Vårföräldrar 2016 del 3

Tror det blir att vi köper en ergo baby, sambon har pratat lite om att han vill ha sjal eller något bra bärdon, så vi ska titta lite på alternativen och vad som känns bäst :)

Imorgon ska jag göra glukosbelastning, det ska bli rätt intressant faktiskt. Jag dricker ju tyvärr löjliga mängder Cola eftersom det liksom är det enda jag tycker är gott. Vatten får jag väl i mig en halv liter om dagen..:angel: Usch, nojar lite lätt över att ungen kommer väga som en fullvuxen gris när den ska ut :eek:

Men vi får väl se vad resultatet säger! Störigt bara att jag sen i eftermiddags känt mig rejält hängig och börjat hosta en del. Inte sugen på att bli sjuk alls! Sambon kom hem från jobbet med halsont och hosta också så det skulle inte förvåna mig om det är sjukstuga här inom 2 dagar :meh:

Hoppar in från sommartråden.
Vilket märke har ni köpt? Jag har fått för mig att jag vill ha andningslarm, ett sånt som ligger under madrassen..
Har följt en del bloggar tidigare där psd drabbat bebisarna och känner att hellre för mycket "säkerhet" än för lite.

Vi har köpt Snuza Hero som man fäster i blöjan, mest för att då kan man ha med dom överallt, i vagn, vagga, spjälsäng osv. Sen går det inte att använda dom man har under lakanet när det är 2 bebisar :)

Känner lite så också, jag har hellre larm och väcks av något fellarm då o då om det händer än att va helt utan.

Tror det blir att vi köper en ergo baby, sambon har pratat lite om att han vill ha sjal eller något bra bärdon, så vi ska titta lite på alternativen och vad som känns bäst :)

Imorgon ska jag göra glukosbelastning, det ska bli rätt intressant faktiskt. Jag dricker ju tyvärr löjliga mängder Cola eftersom det liksom är det enda jag tycker är gott. Vatten får jag väl i mig en halv liter om dagen..:angel: Usch, nojar lite lätt över att ungen kommer väga som en fullvuxen gris när den ska ut :eek:

Men vi får väl se vad resultatet säger! Störigt bara att jag sen i eftermiddags känt mig rejält hängig och börjat hosta en del. Inte sugen på att bli sjuk alls! Sambon kom hem från jobbet med halsont och hosta också så det skulle inte förvåna mig om det är sjukstuga här inom 2 dagar :meh:

Gör ni glucosbelastning på rutin hos er? Här görs det bara vid högt blodsocker.

Håller tummarna att du slipper sjukstugan! Min sambo har legat och pendlat mellan 39 och 36g i temp sedan i lördags. Riktigt rutten.. Än så länge har jag sluppit undan. Förhoppningsvis skyddar influensa vaccinet:cautious:

Vi har köpt Snuza Hero som man fäster i blöjan, mest för att då kan man ha med dom överallt, i vagn, vagga, spjälsäng osv. Sen går det inte att använda dom man har under lakanet när det är 2 bebisar :)

Känner lite så också, jag har hellre larm och väcks av något fellarm då o då om det händer än att va helt utan.
Jag känner tvärtom med larmen. Dvs att de ska ge mig sådan falsk trygghet att jag ska sova för djupt och inte vakna när ngt inte är som det ska. Jag litar inte riktigt på att de här hemmavarianterna av larmen fungerar.

Blä kväll.
Mensvärk som inte ger med sig och magen känns sååå tung även när jag ligger ner. Denna perioden är inte kul.

Jag känner tvärtom med larmen. Dvs att de ska ge mig sådan falsk trygghet att jag ska sova för djupt och inte vakna när ngt inte är som det ska. Jag litar inte riktigt på att de här hemmavarianterna av larmen fungerar.

Fast det är ofta samma larm som neonatalen lånar ut. Känner du samma sak om brandvarnare ex?

Ps. Inget illa menat, jag bara undrar

Ja man kan tänka o tycka olika :)
Jag tänker att ett barn som slutar andas gör inget väsen ifrån sig och varför skulle man vakna av det då.
När jag bestämde helt o hållet att jag skulle ha larm va när jag hörde en historia på radio om ett par som förlorat sitt barn i psd, barnet hade somnat och ca 30 minuter senare så hade mamman gått in och kollat till bebisen och då var det för sent, minns inte om det dött direkt eller om det dog senare på sjukhus. Sen får man ju ha i tanken att det kan hända saker även om man har larm säkert.

Men det är olika och alla gör som dom vill :)

Senast ändrad:
Sömnen är ap-jobbig att få till. Jag sover i vanliga fall helst på mage och det är ju lite kört nu... Nytt sömn-problem som seglat upp de sista dagarna är att jag snarkar så högt att jag väcker mig själv. O_o

Haha! Det har hänt mig också.. Stackars sambon som hör på det hela nätterna ;)

Gör ni glucosbelastning på rutin hos er? Här görs det bara vid högt blodsocker.

Håller tummarna att du slipper sjukstugan! Min sambo har legat och pendlat mellan 39 och 36g i temp sedan i lördags. Riktigt rutten.. Än så länge har jag sluppit undan. Förhoppningsvis skyddar influensa vaccinet:cautious:

Ja, på min mottagning så ingår det i basprogrammet så att säga. Har ingen aning om vad mitt blodsocker legat på innan så vi får se vad det säger! Jag ska mest koncentrera mig på att ta med citron och något att läsa så jag slipper dö av trisstes. Är sällan vaken så tidigt på morgonen så det lär bli lite förvirrat :D

Tack! Jag hoppas verkligen vi slipper båda två, men det verkar inte så tyvärr. Nyser och hostar så magmusklerna skriker på hjälp typ :cautious: usch på febrig sambo, hoppas du klarar dig undan!

Igår var det min tur att åka in till förlossningen, hade inte känt av småsälarna på hela dagen. När vi fick på ctg:t vaknade de båda två och undrade vad allt liv var om... ultraljudet visade två pigga och glada ungar som låg och myste för fullt där inne som tur var! :heart visade sig att tjejen snurrat sig så att hon ligger med ryggen utåt och benen som en liten groda, så hennes sparkar går in mot ryggen och hennes rumpa trycker brorsan i ansiktet :o

Vi fick iaf ett jättefint bemötande och träffade en underbar läkare som var noga med att förklara att bara för att var bra idag ska vi inte vara rädda för att höra av oss direkt om det händer igen.

Janä men då sitter jag väl här i två timmar och gör ingenting då.. :idea:

För övrigt måste jag säga att den där sockerlösningen var ju nästan god! Hehe. En massa citron i så smakade det sockrig lemonad, mums! :D

För övrigt måste jag säga att den där sockerlösningen var ju nästan god! Hehe. En massa citron i så smakade det sockrig lemonad, mums! :D

Hehe smaken är som baken :D

Själv kör jag nedräkning på jobbet och längtar tills jag får sätta mig och köra nya bilen igen :love:
5 arbetsdagar kvar :banana::nailbiting:

Fast det är ofta samma larm som neonatalen lånar ut. Känner du samma sak om brandvarnare ex?

Ps. Inget illa menat, jag bara undrar
Nej de jag har sett till försäljning har inte varit av samma sort som neo lånar ut. Hade det varit det hade jag tyckt det var mer seriöst.

Hehe smaken är som baken :D

Själv kör jag nedräkning på jobbet och längtar tills jag får sätta mig och köra nya bilen igen :love:
5 arbetsdagar kvar :banana::nailbiting:

Ja, jag blev glatt överraskad i alla fall :D

Vad skönt med bara 5 dagar kvar, heja! Kommer gå snabbt, och snart ligger väl du och gosar bebis också! :love:

Åh! Har ni fått bilen? Vad avis jag blir! Vi går hemma och väntar och vääääntar på ett leveransdatum! Mars/april är det sagt, så vi får väl se när den behagar dyka upp.

Hm... Jag fick knappt i mig det. Mådde typ illa hela dan sen :wtf:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 748
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka