Vårföräldrar 2016 del 3

Mitt barn är död.
Hjärtat har slutat slå.
Jag tänker att det är en dålig dröm. Eller ett dåligt skämt. Men lillasyster åkte till himlen innan vi ens träffat henne.
Nu ska jag sättas igång och föda ett barn jag vet är dött. Och sen ska livet vidare.

Orättvist. Oförståeligt. Sånt som händer andra händer nu mig, oss. Min fina flicka önskade en syster .

Så fruktansvärt... Obeskrivligt. Ta hand om varandra :heart

Har tänkt på er hela dagen, så fruktansvärt fruktansvärt!

Hoppas ni får komma hem snabbt och att allt ni måste ta er igenom på sjukhuset går "bra". :heart

Mitt barn är död.
Hjärtat har slutat slå.
Jag tänker att det är en dålig dröm. Eller ett dåligt skämt. Men lillasyster åkte till himlen innan vi ens träffat henne.
Nu ska jag sättas igång och föda ett barn jag vet är dött. Och sen ska livet vidare.

Orättvist. Oförståeligt. Sånt som händer andra händer nu mig, oss. Min fina flicka önskade en syster .

Men herregud vilken mardröm! Vad otroligt fruktansvärt och orättvist :cry: Blir helt kall och illamående. Massa styrkekramar

Mitt barn är död.
Hjärtat har slutat slå.

Vilken fruktansvärd mardröm! Beklagar verkligen er sorg! Så otroligt ledsamt.

Mitt barn är död.
Hjärtat har slutat slå.

:heart Så sorgligt :cry:

Mitt barn är död.
Hjärtat har slutat slå.

Så fruktansvärt. Jag beklagar verkligen!! :(

Mitt barn är död.
Hjärtat har slutat slå.

Det är svårt med orden, de räcker inte till, jag beklagar djupt det helt obegripliga som ni nu genomlider.

Ray, det var som att få ett isande spjut rakt i hjärtat när jag läste din uppdatering igår. Det ledde till flera timmars stötande och blötande av ämnet med min man, men ju mer vi pratade, desto mer ofattbart blev det. Jag står helt handfallen och har ingen aning om vad jag kan skriva mer än att jag tänker på er. Kram.

@SummerBreeze , berätta gärna om läkaren har något intressant att säga. Jag har efter snart tio år fortfarande inte hittat någon som kan hjälpa.

Tror inte att jag är den enda som blivit väldigt tagen av det hemska, tragiska som hände Ray.

Hur hanterar ni andra sådana nyheter? Blir ni mer oroliga för egen del? Håller mer koll på bebisens rörelser? Hur orolig "ska" man vara? :(

Tips för att inte tänka på allt hemskt som kan hända mottages tacksamt :crazy:

Tror inte att jag är den enda som blivit väldigt tagen av det hemska, tragiska som hände Ray.

Hur hanterar ni andra sådana nyheter? Blir ni mer oroliga för egen del? Håller mer koll på bebisens rörelser? Hur orolig "ska" man vara? :(

Jag är i vanliga fall rätt trygg i mig själv. Men just när det kommer till mina barn är jag inte alls lika trygg och avslappnad.

Det som oroar mig mest är väl det som man inte kan påverka själv. Oförutsedda händelser som tyvärr bara händer :(.

Det är så fruktansvärt ohyggligt hemskt :(

Jag pratade mkt med min BM om det idag när jag va där på kontroll och hon sa att det enda man kan och ska göra är att vid minsta oro, sätt dej i bilen och ring samtidigt till förlossningen och kör! Hellre en koll för mkt än en för lite. Vänta inte!
Dom tar det på största allvar när man kommer in.
Det är min största skräck nu när jag är på sluttampen. Jag har lovat både mej själv och sambon att googla statistik och jaga upp mej och försöker andas och ta det lugnt.

Fram tills igår har jag inte oroat mig en sekund av dessa 36 veckor. Sedan jag läste om Ray har jag inte gjort annat. Analyserar magen tio gånger i minuten och planerar att prata med min BM om oron i eftermiddag.
Jag hoppas på att kunna få något lugnande besked från henne, som gör att jag kan slappna av igen. Just nu är jag mest sugen på att få ut dottern pronto, så att det hela blir en ickefråga, men det går ju inte...

Jag är i vanliga fall rätt trygg i mig själv. Men just när det kommer till mina barn är jag inte alls lika trygg och avslappnad.

Det som oroar mig mest är väl det som man inte kan påverka själv. Oförutsedda händelser som tyvärr bara händer :(.

Nej, saker som rör barnen är liksom något helt annat än det som gäller en själv. Kan säga att jag är väldigt avundsjuk på dig som har din bebis på utsidan nu i alla fall, även om det såklart alltid finns nya saker att oroa sig för.

Det är så fruktansvärt ohyggligt hemskt :(

Jag pratade mkt med min BM om det idag när jag va där på kontroll och hon sa att det enda man kan och ska göra är att vid minsta oro, sätt dej i bilen och ring samtidigt till förlossningen och kör! Hellre en koll för mkt än en för lite. Vänta inte!
Dom tar det på största allvar när man kommer in.
Det är min största skräck nu när jag är på sluttampen. Jag har lovat både mej själv och sambon att googla statistik och jaga upp mej och försöker andas och ta det lugnt.

Nej, jag vet att man ska ta sin oro på allvar men man kan ju inte bo på förlossningen fram till det är dags bara för att man är orolig heller. Bebisen måste ju sova också, man känner ju den inte hela tiden :crazy:.

För mig så har bebisen oftast börjat röra sig en stund efter att jag börjat tänka att "nu var det ett tag sen jag kände den" men jag känner ändå att jag bara vill att den ska komma ut nu.

Det är ju jättebra att det här med minskade fosterrörelser har uppmärksammats på senare tid men det känns som ett så stort ansvar att hålla koll på mönster och eventuella avvikelser. Det blir långa veckor det här fram till BF :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 619
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat