Vårföräldrar 2016 del 3

@FadeAway Grattis till dottern!!

@fia-lisa Jag kommer inte ihåg att såret vätskade särskilt mycket alls. Låter bra att de håller lite koll på det. Jag skulle nog kontakta dem redan innan helgen ifall det inte slutar (eller är det lika lätt att få snabb hjälp på helgen?).

Oj vad osmidig jag känner mig nu när alla vänder sig i sömnen och vaknar i en annan ställning! För mig är det värsta projektet att vända mig i sängen så här mot slutet. Jag måste absolut rulla, vilket innebär att jag först måste rutscha en bit åt sidan för att inte rulla ur sängen eller råka krossa något stackars barn som krupit upp i sängen. Sen är det ett väldigt pustande och stånkande tills jag rullat runt till andra sidan...

Jag fick rådet att sova på vänster sida efter v 20. Som sagt funkar det inte hela natten för att det gör för ont i höftleden. Men iom att jag sover på magen i vanliga fall var jag tvungen att hitta en ny sovställning i vilket fall, så sover mest på vänster sida.

Jag har BF idag, och sover fortfarande mest på rygg :cautious: försöker sova på sidan, vänster är omöjligt men somnar på höger sida. Vaknar alltid i ryggläge. Min BM tyckte inte jag skulle vara orolig.

Vad tråkigt, byt läkare! I värsta fall landsting/sjukhus.

Patientens rätt till medbestämmande (vilket innebär att man inte kan neka en patient ett kejsarsnitt om det inte finns mycket goda skäl) reglerades tydligt genom införandet av HSL 3 a § den 1 januari 1999 med följande lydelse:

cid:5C317CAD-BBD6-4BD4-B600-C0D621995638@mobilenotes.apple.com
”När det finns flera behandlingsalternativ som står i överrensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet skall landstinget ge patienten möjlighet att välja det alternativ som han eller hon föredrar.”
Källa: Patientens rättigheter i hälso och sjukvården

Detta var som tur är bara en läkare på Mvc, det är inte hon som tar beslutet i vilket fall. Det var väl "uppdrag övertalning" som hon försökte sig på. Nu ska det skickas remiss till sjukhuset för Aurorasamtal och samtal med förlossningsläkare. Och jag hoppas dom skyndar på lite! Är i v. 30 nu och det känns som att dom vill dra ut på det in i det längsta så jag inte ska hinna få ett beviljat snitt :eek:

Möte med bm imorgon och är inte remissen inne då så kontaktar jag sjukhuset själv! :mad:

Detta var som tur är bara en läkare på Mvc, det är inte hon som tar beslutet i vilket fall. Det var väl "uppdrag övertalning" som hon försökte sig på. Nu ska det skickas remiss till sjukhuset för Aurorasamtal och samtal med förlossningsläkare. Och jag hoppas dom skyndar på lite! Är i v. 30 nu och det känns som att dom vill dra ut på det in i det längsta så jag inte ska hinna få ett beviljat snitt :eek:

Möte med bm imorgon och är inte remissen inne då så kontaktar jag sjukhuset själv! :mad:
Så tur! Min mvc-läkare var likadan.. Läkaren på sjukhuset däremot, inga problem öht! Man brukar träffa läkare ang snitt i v 32. :)

Happ. Verkar som att jag blir sjukskriven nu sista veckan innan påsk. Barnmorskan tyckte att jag verkade lite väl sliten och trött senast och då jag har en tidigare utbrändhet i bagaget så vill hon att vi tar det säkra före det osäkra (inte mig emot, jag går som en zombie på jobbet och är helt slut hela tiden) Efter påsklovet går jag på föräldraledighet, så det blir förmodligen min sista jobbdag imorgon. Känns lite skumt.

Appropå sovläge så tror jag det är viktigare att man hittar en ställning som man får någon sömn i öht än att det prompt ska vara på vänster sida. Jag växlade sida typ en gång i timmen det sista (och det var bökiga vändningar...) och hade nog sovit på rygg också om jag inte snarkat så förbaskat att jag väckte mig själv. När jag väntade
sonen vaknade jag tom på mage en morgon - hur jag funnit det bekvämt vetikatten, men uppenbarligen gick det att sova på en badboll.

Happ. Verkar som att jag blir sjukskriven nu sista veckan innan påsk. Barnmorskan tyckte att jag verkade lite väl sliten och trött senast och då jag har en tidigare utbrändhet i bagaget så vill hon att vi tar det säkra före det osäkra (inte mig emot, jag går som en zombie på jobbet och är helt slut hela tiden) Efter påsklovet går jag på föräldraledighet, så det blir förmodligen min sista jobbdag imorgon. Känns lite skumt.

Men skönt att kunna ta det lugnt!!
Jag har varit precis slut den senaste veckan, får absolut inget gjort. Känns som att jag skulle kunna stå och sova så jag är väldigt glad att jag slutade jobba för 14 dagar sedan.

Men skönt att kunna ta det lugnt!!
Jag har varit precis slut den senaste veckan, får absolut inget gjort. Känns som att jag skulle kunna stå och sova så jag är väldigt glad att jag slutade jobba för 14 dagar sedan.

Ja, det ska faktiskt bli rätt skönt att få möjlighet att vila. :)
Skönt att höra att jag inte är ensam om att vara galet trött. I morse var jag närmast trafikfarligt trött när jag körde till jobbet och det känns fortfarande som om halva hjärnan sover. O_o

Ja, det ska faktiskt bli rätt skönt att få möjlighet att vila. :)
Skönt att höra att jag inte är ensam om att vara galet trött. I morse var jag närmast trafikfarligt trött när jag körde till jobbet och det känns fortfarande som om halva hjärnan sover. O_o

Jag har inte varit såhär trött sedan första veckorna av graviditeten. Känner mej hur lat som helst men det skiter jag i för tillfället. Går in i v38 på lördag så bebis kan ju komma när som helst så jag passar på att vila. För det lär det väl inte bli mkt av sedan.

En liten fråga angående inredning/säkerhet.
Vi vill ha sänghimmel till bebis då vi bor på landet med mycket flugor och mygg, men tittar man på nätet så rekommenderar dom INTE sänghimmel till spädbarn och på bilderna hänger den över en vaggaO_o

Frågan är helt enkelt om det är farligt?

En liten fråga angående inredning/säkerhet.
Vi vill ha sänghimmel till bebis då vi bor på landet med mycket flugor och mygg, men tittar man på nätet så rekommenderar dom INTE sänghimmel till spädbarn och på bilderna hänger den över en vaggaO_o

Frågan är helt enkelt om det är farligt?

På vilket vis kan det vara farligt? O_o Jag har också köpt en sänghimmel som jag tänkte hänga över spjälsängen, i tyll..

TUL idag och två tjocka och glada bebisar visade sig :o:heart Båda två ligger snäppet över kurvan och vägde in på dryga 2 kilo. Så ödmjuk och tacksam att få se mina små barn sprattla runt efter den här veckans hemska händelse!

Tyvärr ligger ettan i tvärläge / säte, så vi ska tillbaka om två veckor för extrakoll. Har hon inte vänt sig då planeras det snitt i v 37-38.

Ni som är snittade, hur länge har ni läckt sårvätska? Jag började läcka större mängder för en vecka sedan och läcker idag fortfarande rejält, så mycket att jag får ha tjockt lager med kompresser + tjock binda utanpå för att inte kladda ner allt här hemma. Den där tejpen man får på sjukhuset håller tätt max 2 h, sedan kladdar det genom alla kläder i ett nafs.

Jag kan inte minnas att jag läckte sårvätska alls. De la ju ett sånt där förband som tejpas fast, det tog jag bort efter några dagar och stygnen efter knappt en vecka.

TUL idag och två tjocka och glada bebisar visade sig :o:heart Båda två ligger snäppet över kurvan och vägde in på dryga 2 kilo. Så ödmjuk och tacksam att få se mina små barn sprattla runt efter den här veckans hemska händelse!

Tyvärr ligger ettan i tvärläge / säte, så vi ska tillbaka om två veckor för extrakoll. Har hon inte vänt sig då planeras det snitt i v 37-38.

Den kan hinna vända sej! (Fast det är kanske svårare med tvillingar?) Min låg i tvärläge tills v35 och nu ligger hon som ett spett rakt ner i härligheten och ger ilningar så jag håller på att storkna.

Den kan hinna vända sej! (Fast det är kanske svårare med tvillingar?) Min låg i tvärläge tills v35 och nu ligger hon som ett spett rakt ner i härligheten och ger ilningar så jag håller på att storkna.

Tvillingar har ju mindre plats, så det är såklart svårare. Men några veckor har hon på sig att komma på bättre tankar!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
793
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 567
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka