Vårföräldrar 2016

Uttyckte de sig verkligen som att det SKA? För vid mitt första VUL så var ena fostret bara 6+4 och inget hjärta syntes. Men då var min läkare väldigt tydlig med att det mkt väl skulle kunna komma igång och att den bara var lite långsam i utvecklingen. Det fanns absolut inget SKA i den diskussionen utan uttrycktes som att det var ungefär 50/50-chans.

Sen förstår jag att man inte vill hålla kvar vid hoppet om det inte finns en chans men jag är faktiskt lite förvånad att de inte vill ge det lite extra tid med tanke på att man vet ert problem.

Uttyckte de sig verkligen som att det SKA? För vid mitt första VUL så var ena fostret bara 6+4 och inget hjärta syntes. Men då var min läkare väldigt tydlig med att det mkt väl skulle kunna komma igång och att den bara var lite långsam i utvecklingen. Det fanns absolut inget SKA i den diskussionen utan uttrycktes som att det var ungefär 50/50-chans.

Sen förstår jag att man inte vill hålla kvar vid hoppet om det inte finns en chans men jag är faktiskt lite förvånad att de inte vill ge det lite extra tid med tanke på att man vet ert problem.
Ja. Hon sa SKA. Är fostret såpass stort ska hjärtljud synas. Det var 99,9% sannolikt MA. Men vi dubbelkollar ju med nytt blodrov på måndag för att utesluta normal grav.

Jag vaknade upp och kände att jag faktiskt mådde bra idag! Inte trött eller illamående. Tom aptit på frukost. Ömma bröstvårtor som enda obehag. Sa till maken att jag mådde bra och han svarade "jaja, det kommer nog senare". Efter en timmes svettande och gråtande på toaletten pga extrem förstoppning mår jag nu sämre än någonsin. Ont i baken, illamående och en trötthet som känns bedövande. Längtar efter att kunna umgås med familjen igen utan att behöva vila och ligga still stup i kvarten.

Apropå avtagande symtom så har jag för mig att den värsta hormonstegringen är över i v 9 och att kroppen kan ha vant sig. Således inträffar väl de sk spökveckorna någongång nu, dvs när illamående etc har lagt sig men ingen bebismage kommit som "bevis" på det som växer därinne.

Jag vaknade upp och kände att jag faktiskt mådde bra idag! Inte trött eller illamående. Tom aptit på frukost. Ömma bröstvårtor som enda obehag. Sa till maken att jag mådde bra och han svarade "jaja, det kommer nog senare". Efter en timmes svettande och gråtande på toaletten pga extrem förstoppning mår jag nu sämre än någonsin. Ont i baken, illamående och en trötthet som känns bedövande. Längtar efter att kunna umgås med familjen igen utan att behöva vila och ligga still stup i kvarten.

Apropå avtagande symtom så har jag för mig att den värsta hormonstegringen är över i v 9 och att kroppen kan ha vant sig. Således inträffar väl de sk spökveckorna någongång nu, dvs när illamående etc har lagt sig men ingen bebismage kommit som "bevis" på det som växer därinne.
Längtar lite till v9 hör jag..
Lite mer positiv idag och landat i att ta dagen som den kommer. Bekymrar mig mycket för hästen och ridningen och vem som ska ta hand im den när jag inte kan. Hur länge kommer jag kunna hoppa och är det kanske ide att leja ut tävlandet ganska direkt och bara rida hemma (som Angelica Augustsson )?

Längtar lite till v9 hör jag..
Lite mer positiv idag och landat i att ta dagen som den kommer. Bekymrar mig mycket för hästen och ridningen och vem som ska ta hand im den när jag inte kan. Hur länge kommer jag kunna hoppa och är det kanske ide att leja ut tävlandet ganska direkt och bara rida hemma (som Angelica Augustsson )?
Hästarna grubblar jag också på. Min förra graviditet löste jag det fint med att betäcka hästen så vi var tjocka och mammalediga samtidigt. Nu har jag 3 där den äldsta är en bockmaskin på vintern, den yngsta är nyinriden unghäst och den smidigaste en shettis. Hoppningen har jag redan överlåtit till andra och ridningen får vi se hur länge jag klarar ur. Sist fick jag ju dessutom foglossning i v19 som satte stopp för allt sittande på hästrygg. Dessutom tänker jag inte riskera något när magen blir så stor att balans och smidighet sätta ur spel så planering för att få till ryttare till halvbloden pågår för fullt. Shettisen kan jag ju köra och arbeta för hand längre antar jag.

Jag är i 8+5 idag så jag hoppas att det bara är att kroppen vant sig. Ska inte klaga för det är skönt att inte må illa, men blir ändå orolig.

Jag är i 8+5 idag så jag hoppas att det bara är att kroppen vant sig. Ska inte klaga för det är skönt att inte må illa, men blir ändå orolig.

Då kanske jag också 'vant' mig. Är vecka 8+4 :)
Hoppas det är så! Tiden går såå långsamt till det är dags för ul.....

Verkligen långsamt till RUL. Särskilt som jag läst att vissa landsting ger ul vid 12 veckor redan.
*tycker inte om orättvisor*

Jo det är därför man kan beräkna BF och gör RUL i v18 (ca). Det skiljer inte flera dagar. Skillnaderna är mycket små.

Njae, med det resonemanget borde ju därmed också de flesta barn födas på BF. Jag har svart på vitt fr min läkare att det fanns 50/50-chans för ett foster som borde varit 8+4 men bara var 6+4 i storlek att det kunde utvecklas, komma ifatt och få igång hjärtljud. Jag tror ju inte att läkaren skulle ha gett mig falska förhoppningar i det läget om det inte fanns verkliga belägg för det. Däremot blev det tyvärr inte så i mitt fall.

Njae, med det resonemanget borde ju därmed också de flesta barn födas på BF. Jag har svart på vitt fr min läkare att det fanns 50/50-chans för ett foster som borde varit 8+4 men bara var 6+4 i storlek att det kunde utvecklas, komma ifatt och få igång hjärtljud. Jag tror ju inte att läkaren skulle ha gett mig falska förhoppningar i det läget om det inte fanns verkliga belägg för det. Däremot blev det tyvärr inte så i mitt fall.

Nej efter ca v19-20 så utvecklas de olika.

Två veckors differens utan IVF är nog snarare osäker ÄL och befruktning.

Ytterligare som talar emot ditt påstående är ju att de, trots IVF, flyttar datum för BF på ultraljuden. På mitt KUB blev jag framflyttad en hel vecka pga fostrets storlek och utveckling. På RUL flyttades jag tillbaka igen några dagar. Och detta trots att man vet exakt dag för återföring.

Det man aldrig vet oavsett om det är IVF eller naturligt är ju exakt vilket dygn som fostret fäste. Det kan slå på ett par dygn.

Vidare vet man att på foster som är i mindre storlek kan man höra hjärtat tidigare och på större foster senare.

Så du menar att alla foster skulle vara utvecklade exakt lika om UL i tex v 10 utfördes på samma dag? Så är det inte.

Senast ändrad:
Bekräftat ma för även denna läkare visade hur det inte fanns puls. Man ska kunna se blodflöde. Det enda som kan ge fel vecoresultat enligt henne var om de mätt i en dålig vinkel och därmed fått ett felaktigt resultat. Hcg i fredags var 42000, väntar ännu på dagens svar innan jag får första tabletten.

Tack alla. Tog första tabletten idag, och på onsdag ärdet medicinsk tömning. Då ligger man automatiskt inne minst 8 timmar. De kollar med vul vid dagens slut, och finns det mycket rester suger de ut en del, och blöder man ännu mycket läggs man in på bäddavdelning. Skönt att inte behöva vara hemma, utan att man automatiskt är under bevakning.

Hcg var 38000, så det hade ju gått ner från i fredags.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben