imorgon vid den här tiden vet jag om det är nån i mig som mår bra eller ej. Grymt nervös! Har nog aldrig varit mer nervös för nåt i hela mitt liv tror jag. Sambon ringde för att kolla hur läget var och då kom tårarna. Gah, kan inte tiden bara gå. Alla symtom är borta idag dessutom. Visserligen kan de komma och gå, men blir ju extra nojig idag.

Imorgon vid den här tiden vet jag om det är nån i mig som mår bra eller ej. Grymt nervös! Har nog aldrig varit mer nervös för nåt i hela mitt liv tror jag. Sambon ringde för att kolla hur läget var och då kom tårarna. Gah, kan inte tiden bara gå. Alla symtom är borta idag dessutom. Visserligen kan de komma och gå, men blir ju extra nojig idag.
Häftigt! Lite avundsjuk på din morgondag...:p

Känner ni er gravida? Jag har nämligen svårt att ta till mig att jag är gravid, trots frånvaro av mens, otaliga positiva graviditetstester, illamående, metallsmak, enorm trötthet, ömma bröstvårtor, flytningar och svullen mage. Tänker att vi kommer till ultraljudet om två veckor och på sin höjd hittar en fis på tvären.:cautious:

Känner ni er gravida? Jag har nämligen svårt att ta till mig att jag är gravid, trots frånvaro av mens, otaliga positiva graviditetstester, illamående, metallsmak, enorm trötthet, ömma bröstvårtor, flytningar och svullen mage. Tänker att vi kommer till ultraljudet om två veckor och på sin höjd hittar en fis på tvären.:cautious:

Jag känner mej synnerligen gravid..
Päckelsmak i munnen, brösten känns som om dom ska sprängas, molvärk, känslig för lukter:yuck:
Kräks om magen är tom och jag äter eller dricker något för snabbt. Och trött, så fruktansvärt trött!!
Har gjort 2 test. Det andra plussade under tiden jag gjorde det så jag gör inga fler:)

Va hos min BM idag och hon blev så glad att hon kramade om mej när jag kom:love: (har haft henne i många år för preventivmedel och undersökningar) Gick igenom KUB/NUPP och fick svar på massa frågor. Nu är det bara att vänta på att tiden ska gå så testen går att göra:)

Det är nog bara att vara nojig tills imorgon, jag försökte att inte va det men det gick inte alls. Jag va så nervös innan UL så jag höll på att svimma och bara skaka när hon börja köra med den där musen över magen ;)
Jag kände mig absolut inte gravid innan UL heller, va helt säker på att det inte fanns något..
Håller tummarna för ett piggt hjärta imorgon :D

Nä, inte speciellt. Är trött och orkeslös till o från. Ibland har jag grym "träningsvärk" i höfter, rumpa och ner i låren, speciellt på kvällen när jag lägger mig ner.. Ingen aning om vad det kan va men har aldrig dykt upp innan grav..
I övrigt så är jag som vanligt mest, ibland kommer det symtom-chockar men dom försvinner lika fort igen :)

Nä. Skulle jag inte sett det där plusset skulle jag knappt tro på det. Antar att man känner sig mer gravid när man börjar känna liten inuti.

Hej allihopa, nu hoppar jag också in här!

Mars

April

Maj

Vecka 7+1 idag, var och såg ett pickande hjärta på vul igår :love: Nästa besök 1 september. Lite nojjig pga min ålder, men hoppas att allt går bra... Ni som känner mig 'på riktigt' kanske kan hålla det för er själva så länge.
Grattis!!

En fråga till ;)

Kissar ni oftare nu?
Jag kissar 1-2 gånger på natten och under dagen känns det som jag sitter på toa hela tiden. Minst 1 gång i timmen, och då har jag känt mig nödig en stund innan också.. Känns lite onormalt ;)

Grattis alla nya☺
Jag får inte till mig på.listan med telefonen- måste man ha dator eller?

Jag hade hälsosamtal/inskrivning idag. Gick fort som attan och jag ska inte tillbaka dit förrän v 26. Beräknat till 21 mars.
Vägde in mig nästan 5 kg mer än förra graviditeten. Vilket väl var väntat men jag kände ändå att min självbild fick en ... ja....alltså jag tror att jag ser ut som jag gjorde då. Även om jag märker på byxorna att jag lagt på mig. Säger till mig själv att ta tag i det nästa vår. Hoppas jag gör det :)
Blodtryck var bra och vilopulsen riktigt bra så det kändes skönt.
Nu är det bara vänta på datum för KUB!

En fråga till ;)

Kissar ni oftare nu?
Jag kissar 1-2 gånger på natten och under dagen känns det som jag sitter på toa hela tiden. Minst 1 gång i timmen, och då har jag känt mig nödig en stund innan också.. Känns lite onormalt ;)

Ja!! Har jag gjort sen dan innan jag plussade. Inte på nätterna än dock.

Känner mig inte alls gravid emellanåt, v 39+1 :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar