Vårföräldrar 2016 del 3

Herregud, det är verkligen en konstig tanke att det snart är dags för de första av er i tråden! Ska bli så kul att följa er allihopa. :)

Jag tänkte på det här med sjal. För några veckor sedan avlade jag mitt första besök i en babyaffär (och fick ta en tupplur efteråt, ingenting fick jag med mig ut heller :o). Såg iaf en sjal och där har jag tänkt att det kanske kan vara käckt att ha typ inomhus när man går och skrotar osv. Har kikat på sele för off roadpromenader men tänker att en sjal kanske är svalare och bekvämare inne och sådär. Hittade en sjal på babyproffsen men det kändes helt ärligt som kärnfysik att få på sig den. Den var helt enorm! Finns det andra sjalar, speciella sjalar eller tar man bara en halsduk? :p
Vill ha något tunt och svalt som inte täcker hela mig. :angel:

Herregud, det är verkligen en konstig tanke att det snart är dags för de första av er i tråden! Ska bli så kul att följa er allihopa. :)

Jag tänkte på det här med sjal. För några veckor sedan avlade jag mitt första besök i en babyaffär (och fick ta en tupplur efteråt, ingenting fick jag med mig ut heller :o). Såg iaf en sjal och där har jag tänkt att det kanske kan vara käckt att ha typ inomhus när man går och skrotar osv. Har kikat på sele för off roadpromenader men tänker att en sjal kanske är svalare och bekvämare inne och sådär. Hittade en sjal på babyproffsen men det kändes helt ärligt som kärnfysik att få på sig den. Den var helt enorm! Finns det andra sjalar, speciella sjalar eller tar man bara en halsduk? :p

Jag hade sjal och sele (manduca) till dottern. Men jag gick över till att bara ha sele även inomhus, så smidigt och bekväm. Men nej det är ingen kärnfysik, man lär sig snabbt att knyta sjalen också om man vill ha det också.

Jag hade sjal och sele (manduca) till dottern. Men jag gick över till att bara ha sele även inomhus, så smidigt och bekväm. Men nej det är ingen kärnfysik, man lär sig snabbt att knyta sjalen också om man vill ha det också.

Det kanske inte är så klumpigt och varmt med sele som jag tänker mig..? Har aldrig haft någon på mig, får prova!

Så skönt. Jag har också fått ett nytt datum idag. Känns ok, men samtidigt så obehagligt samtidigt.. Ska upp på spec och diskutera igenom OM det skulle dra igång tidigare...

Åh vad skönt med ett nytt datum för er :)

Ja, det är min fasa ifall det drar igång tidigare eftersom det då blir akutsnitt. Är väl samma för dig då?

Det kanske inte är så klumpigt och varmt med sele som jag tänker mig..? Har aldrig haft någon på mig, får prova!

Klumpigt är det när man provknyter med stor gravidmage för trots den enorma längden så räckte den inte till :rofl: :rofl:

Jag har en tri-cotti sen mellanbarnet var liten men han växte tyvärr för fort så den användes sällan. Så nu köpte jag även en tricot slen som kan användas längre :)

Hur tungt man upplever det har ju inte med magstorleken att göra. Jag tycker inte det är det minsta tungt när jag är ute och går eller grejar men jag sover eller däremot apdåligt eftersom det trycker ihop allt så förbaskatO_o samma sak när jag sitter på jobbet/fåtöljen eller vad som. Då trycks det liksom ihop ännu mer.
Sömnen är ap-jobbig att få till. Jag sover i vanliga fall helst på mage och det är ju lite kört nu... Nytt sömn-problem som seglat upp de sista dagarna är att jag snarkar så högt att jag väcker mig själv. O_o

Jag hade både sjal och sele förra gången och upplevde nog selen som svalare att bära i. Däremot var ju sjalen den enda jag använde i början eftersom selen kändes stor och inte tillräckligt fast och ombonad. Använde trikåsjal, väldigt lätt att lära sig få till!

Åh vad skönt med ett nytt datum för er :)

Ja, det är min fasa ifall det drar igång tidigare eftersom det då blir akutsnitt. Är väl samma för dig då?

Ja det är skönt med tidigare datum. Men jag är livrädd för att Rolf inte ska stanna fram till datumet.

Akutsnitt i narkos, vilken ångest :crazy:

Jag nojar fortfarande växelvis över min mage. För någon vecka sedan nojade jag över att den växte jättefort (tror den tog ett tillväxspurt) och funderade över hur stooor den ska vara om tre månader! Men nu nojar jag oftast över att den inte växer/har krympt. Men när jag tittar mig i spegeln så ser jag ju kudden/bollen och blir lugn igen. Lustigt att man kan få panik både över att den är för liten, och för stor, och då nästan samtidigt. Börjar tro att jag har problem med kroppsuppfattningen!

Jag nojar fortfarande växelvis över min mage. För någon vecka sedan nojade jag över att den växte jättefort (tror den tog ett tillväxspurt) och funderade över hur stooor den ska vara om tre månader! Men nu nojar jag oftast över att den inte växer/har krympt. Men när jag tittar mig i spegeln så ser jag ju kudden/bollen och blir lugn igen. Lustigt att man kan få panik både över att den är för liten, och för stor, och då nästan samtidigt. Börjar tro att jag har problem med kroppsuppfattningen!
För mig är det så otroligt olika från dag till dag. Idag ser jag helt ogravid ut framifrån men igår var det väldigt tydligt. Tänker att jag låter mvc mäta och att de väl larmar om det går dåligt åt ngt håll. Så länge ungen rör sig så lever han ju tydligen och verkar pigg:) (peppar peppar ta i trä?)

You are not alone :up:

Kanske inte hjälper ett dugg, men jag är/var likadan.

Idag fick några bekanta sitt barn och jag började storgråta här hemma. Både avundsjuk och rädd på samma gång. Vill ha ut lille Otto i ett friskt stycke! Helst att man själv också är i ett stycke. Drygt 11 veckor kvar!

• Gilla
Reactions: Ray
v 38 idag och nu har jag äntligen fått tummen ur och tvättat de kläder bebis ska ha på BB. Beställde även ett sådant där färdigt kit med salvor, blöjor och bindor etc som behövs första tiden. Tusen tack för tipset (@sicx ?). Och skickade mannen att köpa det som saknas sedan sist så nu tror jag faktiskt att vi är redo!

Vagga bäddar vi nog först när vi är hemma med bebis igen. Vi ska ju klämma in lite husvisning innan förlossningen så just nu är det snarare plocka bort saker än ta fram som gäller.;)

Hur tänker ni andra med andningslarm? Hade inte till sonen men funderar på om jag kommer "vaka" på samma sätt nu när jag har ett till barn att underhålla. Sonen sov alltid på samma våningsplan som jag befann mig på när han var nyfödd, men så blir det väl kanske inte denna gången. (Sovrum på nedre plan, lekrum, kök, vardagsrum på övre).

(...och redan uttråkad på att vara sjukskriven och ordinerad vila... :meh:)

Vi har köpt andningslarm då jag har folk runt om (en på jobbet, en bekant till mamma) där deras barn dött av psd. Vågar helt enkelt inte "chansa".

Skönt att ha allt fixat inför ankomsten, inte långt kvar nu :)

Vi har köpt andningslarm då jag har folk runt om (en på jobbet, en bekant till mamma) där deras barn dött av psd. Vågar helt enkelt inte "chansa".

Skönt att ha allt fixat inför ankomsten, inte långt kvar nu :)
Hoppar in från sommartråden.
Vilket märke har ni köpt? Jag har fått för mig att jag vill ha andningslarm, ett sånt som ligger under madrassen..
Har följt en del bloggar tidigare där psd drabbat bebisarna och känner att hellre för mycket "säkerhet" än för lite.

BM besök idag v33

Blodsocker 5,5
Blodtryck 120/75
Viktuppgång 0,5kg sedan förra besöket (10,5kg totalt)
Hjärtslag 155, vrålstudsande bebis:D
SF mått 32 (31förra gången, växer den lika sakta till nästa besök blir det TUL)
I övrigt ok stämpel:up:

Fick besök av sambons syster idag som hade med sej en hel sopsäck med nya babygrejer (känner nån som lagt ner en butik)
Så vi fick babyvakt, babyvåg, termometer i form av en napp, badtemp i form av en anka och lite leksaker och annat smått och gott:)
Nu börjar det bli mkt grejer till den lilla skapelsen:love:

BM besök idag v33

Blodsocker 5,5
Blodtryck 120/75

Fick besök av sambons syster idag som hade med sej en hel sopsäck med nya babygrejer (känner nån som lagt ner en butik)
Så vi fick babyvakt, babyvåg, termometer i form av en napp, badtemp i form av en anka och lite leksaker och annat smått och gott:)

Det va visst 2 (!!) babyvakter 1 med bild/ljud och en med bara ljud. 1örontermometer och 1 napplasksterilisator. Och lite annat.
Värsta julafton ju!!

BM besök idag v33

Blodsocker 5,5
Blodtryck 120/75

Attans- jag fick ju aldrig siffra på SF måttet v 33. Bara såg att det följde linjen.

Kul med grejer!

BM besök idag v33

Blodsocker 5,5
Blodtryck 120/75

Oj vilken lyx!! :)

... Jag tänkte på det här med sjal. För några veckor sedan avlade jag mitt första besök i en babyaffär (och fick ta en tupplur efteråt, ingenting fick jag med mig ut heller :o). Såg iaf en sjal och där har jag tänkt att det kanske kan vara käckt att ha typ inomhus när man går och skrotar osv. Har kikat på sele för off roadpromenader men tänker att en sjal kanske är svalare och bekvämare inne och sådär. Hittade en sjal på babyproffsen men det kändes helt ärligt som kärnfysik att få på sig den. Den var helt enorm! Finns det andra sjalar, speciella sjalar eller tar man bara en halsduk? :p
Jag tycker sjal är mer ombonat i början när de är små, men sen upplevde jag att det var smidigare med sele. En del blir ju väldigt förtjusta i sjal, så kanske kan vara värt att prova. En trikåsjal kan man förbereda knytningen o stoppa i bebis efteråt, inte alls så svårt! Och smidigt om man ska iväg och handla eller så att fixa knytningen hemma så behöver man inte stå på parkeringen och trixa. Vi har en trikåsjal av bambu, ska vara svalare. Det finns ju en tråd om att bära i sjal och sele, där kan du säkert få bra tips. Själv använde jag bara sjal tills bebis kändes tillräckligt stor och stadig för att bära i sele (trikåsjalen gav inte heller så bra stöd längre när barnet blev lite tyngre).

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 748
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat