Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad tråkigt, byt läkare! I värsta fall landsting/sjukhus.
Patientens rätt till medbestämmande (vilket innebär att man inte kan neka en patient ett kejsarsnitt om det inte finns mycket goda skäl) reglerades tydligt genom införandet av HSL 3 a § den 1 januari 1999 med följande lydelse:
När det finns flera behandlingsalternativ som står i överrensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet skall landstinget ge patienten möjlighet att välja det alternativ som han eller hon föredrar.
Källa: Patientens rättigheter i hälso och sjukvården
Så tur! Min mvc-läkare var likadan.. Läkaren på sjukhuset däremot, inga problem öht! Man brukar träffa läkare ang snitt i v 32.Detta var som tur är bara en läkare på Mvc, det är inte hon som tar beslutet i vilket fall. Det var väl "uppdrag övertalning" som hon försökte sig på. Nu ska det skickas remiss till sjukhuset för Aurorasamtal och samtal med förlossningsläkare. Och jag hoppas dom skyndar på lite! Är i v. 30 nu och det känns som att dom vill dra ut på det in i det längsta så jag inte ska hinna få ett beviljat snitt
Möte med bm imorgon och är inte remissen inne då så kontaktar jag sjukhuset själv!
Happ. Verkar som att jag blir sjukskriven nu sista veckan innan påsk. Barnmorskan tyckte att jag verkade lite väl sliten och trött senast och då jag har en tidigare utbrändhet i bagaget så vill hon att vi tar det säkra före det osäkra (inte mig emot, jag går som en zombie på jobbet och är helt slut hela tiden) Efter påsklovet går jag på föräldraledighet, så det blir förmodligen min sista jobbdag imorgon. Känns lite skumt.
Men skönt att kunna ta det lugnt!!
Jag har varit precis slut den senaste veckan, får absolut inget gjort. Känns som att jag skulle kunna stå och sova så jag är väldigt glad att jag slutade jobba för 14 dagar sedan.
Ja, det ska faktiskt bli rätt skönt att få möjlighet att vila.
Skönt att höra att jag inte är ensam om att vara galet trött. I morse var jag närmast trafikfarligt trött när jag körde till jobbet och det känns fortfarande som om halva hjärnan sover.
En liten fråga angående inredning/säkerhet.
Vi vill ha sänghimmel till bebis då vi bor på landet med mycket flugor och mygg, men tittar man på nätet så rekommenderar dom INTE sänghimmel till spädbarn och på bilderna hänger den över en vagga
Frågan är helt enkelt om det är farligt?
Ni som är snittade, hur länge har ni läckt sårvätska? Jag började läcka större mängder för en vecka sedan och läcker idag fortfarande rejält, så mycket att jag får ha tjockt lager med kompresser + tjock binda utanpå för att inte kladda ner allt här hemma. Den där tejpen man får på sjukhuset håller tätt max 2 h, sedan kladdar det genom alla kläder i ett nafs.
På vilket vis kan det vara farligt? Jag har också köpt en sänghimmel som jag tänkte hänga över spjälsängen, i tyll..
TUL idag och två tjocka och glada bebisar visade sig Båda två ligger snäppet över kurvan och vägde in på dryga 2 kilo. Så ödmjuk och tacksam att få se mina små barn sprattla runt efter den här veckans hemska händelse!
Tyvärr ligger ettan i tvärläge / säte, så vi ska tillbaka om två veckor för extrakoll. Har hon inte vänt sig då planeras det snitt i v 37-38.
Den kan hinna vända sej! (Fast det är kanske svårare med tvillingar?) Min låg i tvärläge tills v35 och nu ligger hon som ett spett rakt ner i härligheten och ger ilningar så jag håller på att storkna.