Vårföräldrar 2016 del 3

Man brukar inte öka sådär jättemkt själv sista 10v enligt min BM så jag håller på det:up: (har gått upp knappt 1kg de senaste 3, så jag hoppas det håller samma låga takt. Har legat på ca 3-400g/vecka hittills om man slår ut det.
Men det är klart ovant att väga runt 85kg som jag gör nu. Hoppas det försvinner fort...:cautious:
Ja inte undra på.man känner sig som en klump. Träffade en snygg bekant idag med lång snygg kappa på sin slanka kropp och där står jag och ser ut som barbapappa . Fick elaka tankar...

Ja inte undra på.man känner sig som en klump. Träffade en snygg bekant idag med lång snygg kappa på sin slanka kropp och där står jag och ser ut som barbapappa . Fick elaka tankar...
Hahahaha!!! Va och shoppade till svärmor som fyller år i helgen nu igår och det har väl aldrig hängt så mkt snygga kläder i butikerna som nu?! Där gick jag med mitt 2pack amningsbehåar..:rofl:

Man brukar inte öka sådär jättemkt själv sista 10v enligt min BM så jag håller på det:up: (har gått upp knappt 1kg de senaste 3, så jag hoppas det håller samma låga takt. Har legat på ca 3-400g/vecka hittills om man slår ut det.
Men det är klart ovant att väga runt 85kg som jag gör nu. Hoppas det försvinner fort...:cautious:

Jag gick ju inte upp ett gram första typ 18 veckorna, gick ner istället. Men efter v19-20 så känns det som att jag ökat med ett kilo i veckan. Börjar få lite smått panik över var det ska sluta! :eek: Det är lite av en chock att gå in och ställa sig på vågen varje dag och att se ett nytt rekord varje gång.. O_o

Jag får hoppas din Bm har rätt! :idea:

Jag gick ju inte upp ett gram första typ 18 veckorna, gick ner istället. Men efter v19-20 så känns det som att jag ökat med ett kilo i veckan. Börjar få lite smått panik över var det ska sluta! :eek: Det är lite av en chock att gå in och ställa sig på vågen varje dag och att se ett nytt rekord varje gång.. O_o

Vi håller tummarna!;)

Visst gör den:love:

BM hade hoppats hon skulle vänt sej i mellandagarna men icke.. Hon sa att det helt beror på om dom har rumpan nedåt eller magen nedåt. Rumpan ner, då va det tydligen vanligt att dom blev kvar enligt henne. Men jag har ingen koll där känner jag.

Dom ger nåt avslappnande för att livmodern ska va mjuk och sen försöker dom trycka runt bebisen, om det går får man sen ligga kvar en bra stund för att se om bebis blir kvar, att den inte blivit stressad och att inte vattnet går. Man får tydligen inte äta innan ifall det blir snitt samma dag.
Så har jag förstått att det går till på ett ungefär.

Okej :)
Håller tummarna för att hon vänder sig själv!
Snitt samma dag? Är det fall bebis blir påverkad av vändningsförsöket? Eller kan förlossningen starta pga det?

Hahahaha!!:rofl: Eller nåt! Har aldrig varit så skabbig i håret som nu och helt söndersnuten om näsan:D

Unna dig ett besök hos frissan :bump: Var till min och blev omhändertagen i 2,5 timme i veckan och färgade och klippte ny frisyr, känner mig såå snygg och har väl aldrig fått så många komplimanger nån gång. Bokade en ny tid 1,5 v innan BF, hoppas ungen håller sig inne för sen lär det väl dröja ett tag innan man kan ta sig iväg på skönhetsbehandlingar :D:D

Unna dig ett besök hos frissan :bump: Var till min och blev omhändertagen i 2,5 timme i veckan och färgade och klippte ny frisyr, känner mig såå snygg och har väl aldrig fått så många komplimanger nån gång. Bokade en ny tid 1,5 v innan BF, hoppas ungen håller sig inne för sen lär det väl dröja ett tag innan man kan ta sig iväg på skönhetsbehandlingar :D:D

Jag har tid nästa vecka:up: Klippte mej veckan före jul så det är dags!

Vilken jävla skitdag det här verkar bli... Sovit ap-dåligt inatt, först en liten pojke som skrek helt hysteriskt i sömnen/halvvaket tillstånd och det tog över en timma innan han lugnade sig. Under det stimmandet fick jag sura uppstötningar och hela magen brände och krampade med lite illamående på det. Och så satte mannen igång att snarka som värsta sågverket. Dom kronan på verket var vi hundvakter och eftersom vår katt är lagom imponerad får hundarna bara vara på ett våningsplan vilket resulterade i att den ena vaknat av och an och gnällt hela natten.

Kontroll hos BM och SF-måttet har planat av och blodtrycket var sådär. Har ont i magen och börjar dessutom bli förkyld.

Och så är min gamla häst halt, fick trista kommentarer om den yngre och kom inte åt något av ridhusen när jag skulle jobba shettisen så hela hästeriet känns skit just idag.

Fick dessutom en släng av förlossningsrädsla och ångest inför att vi snart har en liten bebis i familjen som kommer kräva vakna nätter och total uppbundenhet under ett tag.

Vill bara krypa ner under täcket och krypa fram någongång till sommaren. Var är paus-knappen till livet?

• Gilla
Reactions: Lo_
Vilken jävla skitdag det här verkar bli... Sovit ap-dåligt inatt, först en liten pojke som skrek helt hysteriskt i sömnen/halvvaket tillstånd och det tog över en timma innan han lugnade sig. Under det stimmandet fick jag sura uppstötningar och hela magen brände och krampade med lite illamående på det. Och så satte mannen igång att snarka som värsta sågverket. Dom kronan på verket var vi hundvakter och eftersom vår katt är lagom imponerad får hundarna bara vara på ett våningsplan vilket resulterade i att den ena vaknat av och an och gnällt hela natten.

Kontroll hos BM och SF-måttet har planat av och blodtrycket var sådär. Har ont i magen och börjar dessutom bli förkyld.

Och så är min gamla häst halt, fick trista kommentarer om den yngre och kom inte åt något av ridhusen när jag skulle jobba shettisen så hela hästeriet känns skit just idag.

Fick dessutom en släng av förlossningsrädsla och ångest inför att vi snart har en liten bebis i familjen som kommer kräva vakna nätter och total uppbundenhet under ett tag.

Vill bara krypa ner under täcket och krypa fram någongång till sommaren. Var är paus-knappen till livet?

Urk..
Kram till dej!:heart

Du hittar knappen där under täcket någonstans....
Kram, känner igen ångesten....!

Usch! Vilken tråkig dag :( Håller med ovanstående, kryp under täcket!
Kramar till dig :heart

Hoppas också att den barnmorskan har rätt! Jag var på 25-veckors kontroll och blev också chockad! Äger ingen våg men nu vill jag nästan köpa en för att slippa chocken nästa gång! 8 kilo upp i slutet av vecka 25. Är det normalt frågade jag, ja sa hon! Men ändock en chock! Köpte simkort och gick iväg och simmade igår. Belöningen blev lite mer foglossning idag.. Jag känner mig också negativ idag! (Haha och har aldrig känt behov av så många utropstecken ngn gång..)

det positiva var min älskade häst på dressyrlektion igår, världens finaste! Rena byten åt båda hållen (iaf ibland) och supermedgörlig (det brukar hon inte alltid vara) jag tror jag kommer dö om jag måste sluta rida pga. foglossning eller annat skit!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 663
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka