Vårföräldrar 2016 del 3

:heart
Är kvar på förlossningen. Hade en hemsk förlossning som slutade i akut snitt. Är så fysiskt mörbultad att det inte är möjligt att åka hem.
Sen är det mycket möten med kurator, läkare etc. Så tyvärr- hemresan dröjer nog.

Så ofattbart att det kan gå så fort och precis så som du skriver, det här kunde ingen förutse eller råda över!

Sänder mina varmaste tankar till Er/dig.

:heart
Är kvar på förlossningen. Hade en hemsk förlossning som slutade i akut snitt. Är så fysiskt mörbultad att det inte är möjligt att åka hem.
Sen är det mycket möten med kurator, läkare etc. Så tyvärr- hemresan dröjer nog.
Vad hemskt att ovanpå allt få en sån tuff förlossning :cry: Jag har tänkt på er hela dagen både igår och idag och kan fortfarande inte riktigt fatta. Hoppas att ni finner styrka hos varandra och får bra stöd utifrån :heart

Tja jag kan ju inte direkt säga att samtalet ledde till någonting. Hon ville att jag skulle förklara varför jag var rädd att min vestibulit skulle påverka förlossningen och jag påtalade det att iom att det låser sig så tror jag att det kommer att bli komplikationer och svårt för bebis att komma ut plus väldigt smärtsamt för mig. Dessutom att jag är orolig för alla vaginala undrsökningar som man måste genomgå innan förlossningen.

Läkarens nochalanta svar var att jag ju lyckats bli gravid på naturlig väg så att så illa kunde det ju inte vara :eek: Är väl lite skillnad på att ha samlag och trycka ut en hel bebis kan jag ju tycka... Sen tyckte hon att det är stor infektionsrisk (men att spricka och bli sydd i underlivet var tydligen ingen infektionsrisk med...) och det var ju så synd om bebisen som inte fick födas normalt för då hinner den inte bli beredd innan. Jag ser mer att det är en fördel om jag och bebis överlever och då helst med så lite men som möjligt. :devil:

Det blev en del diskussion om fördelar kontra nackdelar och det var ingen ny information för mig. Hon verkade tyvärr inte alls så kunnig inom problematiken med vestibulit utan tyckte att man vet aldrig hur en förlossning slutar ändå. Ehhh nä men jag väljer hellre ett lugnt och planerat snitt än att chansa på att det kanske går bra att föda vaginalt och så lär det säkert sluta i akutsnitt ändå, det är det jag fasar för.

Det kändes som att läkaren typ blev sur när jag inte lät mig övertalas till att vaginalt är bäst, då sa hon att aja vi kommer inte längre här och lät väldigt grinig. Så nu kommer jag få remiss till NÄL för Aurorasamtal. Det är ändå NÄL som tar beslutet.

Snacka om bortkastad tid O_o Det hela gjorde mig bara ledsen för det känns inte som att min oro tas på allvar och det kommer jag även att berätta för min bm.
Vad tråkigt, byt läkare! I värsta fall landsting/sjukhus.

Patientens rätt till medbestämmande (vilket innebär att man inte kan neka en patient ett kejsarsnitt om det inte finns mycket goda skäl) reglerades tydligt genom införandet av HSL 3 a § den 1 januari 1999 med följande lydelse:

cid:5C317CAD-BBD6-4BD4-B600-C0D621995638@mobilenotes.apple.com
”När det finns flera behandlingsalternativ som står i överrensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet skall landstinget ge patienten möjlighet att välja det alternativ som han eller hon föredrar.”
Källa: Patientens rättigheter i hälso och sjukvården

Vad hemskt att ovanpå allt få en sån tuff förlossning :cry: Jag har tänkt på er hela dagen både igår och idag och kan fortfarande inte riktigt fatta. Hoppas att ni finner styrka hos varandra och får bra stöd utifrån :heart
Efter två dagars hysteriskt gråtande känns det som att vi accepterat att det hänt. Personalen har varit underbara och verkligen lagt tid på att prata med oss och berätta vad som händer och vad vi har för val. Min sambo har varit underbar- framför allt under mina hysteriska gråtattacker har han varit en trygg och stabil famn och verkligen sett till att vi inte får anklaga oss själva i detta.
Vi har kunnat prata om detta på ett bra sätt tycker jag och hoppas det fortsätter så.

Efter två dagars hysteriskt gråtande känns det som att vi accepterat att det hänt. Personalen har varit underbara och verkligen lagt tid på att prata med oss och berätta vad som händer och vad vi har för val. Min sambo har varit underbar- framför allt under mina hysteriska gråtattacker har han varit en trygg och stabil famn och verkligen sett till att vi inte får anklaga oss själva i detta.
Vi har kunnat prata om detta på ett bra sätt tycker jag och hoppas det fortsätter så.

Va bra att ni fått bra stöd såhär långt!
Har tänkt på dig hela tiden sen jag läste ditt inlägg! Vill bara åter igen skicka dom varmaste styrkekramarna till er, och jag hoppas att ni får bra hjälp genom detta! :heart

• Gilla
Reactions: Ray

Vad skönt att höra att ni har fått så bra stöd i er fruktansvärda situation och att ni kan luta er mot varandra. :heart Tänker på er!

@Ray Blev alldeles iskall när jag läste det fruktansvärda. Jag beklagar sorgen. Hur orättvist och skört livet kan vara. Tänker på er! ❤️

Har inte varit inne på ett tag eftersom jag och lillan fick en lite tuff start. Just nu känns ju dock alla bekymmer som petitesser, när man får en alldeles för skarp påminnelse om det värsta som kan inträffa.

Nåväl, min förlossning började kanon! Fick 4 doser cytotec och sedan skulle vi vila för natten. Kroppen ville annorlunda och vid 1 på natten gick både vatten och slempropp. Vid 9 var jag helt öppen och var helt säker på att jag vid lunch skulle snusa på bebis. Vi stånkade och krystade i 12 h utan att någonting hände så vid 21 togs beslut om akutsnitt. Visade sig då att min flicka stått i framstupa pannbjudning och således inte kunnat komma ut. Hon var kolsvart i pannan efter att vi försökt pressa ut stackarn. Det hade diskuterats UL under eftermiddagen för att se hur hon låg, men det försvann nog i skiftbyten.

Nåväl, dottern var trött och medtagen efter förlossningen och jag åkte på en sårinfektion med 40 graders feber så vi har fått åka in och ut på sjukhuset den första tiden. Först nu känns det som om vi börjar landa i det nya livet som tvåbarnsföräldrar och att jag kan börja njuta av det nya lilla livet i vår familj.

Har inte varit inne på ett tag eftersom jag och lillan fick en lite tuff start. Just nu känns ju dock alla bekymmer som petitesser, när man får en alldeles för skarp påminnelse om det värsta som kan inträffa.

Nåväl, min förlossning började kanon! Fick 4 doser cytotec och sedan skulle vi vila för natten. Kroppen ville annorlunda och vid 1 på natten gick både vatten och slempropp. Vid 9 var jag helt öppen och var helt säker på att jag vid lunch skulle snusa på bebis. Vi stånkade och krystade i 12 h utan att någonting hände så vid 21 togs beslut om akutsnitt. Visade sig då att min flicka stått i framstupa pannbjudning och således inte kunnat komma ut. Hon var kolsvart i pannan efter att vi försökt pressa ut stackarn. Det hade diskuterats UL under eftermiddagen för att se hur hon låg, men det försvann nog i skiftbyten.

Nåväl, dottern var trött och medtagen efter förlossningen och jag åkte på en sårinfektion med 40 graders feber så vi har fått åka in och ut på sjukhuset den första tiden. Först nu känns det som om vi börjar landa i det nya livet som tvåbarnsföräldrar och att jag kan börja njuta av det nya lilla livet i vår familj.

Men lilla vännen då, inte lätt att komma ut:heart
Skönt ändå att det gick bra till slut. Njut av varandra!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 581
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka