Vårföräldrar 2016

Jag minns inte att jag var så trött förra gången? Är det åldern tänker jag och ser framför mig hur mitt barn kommer skämmas över sin gamla mamma. Hur alla på föräldragruppen kommer vara 25. Eller 20 kanske?

Jag var en av de två yngsta i min föräldragrupp (var 21 när det begav sig). Den äldsta var 42 och resten någonstans däremellan. Första barnet för alla förutom en.

Det bästa med att du har semester nu är ju att det med gott samvete kan ta det hur lugnt du vill. Din kropp gör ju ett jättejobb! Själv sov jag nog en 12-14 timmar om dygnet i ett antal veckor, där i början. Om man har möjlighet att ta det lugnt så är det bara att passa på.

Det är ok att inte ligga på topp hela tiden. Det betyder inte att det kommer att fortsätta så här för evigt.

• Gilla
Reactions: Ray
Så länge du inte har några tankar på abort tycker jag att du ska ta det som det kommer i stället för att oroa dig så :) jag var extremt pendlande i humöret hela första graviditeten. Ena dagen skulle jag reklamera sambon, nästa var jag kärleksfull som få. Eller, det kunde svänga så flera gånger på en dag också. Hoppas humöret lägger sig för dig. Du får försöka glömma bort det där med sen så du slipper skämmas senare ;) jag har fortfarande vissa saker jag mår väldigt dåligt över från mina mindre charmiga ögonblick när vi väntade dottern.
Nej, abort finns inte på kartan! Men trots att jag väntat och längtat länge på denna graviditeten kan jag inte säga att den hittills varit en njutning.

Humöret får jag kämpa med eftersom det inte går att få vilka utbrott som helst när man har en liten 4-åring i sin närhet.:angel:

• Gilla
Reactions: Ray
Japp! Nu har jag varit hos BM o ultraljudet gick bra.. med liiiiiite överraskande besked. Twins!
Där va 2 !!!!! st 2 cm långa saker med bultande hjärta på båda. Dom hade varsin moderkaka, mkt fostervatten & tjock skiljevägg. BM mena att allt såg jättebra ut som det kunde & dom är precis så gamla som vi räknat ut här hemma med :)
Jag är så sjukt lycklig & livrädd på samma gång! O jag börja såklart tjuta när jag låg där o titta på skärmen ;)

Japp! Nu har jag varit hos BM o ultraljudet gick bra.. med liiiiiite överraskande besked. Twins!
Där va 2 !!!!! st 2 cm långa saker med bultande hjärta på båda. Dom hade varsin moderkaka, mkt fostervatten & tjock skiljevägg. BM mena att allt såg jättebra ut som det kunde & dom är precis så gamla som vi räknat ut här hemma med :)
Jag är så sjukt lycklig & livrädd på samma gång! O jag börja såklart tjuta när jag låg där o titta på skärmen ;)
Häftigt! :love: Stort grattis!

Wow!
Dubbel glädje och dubbel skräck gissar jag hihi

Nej, abort finns inte på kartan! Men trots att jag väntat och längtat länge på denna graviditeten kan jag inte säga att den hittills varit en njutning.

Humöret får jag kämpa med eftersom det inte går att få vilka utbrott som helst när man har en liten 4-åring i sin närhet.:angel:
Man är ju överlag inte sig själv när man är trött och illamående. Jag strukturerade upp tankarna i morse och kom fram till att tydliga mål är vad jag behöver för att klara neg perioderna. Mitt mål var att bli gravid 2015- dubbel check på det.
2016 är målet att få bäbis och nu gäller det att hitta delmål som gör graviditeten till en vettig tid och inte bara en parantes när man väntar.
Jag vill leva det bästa jag kan varje dag. Jag vill åstadkomma saker även denna höst- men sätta målen på rimlig nivå. Ett mål är att prioritera energin rätt- alltså inte på neg ältande...
Tur vi är två " gammtanter" i tråden så känner man igen sin ångest lite...
Allvarligt- när jag var 23 var jag utomlands och festade varje kväll och hade skitkul. När jag var 27 älskade jag jobbet och var på väg upp i klasser med min häst. Livrädd och ointresserad av barn. När jag var 29 fick jag ett infall och blev gravid. Och efter det har jag haft fullt upp att rodda barn, jobb, häst, sambo, vänner. Nu när barnet är självgående kände jag att jag har tid och energi över för en till. Och ändå hade chansen utan att vara för gammal. Jag har levt mitt liv som jag velat - dom det passat mig. Det ångrar jag inte när jag tänker efter! !!

Grattis @robl. Vad underbart att allt såg bra ut, även om det är två :)

Tack :) ja det är så skönt, jag får smälta detta o sen får man tänka lite annorlunda. Det första min sambo tänkte på va att jag kommer antagligen bli sjukskriven tidigt, med tanke på att jag har väldigt tungt jobb och är ensam utan chans att omplacera. Jag tänkte mer på hur man ska hitta en snygg vagn :o;)

Stort grattis @robl ! Så himla roligt med tvillingar! Dubbel glädje! Jag har alltid önskat att det skulle hända mig, men nu ligger barn nr 2 i magen och en ev nr 3 behöver inte bli både 3 o 4 :p

Haha nää men jag har alltid önskat det. Nu känns det dock försent eftersom barn nr 2 (jag har alltså ett sen innan) ligger i magen och 4 barn vill jag inte ha.

Aha nu fattar jag ;) ibland ska man läsa 2 gånger!
En släkting till mig hade 3 barn fick sen tvillingar så nu är dom 5 ;)

Måste ju gratulera i denna tråden också!
Grattis igen :bump:

Vakna som vanligt för toalett besök för nån timme sen, gick o la mig igen och känner ett illamående hela tiden.. trycker upp i halsen fast jag kan inte spy.
Är till skillnad från igår lite smått panikslagen över beskedet vi fick, kanske är därför jag ligger här o kallsvettas..
Herregud! Hur ska vi klara detta?!?! :O

Det där fixar ni @robl
Faktum är att vi är lite oroliga för samma besked :p Mormor tvilling med trillingsyskon, har hoppat över två generationer nu.

Ikväll blir det UL hos veterinärbekanta. Mest nervös är jag dock att vi inte ska hitta ett pickande hjärta. 9+1 idag.

Det där fixar ni @robl
Faktum är att vi är lite oroliga för samma besked :p Mormor tvilling med trillingsyskon, har hoppat över två generationer nu.

Ikväll blir det UL hos veterinärbekanta. Mest nervös är jag dock att vi inte ska hitta ett pickande hjärta. 9+1 idag.

Ja då kan det ju bli så..
Hoppas det går bra ikväll :) vi såg tydligt igår, det liksom flimra där hjärtat slog. Vet inte hur det skiljer sig från djur o människor men kanske veterinärer inte hittar på människor ;)

Vakna som vanligt för toalett besök för nån timme sen, gick o la mig igen och känner ett illamående hela tiden.. trycker upp i halsen fast jag kan inte spy.
Är till skillnad från igår lite smått panikslagen över beskedet vi fick, kanske är därför jag ligger här o kallsvettas..
Herregud! Hur ska vi klara detta?!?! :O

Ni behöver ju inte fundera på syskon eller ej ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar