Vårföräldrar 2016 del 3

Jag har haft samma vid båda mina besök, men känner inte att jag skulle vända mig till henne om jag undrar något. Vet inte varför men jag tycker inte besöken ger så mycket, men jag vet heller inte vad jag saknar eller skulle vilja ha istället. Så jag tänker att det helt enkelt beror på mig.

Jag känner lika. Har ingen lust att ringa min BM om jag undrar något och besöken känns rutinmässiga. I v 14-15 var jag orolig för UVI då jag hade värk långt ner och nämnde det för BM, hon svarade bara att det känns att vara gravid och att jag nog var en sån som känner efter mycket :confused: Då får man förtroende... Som tur är slutar hon nu så vid nästa besök 4/2 får jag en ny. Hoppas hon är bättre.

Jag känner lika. Har ingen lust att ringa min BM om jag undrar något och besöken känns rutinmässiga. I v 14-15 var jag orolig för UVI då jag hade värk långt ner och nämnde det för BM, hon svarade bara att det känns att vara gravid och att jag nog var en sån som känner efter mycket :confused: Då får man förtroende... Som tur är slutar hon nu så vid nästa besök 4/2 får jag en ny. Hoppas hon är bättre.

Så jävla skum respons! Det är ju både vanligt och inte jättebra att gå med uvi som gravid. Lönt att svara så då! Där hade jag nog blivit förbannad och bytt BM :angel:

Dom kollade aldrig ifall det var bakteriell vaginos ? Det är slidkatarr på svenska och väldigt vanligt att få som gravid. Man kan vara symptomfri , vilket jag var när jag fick det för några år sen vid en graviditet.

Vet inte faktiskt, kollar dom inte allt när dom skickar på labb?

Så jävla skum respons! Det är ju både vanligt och inte jättebra att gå med uvi som gravid. Lönt att svara så då! Där hade jag nog blivit förbannad och bytt BM :angel:

Ja, jag borde ju ha ifrågasatt men som alltid kommer jag på efteråt att det där var ju himla konstigt sagt :meh:

Jag har haft samma vid båda mina besök, men känner inte att jag skulle vända mig till henne om jag undrar något. Vet inte varför men jag tycker inte besöken ger så mycket, men jag vet heller inte vad jag saknar eller skulle vilja ha istället. Så jag tänker att det helt enkelt beror på mig.

Jag känner likadant. Har samma BM hela tiden, men känner inget speciellt för henne. Går lydigt dit och blir vägd och mätt och lämnar mina prover och svarar på lite frågor, men mer än så är det inte. Känns typ lika spännande som att gå på kontroll hos tandläkaren...

(När jag har varit riktigt orolig har jag ringt förlossningen och de har varit fantastiska varje gång, så dem har jag däremot förtroende för! :))

Ja, jag borde ju ha ifrågasatt men som alltid kommer jag på efteråt att det där var ju himla konstigt sagt :meh:

Jag är likadan. Min reaktion kommer alltid för sent, när jag liksom tänkt igenom situationen 2 gånger och inser att det där var ju jävligt konstigt. Lite lagom slow sådär :cautious:

Jag är likadan. Min reaktion kommer alltid för sent, när jag liksom tänkt igenom situationen 2 gånger och inser att det där var ju jävligt konstigt. Lite lagom slow sådär :cautious:

Jobbig egenskap det där. Man känner ju sig skitdum om man kommer i efterhand och bara "Hörrö du, det där du sa för hundra år sen!" :D

Baby boxar
Lazy Lady:
Loyds apotek
Babyproffsen
Pampers
Apotekets.
Alla hittade via "gratis babyboxar" på nätet.

Matmissbrukaren:
Liberos babybox - Lite våtservetter, amningsinläggsprover, ett litet djur att hänga på vagnen/babyskyddet, babyolja och schampo, blöjprov och kanske något mer.

Kronans - Det var okej med lite olika prover.

Magnum:
Loyds apotek-
Tvättservetter var väl det bästa.
Hörselproppar, En flaska vatten , Provtub salva, Provpåse ansiktscreme, Provpåse salva för bröstvårtor, Nån sorts microfiberduk för maskintvätt, Provpåse tvättmedel, Två styck amningskupor, Liten tidning från vi föräldrar, Rabattkupong som går ut på måndag :meh:

Jobbig egenskap det där. Man känner ju sig skitdum om man kommer i efterhand och bara "Hörrö du, det där du sa för hundra år sen!" :D

Men precis. Det känns lite lätt korkat att ringa upp en vecka senare och bara "DU! Det där du sa förra veckan, fan var det om egentligen? Vavava?!" Stackars människan lär ju tro man tappat det helt. :D

Jag hatar dessutom att prata i telefon och sånt där och jag unviker det i största möjliga mån så jag hade ju fått gå och hålla på det till nästa BM-besök en sisådär tusen veckor senare, blir knappt osammanhängande :angel:

NyBaby boxar
Lazy Lady:
Loyds apotek
Babyproffsen
Pampers
Apotekets.

Matmissbrukaren:
Liberos babybox - Lite våtservetter, amningsinläggsprover, ett litet djur att hänga på vagnen/babyskyddet, babyolja och schampo, blöjprov och kanske något mer.

Magnum:
Loyds apotek-
Hörselproppar, En flaska vatten , Provtub salva, Provpåse ansiktscreme, Provpåse salva för bröstvårtor, Nån sorts microfiberduk för maskintvätt, Provpåse tvättmedel, Två styck amningskupor, Liten tidning från vi föräldrar, Rabattkupong som går ut på måndag :meh:

Linduzz:
Lloyds Apotek - våtservetter, en flaska vatten, hörselproppar, provpåse med ansiktskräm och salva för bröstvårtor, tidning från vi föräldrar, ngn duk för tvätt.
Apotek hjärtat - tub med miniderm tvätt mousse, tröstisar, våtservetter, napp, provpåse av olika sorter, rabatthäfte, ngn tidning, amningskupor, plåster,
Libero - bindor, 9st blöjor, leksak, barnolja, duschtvål säkert ngt mer.
Babyland - en snutte i form av elefant, provpack på Pampers blöja, rabattkupong, napp, amningskupor och tidning från vi föräldrar.

Kronans är slut och kommer inte in förrens i mars. Har från apoteksgruppen att hämta ut oxå.

NyBaby boxar
Lazy Lady:
Loyds apotek
Babyproffsen
Pampers
Apotekets.

Matmissbrukaren:

Magnum:
Loyds apotek-

Linduzz:
Lloyds Apotek - våtservetter, en flaska vatten, hörselproppar, provpåse med ansiktskräm och salva för bröstvårtor, tidning från vi föräldrar, ngn duk för tvätt.
Apotek hjärtat - tub med miniderm tvätt mousse, tröstisar, våtservetter, napp, provpåse av olika sorter, rabatthäfte, ngn tidning, amningskupor, plåster,
Libero - bindor, 9st blöjor, leksak, barnolja, duschtvål säkert ngt mer.
Babyland - en snutte i form av elefant, provpack på Pampers blöja, rabattkupong, napp, amningskupor och tidning från vi föräldrar.

Kronans är slut och kommer inte in förrens i mars. Har från apoteksgruppen att hämta ut oxå.

Hur gör man för att hämta boxarna? Går man bara in i butiken? Nätet? Jag tänkte skicka runt maken :-)

Intressant att så många verkar ha lite sval relation till sin BM! Tycker annars jag hör så mycket om hur bra deras Bm är...
Jag har ju lite latent förlossningsnoja. Och det pallar jag inte ta upp när jag varje gång får börja från början... Alla bara slänger snabbt öga i journalen och frågar varför det blev akut snitt och sen säger dom ' men det har du inte tänkt denna gången eller hur?"

Och jag svarar att jag inte har tänkt alls utan får väl acceptera att det blir som det blir...Men på.nåt vis hade jag gärna velat att nån förklarade mera! Ställde nån mer ingående fråga...

Justerar lite då vi fått preliminärt snittdatum som gäller ifall bebis håller sig på sina ca +50%. Ifall bebis ökar till nästa TUL så kommer det bli innan.När är dock hemligt :D

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas)
BF 22 mars, Linduzz, 26år, 3:e barnet.
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet, flicka
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 4:e maj, KattenKorven, 31 år, 1:a barnet, flicka
BF 6:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet

• Gilla
Reactions: Ray
Hittills har jag tyckt det varit supersimpelt att vara gravid, men de senaste dagarna har jag bara velat snabbspola. Vadkramper, sammandragningar, snarka som en oxe, vakna så fort man vänder sej..:cool:

Nu e jag färdig!! Allt är inköpt utom skötbord och grejer till det, så jag vill ha min söta goa bebis i famnen nu:heart
Måtte dom sista 9 veckorna gå fort.

Hittills har jag tyckt det varit supersimpelt att vara gravid, men de senaste dagarna har jag bara velat snabbspola. Vadkramper, sammandragningar, snarka som en oxe, vakna så fort man vänder sej..:cool:

Nu e jag färdig!! Allt är inköpt utom skötbord och grejer till det, så jag vill ha min söta goa bebis i famnen nu:heart
Vadkramp på natten är knäckande...
I helgen ska vi inhandla lite saker faktiskt!
Jag tangerar nu mitt livs toppvikt och herregud vad benen värker efter en arbetsdag!! Det känns verkligen att man drar runt på extravikt hela tiden.

denna veckan tog jag beslutet att jag ridit färdigt. Magen slår i sadeln när jag lutar mig framåt och plötsligt bara tappade jag lusten... Kan jag inte rida så bra jag kan så är det inte roligt, då är det roligare att hjälpa någon annan. Lyckades hitta en tjej som gärna rider 2-3 gånger i veckan och som det känns bra med! Ung och tuff, bra balans , bra känsla och lätt att instruera. Som dessutom verkligen gillar knasbollen. Har en vän som gärna dressyrar honom men denna tjejen kan rida bommar och småhinder oxå. Och min förhoppning är att hon ska tycka det är så roligt att jag har fortsatt hjälp så länge som möjligt!
Jag vet att även om man hinner med både bäbis och häst så är det skönt att ha avlastning och kunna stanna hemma ibland...

Vadkramp på natten är knäckande...
I helgen ska vi inhandla lite saker faktiskt!
Jag tangerar nu mitt livs toppvikt och herregud vad benen värker efter en arbetsdag!! Det känns verkligen att man drar runt på extravikt hela tiden.

denna veckan tog jag beslutet att jag ridit färdigt. Magen slår i sadeln när jag lutar mig framåt och plötsligt bara tappade jag lusten... Kan jag inte rida så bra jag kan så är det inte roligt, då är det roligare att hjälpa någon annan. Lyckades hitta en tjej som gärna rider 2-3 gånger i veckan och som det känns bra med! Ung och tuff, bra balans , bra känsla och lätt att instruera. Som dessutom verkligen gillar knasbollen. Har en vän som gärna dressyrar honom men denna tjejen kan rida bommar och småhinder oxå. Och min förhoppning är att hon ska tycka det är så roligt att jag har fortsatt hjälp så länge som möjligt!
Jag vet att även om man hinner med både bäbis och häst så är det skönt att ha avlastning och kunna stanna hemma ibland...

Ja, dom 10kg jag lagt på mej är bara mage och tuttar så jag känner mej inte direkt i jämnvikt om man säger så:rofl: Jag längtar till det är igång!!
Förstår att FU inte vill rida mer, jag hade absolut inte kunnat tänka mej att sitta i sadeln nu, men det måste va skönt att ha hittat bra hjälp:)

• Gilla
Reactions: Ray

Är du redan färdig?? Nu blev jag lite stressad här :nailbiting: Känns som att vi inte har nånting klart!

Provat magnesium mot kramperna? Jag har ätit det hela graviditeten och inte haft en enda kramp hittills :)

Är du redan färdig?? Nu blev jag lite stressad här :nailbiting: Känns som att vi inte har nånting klart!

Provat magnesium mot kramperna? Jag har ätit det hela graviditeten och inte haft en enda kramp hittills :)

Allt är i princip på plats, det som inte är på plats är beställt. Förutom skötbord/blöjor/badbalja. Ja toalettsaker helt enkelt.

Magnesium ska jag faktiskt ta och köpa idag tänkte jag. Jag har ganska mkt vadkramper när jag är ogravid också.

Jag tankar magnesium allt jag vågar men ibland får jag kramp på natten ändå. Tror det hjälper lite men inte helt...

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 652
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka