Tja jag kan ju inte direkt säga att samtalet ledde till någonting. Hon ville att jag skulle förklara varför jag var rädd att min vestibulit skulle påverka förlossningen och jag påtalade det att iom att det låser sig så tror jag att det kommer att bli komplikationer och svårt för bebis att komma ut plus väldigt smärtsamt för mig. Dessutom att jag är orolig för alla vaginala undrsökningar som man måste genomgå innan förlossningen.
Läkarens nochalanta svar var att jag ju lyckats bli gravid på naturlig väg så att så illa kunde det ju inte vara
Är väl lite skillnad på att ha samlag och trycka ut en hel bebis kan jag ju tycka... Sen tyckte hon att det är stor infektionsrisk (men att spricka och bli sydd i underlivet var tydligen ingen infektionsrisk med...) och det var ju så synd om bebisen som inte fick födas normalt för då hinner den inte bli beredd innan. Jag ser mer att det är en fördel om jag och bebis överlever och då helst med så lite men som möjligt.
Det blev en del diskussion om fördelar kontra nackdelar och det var ingen ny information för mig. Hon verkade tyvärr inte alls så kunnig inom problematiken med vestibulit utan tyckte att man vet aldrig hur en förlossning slutar ändå. Ehhh nä men jag väljer hellre ett lugnt och planerat snitt än att chansa på att det kanske går bra att föda vaginalt och så lär det säkert sluta i akutsnitt ändå, det är det jag fasar för.
Det kändes som att läkaren typ blev sur när jag inte lät mig övertalas till att vaginalt är bäst, då sa hon att aja vi kommer inte längre här och lät väldigt grinig. Så nu kommer jag få remiss till NÄL för Aurorasamtal. Det är ändå NÄL som tar beslutet.
Snacka om bortkastad tid
Det hela gjorde mig bara ledsen för det känns inte som att min oro tas på allvar och det kommer jag även att berätta för min bm.