Vårföräldrar 2016 del 3

Just det där med att hon somnar vid bröstet är vårt dilemma också och är anledningen till att jag matar på extra med flaska efter amningen. Jag flaskmatade sonen också mellan amningar ibland (för att kunna komma iväg till stallet) men kommer inte ihåg att han bråkade så vid bröstet. Nackdel med kopp är att det tenderar att bli så kladdigt. Kanske ska fortsätta med flaska och lite fäktande ändå.

Kan förresten torsk göra ont i munnen? Hon har nämligen fått en del tack vare min antibiotika-kur. BM tyckte avvakta men jag tycker det sprider sig rätt snabbt. Tänker om det påverkar att hon bråkar så.

Är slemhinnorna röda och irriterade av svampen? Då kan dom bli ömma. Bebis här hemma har ingen torsk (peppar peppar) men hugger iaf som en kobra och "bråkar" med bröstet när hon ska äta om hon är vrålhungrig.

@robl
Jag går minst 5 km varje dag. Har som mål att gå minst 7 km, men så länge snittet läker får jag anpassa både fart och längd efter dagsform.

Mammamage har jag laddat ner idag och så fort jag får träna så ska jag köra Paolos pass också. Känner faktiskt ingen panik än. Den här ggn har graviditetskilona praktiskt nog runnit ut med bröstmjölken ;).

Men formen, herregud, där har jag en del kvar att tampas med :angel::D.

@Calazirya och @robl - ni ger mig dåligt samvete... Har inte tagit någon längre promenad än utan såsar mest runt hemma och i kvarteret. Tänker att jag ska promenera när sonen börjar 15-timmars nästa vecka. Men mamma-mage, kan man träna magen redan när man är snittad? Tycker mycket av kg:na runnit av, men det är ju en oformlig deg där magen är...

Jag försöker komma tillbaka till samma form som jag hade innan vi börja Försöka få barn, vilket är vääääldigt långt bort. *klipp*

Förra veckan va jag ute på 3 st 4 km & 1 st 6 km runda med barnvagnen. Nu har jag satt målet att 5 rundor i veckan var av 2 måste va 6 km eller längre. Kör dessutom på med mammamage appen! Den kan jag rekommendera till alla, o den får man köra igång med direkt efter förlossningen.

Oj, promenader? Just nu finns de inte alls på schemat eftersom vi haft så kladdig grusväg att skorna fastnar :down:. Har mätt att vi har 2,9 km grusväg tills vi når asfalten på "stora vägen" som leder till staden. Men kilona verkar ändå försvinna för det finns alltid något att göra i hemmet, nu när vi haft fint väder i veckan så har vi rensat betongplattan från skräp. Idag har vi tagit det lugnare och skurat några element som jag irriterat mig på länge. Idag kör vi premiären i bärsjalen så jag tänkte snart gå ut och mäta plankor inför vår framtida bänk på verandan. Sonen är nöjd i sjalen, jag är mindre nöjd eftersom vi provar vaggpositionen där sonen inte får plats ordentligt. Vilket är synd då han älskar att sova så i famnen men vi får prova grodpositionen under kvällen :)

@Calazirya och @robl - ni ger mig dåligt samvete... Har inte tagit någon längre promenad än utan såsar mest runt hemma och i kvarteret. Tänker att jag ska promenera när sonen börjar 15-timmars nästa vecka. Men mamma-mage, kan man träna magen redan när man är snittad? Tycker mycket av kg:na runnit av, men det är ju en oformlig deg där magen är...
Det var inte min mening, att ge dig dåligt samvete.
Jag såsar också på här hemma och promenaderna är rätt såsiga dom med ;-).

Jag avvaktar med magträning tills att 3 veckor passerat iaf.

Det var inte min mening, att ge dig dåligt samvete.
Jag såsar också på här hemma och promenaderna är rätt såsiga dom med ;-).

Jag avvaktar med magträning tills att 3 veckor passerat iaf.
Äh, det är väl för att jag vet att jag borde... Särskilt när vädret är så härligt och lilla damen än så länge är en rätt smidig sak (bråk vid amning undantaget) som sover bra och ganska långa pass själv i vagn eller spjälsäng. Inte van vid det då sonen inte sov någon annanstans än på mig i början. Så eg har jag ju ingenting att skylla på mer än latmasken... ;)

Oj, hoppas du slipper havandeskapsförgiftning! Har de någon idé om att bebisen kommer tidigare i och med dina symptom eller påverkar det inte alls?

Hoppas också det!
Nja, det kan ju vara så, men läkaren på förlossningen verkade ta det med ro än så länge. Jag fick dock order om att hålla koll så att inget symptom blir värre och om det blir så ska jag åka in. Men jag tror det är vanligare att man åker på ett kejsarsnitt i och med havandeskapsförgiftning eftersom det kan gå rejält snabbt från "bra" till "akut" liksom.

Ska till BM på torsdag och ska kolla med henne vad hon säger men förhoppningsvis är det inget som kommer påverka om symptomen stannar på den här nivån! :)

Hade dock rejäla förvärkar igårkväll när jag kom hem, ett par 3 st som sen gick över i sammandragningar som tillslut släppte när jag bäddat ner mig i sängen. Magen tyckte nog det blev alldeles för stimmigt igår med städande, shopping, utevistelse och besök på förlossning :cautious:

Hoppas också det!
Nja, det kan ju vara så, men läkaren på förlossningen verkade ta det med ro än så länge. Jag fick dock order om att hålla koll så att inget symptom blir värre och om det blir så ska jag åka in. Men jag tror det är vanligare att man åker på ett kejsarsnitt i och med havandeskapsförgiftning eftersom det kan gå rejält snabbt från "bra" till "akut" liksom.

Ska till BM på torsdag och ska kolla med henne vad hon säger men förhoppningsvis är det inget som kommer påverka om symptomen stannar på den här nivån! :)

Hade dock rejäla förvärkar igårkväll när jag kom hem, ett par 3 st som sen gick över i sammandragningar som tillslut släppte när jag bäddat ner mig i sängen. Magen tyckte nog det blev alldeles för stimmigt igår med städande, shopping, utevistelse och besök på förlossning :cautious:
Jag har haft havandeskapsförgiftning i båda mina graviditeter, första svårare och denna gången lättare. Båda gångerna har det dock varit vaginal förlossning som varit aktuell, om än med igångsättning. Just HF bevakar de så noga så det är väl ffa om det blir HELLP som urakuta snitt blir aktuellt ovh det är ju som tur är rätt ovanligt. Så om du är orolig för kejsarsnitt behöver du inte vara det pga havandeskapsförgiftning - snarare att du blir igångsatt om dina värden blir sämre eller om bebis inte växer som den ska. Däremot kan det vara så olyckligt att havandeskapsförgiftning sätter stopp för EDA, beroende på blodstatus. Jag har dock fått båda gångerna.

Jag har haft havandeskapsförgiftning i båda mina graviditeter, första svårare och denna gången lättare. Båda gångerna har det dock varit vaginal förlossning som varit aktuell, om än med igångsättning. Just HF bevakar de så noga så det är väl ffa om det blir HELLP som urakuta snitt blir aktuellt ovh det är ju som tur är rätt ovanligt. Så om du är orolig för kejsarsnitt behöver du inte vara det pga havandeskapsförgiftning - snarare att du blir igångsatt om dina värden blir sämre eller om bebis inte växer som den ska. Däremot kan det vara så olyckligt att havandeskapsförgiftning sätter stopp för EDA, beroende på blodstatus. Jag har dock fått båda gångerna.

Ja, jag glömde lägga till det, igångsättning. Det måste ju vara vanligare som du säger! Jag är ärligt mer orolig för att bli igångsatt än för ett eventuellt snitt i så fall faktiskt. Helst av allt får ju gärna Hf hålla sig borta helt istället såklart :)

I vilken vecka upptäcktes din Hf förra och denna gången? Det störiga är ju att det kan komma på en timme i princip, ena dagen är allt okej för att nästa inte vara det liksom. Men jag är faktiskt inte speciellt orolig, jag känner ju mig okej! Om än väääldigt gravid :cautious:

Och tack för förtydligande och info! :)

Oj, promenader? Just nu finns de inte alls på schemat eftersom vi haft så kladdig grusväg att skorna fastnar :down:. Har mätt att vi har 2,9 km grusväg tills vi når asfalten på "stora vägen" som leder till staden. Men kilona verkar ändå försvinna för det finns alltid något att göra i hemmet, nu när vi haft fint väder i veckan så har vi rensat betongplattan från skräp. Idag har vi tagit det lugnare och skurat några element som jag irriterat mig på länge. Idag kör vi premiären i bärsjalen så jag tänkte snart gå ut och mäta plankor inför vår framtida bänk på verandan. Sonen är nöjd i sjalen, jag är mindre nöjd eftersom vi provar vaggpositionen där sonen inte får plats ordentligt. Vilket är synd då han älskar att sova så i famnen men vi får prova grodpositionen under kvällen :)

Bara som ett observandum så rekommenderas inte vaggposition mer än när barnet ammas. Det här tyvärr hänt tråkiga olyckor där barnet kvävts just i vagga då det är svårare att garantera fria luftvägar. Med vissa sjalar kommer det med en massa knyt i instruktionsböcker, men för trikå är det bara grodposition som rekommenderas, ja utom vid amning när barnet är under uppsikt. Upprätt i grodposition går däremot finfint (har man flexiboobs går det att amma så också..).

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
793
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 994
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat