Vårföräldrar 2016 del 3

Jag som haft ångest för att gå hem och inte få jobba mer längtar som 17 till onsdag nästa vecka!!!

Det ska bli så skönt att få ligga på soffan och pilla navelludd hela dagen..

/ Hon som är sjukt less på att få värk vartannat steg hon tar

Samma här, så fort jag går så kommer sammandragningarna.. Samma när jag grejar i huset (städar eller vad som) så det ska bli så skönt att bara kunna ta det lugnt. Vi är ju klara med alla inköp till bebis och rummet är målat och tapetserat, så det ska bara ställas i ordning.

*navelskådning är en bra hobby*

Samma här, så fort jag går så kommer sammandragningarna.. Samma när jag grejar i huset (städar eller vad som) så det ska bli så skönt att bara kunna ta det lugnt. Vi är ju klara med alla inköp till bebis och rummet är målat och tapetserat, så det ska bara ställas i ordning.

*navelskådning är en bra hobby*
Städa är faktiskt jobbigt just nu!
Lovar mig själv att jag ska bli bättre på ligga på soffan och låta sambon städa. ..

Städa är faktiskt jobbigt just nu!
Lovar mig själv att jag ska bli bättre på ligga på soffan och låta sambon städa. ..

Låter som en bra idé! Jag försöker göra detsamma, men det går sådär när han har influensa;)

Har en massa ilningar ner i underlivet idag och det trycker neråt? Är det nåt man ska vara orolig för eller är det "heeelt normalt"?:cautious:

Har liksom inget att jämföra med i och med att det är första.

Låter som en bra idé! Jag försöker göra detsamma, men det går sådär när han har influensa;)

Har en massa ilningar ner i underlivet idag och det trycker neråt? Är det nåt man ska vara orolig för eller är det "heeelt normalt"?:cautious:

Så har jag haft i flera veckor, helt normalt ;). Men sjukt sjukt obehagligt O_o...

Igår trodde jag nästan att något var på g. Hade mensvärk from hell :devil:. Idag är det dock lugnare med mensvärken.

• Gilla
Reactions: Ray

Heeeelt normalt ;), bebisens huvud trycker neråt och kommer åt nerver.

Der brukar betyda att bebisen fixerar sig :) om den kommer åt ligament där nere så ilar de som du beskriver, eller svider och bränner som i mitt fall. så du har inget att oroa dig för.

Är det nån som har bättre koll på detta än mig? När barnet fyller ett år måste man ju vara sysselsatt fem dagar i veckan för att behålla sgi. Min nuvarande dotter fyller ett år Max en månad innan nästa kommer. Kan jag då ta ut den nyas dagar och ändå ha den äldre hemma, eller måste jag ta ut den äldres dagar efter hon är ett år för att behålla sgi? Rörigt, nån som fattar vad jag menar? :)

Från FKs sida :)

"Du behåller samma föräldrapenning i minst två år
Även om din SGI bara är skyddad fram till dess att barnet har fyllt 1 år får du ändå föräldrapenning beräknad utifrån samma SGI som du hade vid barnets födelse ända tills barnet fyller två år. Och du som födde det första barnet blir gravid igen innan barnet blir ett år och nio månader, behåller du och den andra föräldern samma föräldrapenning också efter barnets tvåårsdag. Det gäller även om er SGI har sänkts."

...till er som längtar efter navelskådning i soffan... Inne på dag 4 och är sjuuuukt uttråkad. Och hormonstinn. Tittar på gamla avsnitt av Greys anatomy och gråter högljutt varje gång det är en bebis med. Helt igensvullen och snorig. Och eftersom jag redan i grund är svullen som en heffaklump är jag superattraktiv. Man strålar verkligen som gravid... :angel:

Heeeelt normalt ;), bebisens huvud trycker neråt och kommer åt nerver.
Jag tycker det verkar som att man går igenom alla symptom som man någonsin kan hitta, finns det en gud så hade den nog väldigt kul när den skulle komma på hur man skulle straffa kvinnan för att hon åt äpplet, körde all-in på obehagliga överraskningar (Visst var det äpplet de åt när de inte fick?)

Foglossningen blir jag förövrigt inte klok på hur den fungerar. När blir den eg sämre? Har bokat tid hos sjukgymnast imorrn, lite i förebyggande syfte. Det onda är ok just nu men man vill ogärna att det ska bli värre. Kör ni några övningar för att stabilisera fogarna?

...till er som längtar efter navelskådning i soffan... Inne på dag 4 och är sjuuuukt uttråkad. Och hormonstinn. Tittar på gamla avsnitt av Greys anatomy och gråter högljutt varje gång det är en bebis med. Helt igensvullen och snorig. Och eftersom jag redan i grund är svullen som en heffaklump är jag superattraktiv. Man strålar verkligen som gravid... :angel:
Förlåt men.. Hahahaha:rofl:

Jag tycker det verkar som att man går igenom alla symptom som man någonsin kan hitta, finns det en gud så hade den nog väldigt kul när den skulle komma på hur man skulle straffa kvinnan för att hon åt äpplet, körde all-in på obehagliga överraskningar (Visst var det äpplet de åt när de inte fick?)

Foglossningen blir jag förövrigt inte klok på hur den fungerar. När blir den eg sämre? Har bokat tid hos sjukgymnast imorrn, lite i förebyggande syfte. Det onda är ok just nu men man vill ogärna att det ska bli värre. Kör ni några övningar för att stabilisera fogarna?
Gud är inte snäll...

Foglossningen kan bli både bättre och sämre. Rätt oförutsägbart!
Jag fick inga stabiliserande övningar som så av sjukgymnast utan mer tips om att inte stå.på ett ben och sånt.
Jag tycker jag mår bäst av att hela tiden provocera lagom...

...till er som längtar efter navelskådning i soffan... Inne på dag 4 och är sjuuuukt uttråkad....

Håller med dig helt. Jag har iofs varit hemma sedan början av juli 2015 :eek::eek: Men nu när det "bara" är foglossning som besvärar så är dagarna urtråkiga. Dagarna sysselsätts genom att studera, kolla inredning till hemmet och trädgården. Sambon suckar mest när han kommer hem från jobbet då jag ofta kommit på något nytt projekt som ska tryckas in på det redan fullbokade schemat :laugh: Just nu är mitt projekt att slipa ner ett bord, det går sakta då foglossningen motarbetar men lite då och då går. Så har jag tur så är det färdigslipat när bebis kommer :rofl:

Hoppar in från vintertråden,

Det ska inte spela någon roll vilket barns dagar du tar ut, så länge du totalt uppfyller kraven på antalet dagar
Är i samma sits.

Så man måste ta ut fem dagar/vecka trots att man är hemma för nästa barn?
Man kan inte längre spara på dagarna om man kan? Utan får tänka som om man jobbade och ha sysselsättning heltid sas?

Vår då ettåring kommer få vara hemma tills båda skolas in vid ca ett och resp ca två års ålder.

Är i samma sits.

Så man måste ta ut fem dagar/vecka trots att man är hemma för nästa barn?
Man kan inte längre spara på dagarna om man kan? Utan får tänka som om man jobbade och ha sysselsättning heltid sas?

Vår då ettåring kommer få vara hemma tills båda skolas in vid ca ett och resp ca två års ålder.

Nej, din SGI är samma om du blir gravid inom 21 månader från första barnet. Se mitt inlägg längre upp :)
Allt finns att hitta på FKs sida .

Ang navelskådning så har jag ju redan förstått att min navel inte är dom andras... Men jag ser inte min navel eftersom den hänger ner mot marken.
Om jag inte användet spegel då men då ser jag så många äckliga blodådror :wtf:

Låter lockande. Hellre det än att somna i kontorsstolen rakt upp och ned som jag lyckades med för någon timme sedan :meh:.

Antar att mitt hb inte har stigit :down:

Ang navelskådning så har jag ju redan förstått att min navel inte är dom andras... Men jag ser inte min navel eftersom den hänger ner mot marken.
Om jag inte användet spegel då men då ser jag så många äckliga blodådror :wtf:
Haha jag tycker att ni alla beskriver det här med era välsignade tillstånd så vackert:P Vem skulle inte vilja vara gravid efter att ha gått in i den här tråden:P

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 748
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka