Vårföräldrar 2016

Här rullar det på med sjukskrivnng, eller ja officiellt semester from måndag. Egentligen borde jag försöka få sjukskrivningen förlängd men orkar inte : MVC säger "Vi har inga läkare, sök till vårdcentralen" - VC "Hit hör du inte när det gäller gravidsymptom, ring Gynmottagningen i XX" - Gynmottagningen säger "Du får höra av dig till MVC, du mår för bra för att höra hit".

Nu har jag iofs lyckats med mycket tjat att få både läkartid, sjukskrivningen förlängd 1 gång samt förnyelse på mina mediciner mot illamåendet. Men det var inte populärt, så tror inte att det lyckas om jag nämner att jag dessutom ska gå officiellt på semester på måndag. Sjukvården gillar inte gravida som kräks och mår konstant illa :down:

Foster 6+3 i vecka 7+0. Inga hjärtljud. MA. Med.abort på onsdag. Fortfarande starka symtom så vi kollar blodprov ännu på måndag. Men 99,9% säkert MA.

Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 25:e mars, cuervo, 24 år, 1:a barnet

April

Maj
Åh vilket jobbigt besked. Finns det chans för att hjärtat kommer igång att slå inom de närmsta dagarna?

Foster 6+3 i vecka 7+0. Inga hjärtljud. MA. Med.abort på onsdag. Fortfarande starka symtom så vi kollar blodprov ännu på måndag. Men 99,9% säkert MA.

Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
BF 15 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet
BF 25:e mars, cuervo, 24 år, 1:a barnet

April

Maj

Jag vill inte ge dig falska förhoppningar, men jag fick också besked om att jag hade ett MA och för att vara det så är sonen rätt pigg idag som 3,5-åring... :cool:

Hans hjärta slog inte heller vid den tidpunkten som du är i nu, så jag håller tummarna!!
Och kräv att de gör ett VUL innan de gör nåt annat på måndag, för det kan hända mycket bara över helgen!

Jag vill inte ge dig falska förhoppningar, men jag fick också besked om att jag hade ett MA och för att vara det så är sonen rätt pigg idag som 3,5-åring... :cool:

Hans hjärta slog inte heller vid den tidpunkten som du är i nu, så jag håller tummarna!!
Och kräv att de gör ett VUL innan de gör nåt annat på måndag, för det kan hända mycket bara över helgen!
Ja alltså vi tog hcg idag och gör det igen på måndag för att se vart det lutar. Sen görs det självklart ett nytt vul. Fostret borde ja varit klart mycket större, och då vi vet exakt befruktningsdatum så är det liten felmarginal...

Vad bra, eller vad man ska säga :confused: Trodde inte att ni betalade själva ännu, fast är inte så insatt i din resa mer än att den är lång.
Vi är i kö för "gratisversionen" som vi får from januari. Vi ville inte vänta utan provade en gång privat först. Dyrt eller dyrare, liksom. ..

Smyger in...
V 6 +5 dar och nåt beräknat bf 22 mars. Varit orolig för mf men mår så illa idag att jag tar risken...
Åksjuk och 8 timmars bilresa... Kunde klämma i en yoggi men kräkte upp den hemma. Magen står rätt ut och verkar inte tycka det är konstigt alls. Fattar inte hur jag ska knäppa ridbyxorna. Dåligt humör oxå.

Men- planen är ett syskon till en stor tjej som fyller sex i höst! Och humöret brukar ju kunna vända och då är jag såklart glad och tacksam om det går vägen!

Grattis @Ray

Själv känner jag mig inte det minsta gravid längre. Bortsett från lite molvärk till o från.. Är livrädd för att det ska va dött på tisdag.. Jag hoppas o försöker tänka positivt men jag känner innerst inne att det inte kommer gå bra.. Hoppas magkänslan känner fel..

Grattis @Ray

Själv känner jag mig inte det minsta gravid längre. Bortsett från lite molvärk till o från.. Är livrädd för att det ska va dött på tisdag.. Jag hoppas o försöker tänka positivt men jag känner innerst inne att det inte kommer gå bra.. Hoppas magkänslan känner fel..
Jag med, hade lite molvärk igår annars har illamåendet gått över de senaste två dagarna, brösten är inte alls lika ömma och har inte haft nån molvärk idag :(
UL hos bekanta på onsdag kväll, hoppas så på ett hjärta som slår.

Jag med, hade lite molvärk igår annars har illamåendet gått över de senaste två dagarna, brösten är inte alls lika ömma och har inte haft nån molvärk idag :(
UL hos bekanta på onsdag kväll, hoppas så på ett hjärta som slår.

Det är så jobbigt o ha den känslan.. Hur kan folk gå o vänta till rul i vanliga fall? Hade aldrig stått ut!
Jag r mest orolig nu för när jag fick mitt förra missfall så hade jag lite symptom, inte mycket men lite. En dag försvann allt o några dagar senare börja jag blöda..
O jag vet att det inte alls behöver va så att detta slutar så men är så j*vla rädd att det ska va så..
Min mamma sa att jag inte ska oroa mig för hon har inte haft några symtom alls under sina graviditeter nästan. Så får hoppas på att det går i arv ;)

Det är så jobbigt o ha den känslan.. Hur kan folk gå o vänta till rul i vanliga fall? Hade aldrig stått ut!
Jag r mest orolig nu för när jag fick mitt förra missfall så hade jag lite symptom, inte mycket men lite. En dag försvann allt o några dagar senare börja jag blöda..
O jag vet att det inte alls behöver va så att detta slutar så men är så j*vla rädd att det ska va så..
Min mamma sa att jag inte ska oroa mig för hon har inte haft några symtom alls under sina graviditeter nästan. Så får hoppas på att det går i arv ;)
Och jag hade INTE den känslan, och har fortfarande kvar alla symtom...

Jag önskar verkligen att du får ett nytt vul där man ser ett pickande hjärta på måndag.
Det är nog så gott som omöjligt. I vecka 6+3 (vilket storeken tydde på) så ska man se hjärtljud. Och eftersom vi p.g.a. IVF och äggplock vet att jag var i vecka 7+0 så är det med säkerhet så att fostret dött 6+3.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 963
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 555
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar