Vårföräldrar 2016 del 3

Har era respektive börjat lyssna på hjärtat ännu? Min har gjort det några gånger och han hör det nästan direkt säger han. Jättemysigt! Framförallt eftersom bebisrörelserna inte känns utanpå ännu.

Min sambo har försökt men hör inte, han hör däremot att det rör sig väldigt mycket säger han :)

Har era respektive börjat lyssna på hjärtat ännu? Min har gjort det några gånger och han hör det nästan direkt säger han. Jättemysigt! Framförallt eftersom bebisrörelserna inte känns utanpå ännu.

Nää, tror inte han skulle lyckas höra hjärtat om han försökte lyssna hemma. Jag har nog för mycket mag-fluff ivägen. :D Men vi har fått höra det i högtalare när vi varit inne på kontroll - låter precis som en pytteliten galopperande häst. :)

Däremot har han blivit sparkad några gånger när han lagt handen på magen när hon härjat loss som värst. :)

Har fått ont under naveln, ömmar när jag bockar mig framåt eller trycker där.. Kom helt plötsligt under förmiddagen o håller i sig.. Nån som vet vad det kan va?
Antingen så någon av bebisarna som hittat en nerv att trycka på eller så är det ligamenten som töjs och magmuskler som separeras. Har för mig att separationen under naveln brukar ske runt v 34-35.

Jag har som världens träningsvärk på undersidan av magen, värre när blåsan är full då jag får gå i princip dubbelvikt, och enligt BM var det just ligament och andra mjukdelar som töjer sig.

Har fått ont under naveln, ömmar när jag bockar mig framåt eller trycker där.. Kom helt plötsligt under förmiddagen o håller i sig.. Nån som vet vad det kan va?

Inte under naveln men däremot över, känns obehagligt över och i naveln när jag sitter framåtlutad och "pressar" ihop magen. Samma när jag hostar. Tror det har med delningen av muskulaturen att göra.

Tror inte han har testat att höra hjärtljuden, han kan inte va tyst så länge..:rofl: Han har fullt upp att tala allvar med tösen och bli sparkad på kinden under tiden:D

Ja, sambon lyssnar någon kväll i veckan. Har blivit en liten grej när vi gått och lagt oss och sådär, supermysigt! Han hör direkt. Låter som ett svagt extraslag mellan mina hjärtslag liksom :) Sen brukar han inte kunna ligga mot magen speciellt länge innan kiddot sparkas på honom, men det är ju rätt mysigt det med :love::D

Antingen så någon av bebisarna som hittat en nerv att trycka på eller så är det ligamenten som töjs och magmuskler som separeras. Har för mig att separationen under naveln brukar ske runt v 34-35.

Jag har som världens träningsvärk på undersidan av magen, värre när blåsan är full då jag får gå i princip dubbelvikt, och enligt BM var det just ligament och andra mjukdelar som töjer sig.
Känner igen det! Jag kryper oxå dubbelvikt in på toa ibland...

Inte under naveln men däremot över, känns obehagligt över och i naveln när jag sitter framåtlutad och "pressar" ihop magen. Samma när jag hostar. Tror det har med delningen av muskulaturen att göra.
Jag får domningar på vänster sida under revbenen på kvällen.

Saknar lite att ha en egen BM... Har träffat 4 olika nu och det verkar som det fortsätter så... Missar det där med att få förtroende för BM, jag ser det som en fyskoll och får noja på buke istället... Tur man kan göra det!

Jag får domningar på vänster sida under revbenen på kvällen.

Saknar lite att ha en egen BM... Har träffat 4 olika nu och det verkar som det fortsätter så... Missar det där med att få förtroende för BM, jag ser det som en fyskoll och får noja på buke istället... Tur man kan göra det!

Va jobbigt att få gå till olika hela tiden då!! När man har "sin egen" så känner man ju en enorm trygghet, i alla fall jag. Har fått direktnummer till henne och igår fick jag komma dit trots att hon va fullbokad med ungdomsmottagning hela dagen. "-10min har jag alltid tid till"
Bor du i en stor kommun så det är så jäkla stressigt för dem?

Buke är fantastiskt när man är full av tusen frågor:love:

• Gilla
Reactions: Ray
Va jobbigt att få gå till olika hela tiden då!! När man har "sin egen" så känner man ju en enorm trygghet, i alla fall jag. Har fått direktnummer till henne och igår fick jag komma dit trots att hon va fullbokad med ungdomsmottagning hela dagen. "-10min har jag alltid tid till"

Det är sjukskrivningar och vikarier och pensionärer...
En är långtidssjukskriven, en vet jag inte och den tredje har sjukt barn just nu. Så det är väl maximal otur på nåt vis...

Vad tråkigt , själv har jag samma BM som när jag väntade mellanbarnet. En BM som jag har starkt förtroende. Önskar alla kunde få ha en sån BM.

• Gilla

Jag har haft samma vid båda mina besök, men känner inte att jag skulle vända mig till henne om jag undrar något. Vet inte varför men jag tycker inte besöken ger så mycket, men jag vet heller inte vad jag saknar eller skulle vilja ha istället. Så jag tänker att det helt enkelt beror på mig.

Tack @Lazy Lady & @fia-lisa
Va på visning på BB igår o passa på att fråga, o det är som ni säger delad magmuskulatur.

En mindre trevlig sak som gör j*vligt ont.. Känns som urinvägsinfektion, håller dig kvar efter toabesök en 20 minuter, speciellt på natten. Fick urinodling skickad o det visa inget så fråga BM om det va något annat man behövde kolla upp men nej! Heeeelt normaaalt som allt annat, livmodern är så stor så det trycker på alla ställe det går o trycka på.
Man får lov o bli tålig som gravid!

Jag har haft samma vid båda mina besök, men känner inte att jag skulle vända mig till henne om jag undrar något. Vet inte varför men jag tycker inte besöken ger så mycket, men jag vet heller inte vad jag saknar eller skulle vilja ha istället. Så jag tänker att det helt enkelt beror på mig.

Tror jag absolut inte, jag tror på personkemin.

Jag har fått en annan BM vid några tillfällen, b la vid inskrivningen där hon undrade om jag ville byta över till henne istället. Men hela besöket gick upp på att kalla mig lilla vännen och säga att jag hellre skulle kräkas än äta vitt bröd för jag började bli tjock. (Led av extremt graviditetsillamående och allt som någorlunda fick stanna i magen var vitt bröd). Min ordinarie BM bara skrattar och säger att jag väger mig om jag vill, men att jag får äta vad jag vill länge jag mår bra.

Tack @Lazy Lady & @fia-lisa
Va på visning på BB igår o passa på att fråga, o det är som ni säger delad magmuskulatur.

En mindre trevlig sak som gör j*vligt ont.. Känns som urinvägsinfektion, håller dig kvar efter toabesök en 20 minuter, speciellt på natten. Fick urinodling skickad o det visa inget så fråga BM om det va något annat man behövde kolla upp men nej! Heeeelt normaaalt som allt annat, livmodern är så stor så det trycker på alla ställe det går o trycka på.
Man får lov o bli tålig som gravid!

Dom kollade aldrig ifall det var bakteriell vaginos ? Det är slidkatarr på svenska och väldigt vanligt att få som gravid. Man kan vara symptomfri , vilket jag var när jag fick det för några år sen vid en graviditet.

Jag har aldrig gjort nån odling utan provar bara med en sticka om protein i urinen. Är det något.man ska göra på rutin eller bara om man upplever problem?

Jag har aldrig gjort nån odling utan provar bara med en sticka om protein i urinen. Är det något.man ska göra på rutin eller bara om man upplever problem?

Mitt urinprov skickades på odling nu, eftersom jag fick bakteriell vaginos i mellandagarna. Annars tror jag att det är sticka som är standard!

• Gilla

Jag har bara provat med sticka på dom andra besöken, men nu när jag har haft så mkt sammandragningar så skickades det på odling. Så det är nog bara om det är nåt bekymmer/misstanke om nåt som det går till labb.

• Gilla

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 639
Senast: tara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka