Vårföräldrar 2016 del 3

Spammar vidare...
Och så är jag fortfarande så avis på er som är inne på sluttampen. Jag räknar januari februari maaaars apriiiiiiil och sen ljuset i tunneln. Unna er en massa och njut av tanken att ni snart snart snart är lätta, fria (?) och rörliga igen:)

Hoppas också att den barnmorskan har rätt! Jag var på 25-veckors kontroll och blev också chockad! Äger ingen våg men nu vill jag nästan köpa en för att slippa chocken nästa gång! 8 kilo upp i slutet av vecka 25. Är det normalt frågade jag, ja sa hon! Men ändock en chock! Köpte simkort och gick iväg och simmade igår. Belöningen blev lite mer foglossning idag.. Jag känner mig också negativ idag! (Haha och har aldrig känt behov av så många utropstecken ngn gång..)

Testa att crawla, det är snällare än bröstsim :)

Spammar vidare...
Och så är jag fortfarande så avis på er som är inne på sluttampen. Jag räknar januari februari maaaars apriiiiiiil och sen ljuset i tunneln. Unna er en massa och njut av tanken att ni snart snart snart är lätta, fria (?) och rörliga igen:)
Eller lönnfeta med mjölkstockning och stygn i hela härligheten...

det positiva var min älskade häst på dressyrlektion igår, världens finaste! Rena byten åt båda hållen (iaf ibland) och supermedgörlig (det brukar hon inte alltid vara) jag tror jag kommer dö om jag måste sluta rida pga. foglossning eller annat skit!
Fem veckor till rider du lätt. Men det blir mindre roligt med jättemage om man ska rida vettigt...Har du nån som håller igång hästen när du inte kan sen eller ska den vila?

Fem veckor till rider du lätt. Men det blir mindre roligt med jättemage om man ska rida vettigt...Har du nån som håller igång hästen när du inte kan sen eller ska den vila?
Hon måste dessvärre vila, är av den känsligare typen och ingen annan än min tränare är betrodd att rida henne. Och hon vill inte pga. känsligheten. Mitt andra sto tänkte jag försöka ha igång genom tömkörning, promenader och att tränaren rider henne en gång i veckan. Men stora damen får jag nog inse kommer få vila. Men hoppas på så kort som möjligt, hon blir omöjlig efter vila.. Tredje stoet går själv i väntans tider, till skillnad från sin matte så håller hon sig smal :p

Är du igång med din än? Får du till det med ridhjälp?

Hon måste dessvärre vila, är av den känsligare typen och ingen annan än min tränare är betrodd att rida henne. Och hon vill inte pga. känsligheten. Mitt andra sto tänkte jag försöka ha igång genom tömkörning, promenader och att tränaren rider henne en gång i veckan. Men stora damen får jag nog inse kommer få vila. Men hoppas på så kort som möjligt, hon blir omöjlig efter vila.. Tredje stoet går själv i väntans tider, till skillnad från sin matte så håller hon sig smal :p

Är du igång med din än? Får du till det med ridhjälp?
Jag gav upp ridningen nu i 31+3.. Planen är att jobba han från marken själv samt vara tränare för mina hjälpryttare. ..Har ett gäng som väl har lite olika uppgifter...
Kommer inte på bli riktigt som jag vill men prioriterar att han ändå är lite igång när jag kan rida igen! !

Igår kom den första.

- Hej på dig tjockis..

Jag blev lite överrumplad men fann mig hyfsat snabbt och svarade.

-Helt ärligt, det är inte ok att säga så.

Svaret från personen

- Jag hade ju aldrig sagt det om du var en tjockis som var gravid fattar du väl!

Sen försvann personen som en avlöning...

Jag::banghead::mad::meh:

• Gilla
Reactions: Ray
Igår kom den första.

- Hej på dig tjockis..

Jag blev lite överrumplad men fann mig hyfsat snabbt och svarade.

-Helt ärligt, det är inte ok att säga så.

Svaret från personen

- Jag hade ju aldrig sagt det om du var en tjockis som var gravid fattar du väl!

Sen försvann personen som en avlöning...

Jag::banghead::mad::meh:
Jag tror grejen är att eftersom graviditet är övergående så tycker folk det är ok att säga att man är tjock... Men det är precis lika tråkigt att höra för en annan...

Vet inte hur många gånger senaste veckan jag fått höra:
Men nu rider du inte längre va?

Jag är i v 23, det börjar göra lite ont vid ridning. I magen- som mot kramp. Jag kan rida lugnt fortfarande och jag rider med gott omdöme. De tillfällen jag rider rider jag efter dagsformen. Precis som sist.

MEN jag vill bestämma själv, när jag slutar helt. Förra gången, förra precis ett år sen, sa ingen någonting. Why now?
:meh:

Vet inte hur många gånger senaste veckan jag fått höra:
Men nu rider du inte längre va?

Jag är i v 23, det börjar göra lite ont vid ridning. I magen- som mot kramp. Jag kan rida lugnt fortfarande och jag rider med gott omdöme. De tillfällen jag rider rider jag efter dagsformen. Precis som sist.

MEN jag vill bestämma själv, när jag slutar helt. Förra gången, förra precis ett år sen, sa ingen någonting. Why now?
:meh:
Hon som har hand om våra dressyrträningar sa "jaha men då rider du ju länge än" när jag sa att jag var gravid och i vecka 25. Gäller att umgås med rätt människor:p enda som skulle våga andas annat är nog min mamma, och hon har nog inte vågat än:)

Hade också som kramp i vecka 23, men det har helt gått över!

Hon som har hand om våra dressyrträningar sa "jaha men då rider du ju länge än" när jag sa att jag var gravid och i vecka 25. Gäller att umgås med rätt människor:p enda som skulle våga andas annat är nog min mamma, och hon har nog inte vågat än:)

Hade också som kramp i vecka 23, men det har helt gått över!
Den som nog är mest orolig i själen men som inte säger nåt, det är mamma. :love:
Skönt att det gått över med krampen! Hoppas så att jag kan få lite mer tid på hästryggen!

Den som nog är mest orolig i själen men som inte säger nåt, det är mamma. :love:
Skönt att det gått över med krampen! Hoppas så att jag kan få lite mer tid på hästryggen!

Mammor alltså :love: Jag slutade rida för flera år sedan men min mamma är orolig ändå. "Ska du inte sluta jobba tidigare än 2 veckor innan?? Jag gick hem 3 månader innan med alla er 3!" Ja jo, men nu hade hon ett fysiskt arbete och jag kontorsjobb, men hon tycker ändå jag borde vara hemma och bädda spjälsängar :D

Mammor alltså :love: Jag slutade rida för flera år sedan men min mamma är orolig ändå. "Ska du inte sluta jobba tidigare än 2 veckor innan?? Jag gick hem 3 månader innan med alla er 3!" Ja jo, men nu hade hon ett fysiskt arbete och jag kontorsjobb, men hon tycker ändå jag borde vara hemma och bädda spjälsängar :D
Min morsa är tvärtom- ska du gå hem innan barnet kommer? Tänk på pensionen...
Hon har kontorsjobb och jag föddes nån månad tidigt dessutom.

Ska på stan. Ser ut som en kanelbulle med tändstickeben.
Hatar speglar!
Alla största jackorna är omöjliga att knäppa.
Mammabyxorna sitter för tight över magen.
och det är två jäkla månader kvar. Ev plus 11 dagar!!!
Jag vill stoppa huvudet i sanden och ta upp det framåt sommaren!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 663
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka