Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga. Jag får ofta som en brännande smärta vid ett specifikt område, och det är där jag tror bebisens rumpa ligger. Det känns ungefär som ett skrapsår men det syns inget, kan det vara på "insidan" där bebisen ligger och trycker? Är det någon som känner igen nåt liknande? Det går över efter ett tag men jag blir lite orolig att jag rör mig för mycket så bebisen får för mycket rörelse så att säga.

Jag har ofta punkter som gör ont, lite brännande? typ känsla, men tror det beror på att bebisen trycker sig däremot och det spänns ut på mig. @Lo_ känner ofta så högt uppe vid revbenen

Har riktigt mycket förvärkar idag, känns i lugna stunder som kraftig mensvärk med väldigt öm mage och rygg. Tror dock bebisen håller sig inne ett tag till ;)
Dottern ska på kalas på lekland imorgon, så ungen på insidan kan iallafall hålla sig kvar tills det är avklarat :)

Jag har ofta punkter som gör ont, lite brännande? typ känsla, men tror det beror på att bebisen trycker sig däremot och det spänns ut på mig. @Lo_ känner ofta så högt uppe vid revbenen

Har riktigt mycket förvärkar idag, känns i lugna stunder som kraftig mensvärk med väldigt öm mage och rygg. Tror dock bebisen håller sig inne ett tag till ;)
Dottern ska på kalas på lekland imorgon, så ungen på insidan kan iallafall hålla sig kvar tills det är avklarat :)
Ja så känns det för mig också. Till höger ovanför naveln, där BM säger att rumpan är.

Yeeey sovit hela natten :banana::banana::bump: standard annars är några vakenstunder på allt från några minuter till timmar. Att dessutom sova till kl 7 känns som sovmorgon :D

32 dagar kvar (+ förmodligen 14 :wtf:)

Förresten, nån mer som har problem med att äta? I går vart det frukost (2 knäcke m skinka och en liten kvarg) Lunch vid 14:30 (biffar och klyftpotatis och så en skål med glass till efterrätt ) och sen var det typ omöjligt att få i mig nåt mer, drack vatten resten av dagen... Från att innan graviditeten ha käkat var tredje- var fjärde timme till detta :(

Yeeey sovit hela natten :banana::banana::bump: standard annars är några vakenstunder på allt från några minuter till timmar. Att dessutom sova till kl 7 känns som sovmorgon :D

32 dagar kvar (+ förmodligen 14 :wtf:)

Förresten, nån mer som har problem med att äta? I går vart det frukost (2 knäcke m skinka och en liten kvarg) Lunch vid 14:30 (biffar och klyftpotatis och så en skål med glass till efterrätt ) och sen var det typ omöjligt att få i mig nåt mer, drack vatten resten av dagen... Från att innan graviditeten ha käkat var tredje- var fjärde timme till detta :(

Jag har kunnat äta betydligt mindre tills för någon vecka sedan :banana:, (lite som en gastric bypass-opererad inbillar jag mig), njuter av att kunna äta större mängder igen:up:. Har även fått lättare att andas så nu åtnjuter jag både syre och föda mängder :D. Antar att bebisen flyttat sig nedåt och lämnat lite utrymme åt det ovannämnda. 21 dagar kvar :nailbiting:

Jag har kunnat äta betydligt mindre tills för någon vecka sedan :banana:, (lite som en gastric bypass-opererad inbillar jag mig), njuter av att kunna äta större mängder igen:up:. Har även fått lättare att andas så nu åtnjuter jag både syre och föda mängder :D. Antar att bebisen flyttat sig nedåt och lämnat lite utrymme åt det ovannämnda. 21 dagar kvar :nailbiting:

Oh låter hoppfullt!!!

Sömnen är dock fortfarande ur funktion och har varit länge nu. Räknar med att det kommer vara så och attjag är fullfjädrad nattvakare när bebisen väl kommer....

Japp. Har dresserats väl av katt i många år, men har förlorat förmågan att somna om efter att han krävt att bli utsläppt någon gång mellan 3 och 4 på morgonen:meh:

Haha tack ;) Det är sååå gött att kunna börja ha vanliga kläder igen. Nästa på mållistan är att börja rida! Ska ringa bm om återbesök och besiktning om ett par veckor.

Jag har ju inte slutat än men omgivningens åsikter och oro börjar komma åt mig. Rent ridmässigt funkar det hur bra som helst, balansen är kvar och styrkan också men det verkar så ovanligt att fortsätta rida dagligen såhär länge O_o

Jag har ju inte slutat än men omgivningens åsikter och oro börjar komma åt mig. Rent ridmässigt funkar det hur bra som helst, balansen är kvar och styrkan också men det verkar så ovanligt att fortsätta rida dagligen såhär länge O_o

Förra gången red jag till v 30. Bm sa att jag skulle sluta då så jag inte skulle få ont för ungen låg så långt ner i bäckenet. Hade hon inte sagt nåt hade jag fortsatt.
Den här gången slutade jag i v 25 pga att jag klantigt nog ramlade av....kände att det va dumt att riskera mer särskilt med tanke på sättet jag ramlade av för det va rätt löjligt.

Men känns det bra så kan man ju fortsätta :)

Det är samma sak med maten här, plus att sömnen blivit bättre sista en-två veckorna å förhoppningsvis följer vi samma mönster även där. :D

På tal om något helt annat... Underlägg till skötbädden? Engångs känns dumt med tanke på att tvättmaskinen står precis under skötbädden, så vad ska man använda? Sådär spontant känns det ju rimligt att bara ta nån billigare, tunnare handduk från Ikea, men det kanske finns något bättre?

• Gilla
Reactions: Lo_
Första graviditeten hade jag unghäst, henne red jag till v34 då hon åkte till min kompis som lånade för betäckning. Det enda jag tyckte kunde vara jobbigt, var traven bitvis, men både tölten och galoppen gick bra.

Denna gång har jag inte mått tillräckligt bra, plus att "min" häst skadade sig i våras och då kändes det ok att inte rida (någon annan) när hon skulle börja sättas igång satte sammandragningar stopp på det, dessutom är den hästen het och med mycket egen vilja bitvis, så beslutet köndes ok.

Vilken natt jag haft.... Kraftiga förvärkar från 20 igår som höll i sig till ca 5, i några timmar kom dem, släppte knappt mellan varje... Jag har knappt sovit, värkarna var starka men inte tillräckligt. Så jäkla typiskt att behöva få en hel natt förstörd av FÖRvärkar!
Laddar för barnkalas på lekland idag ;)

Det är samma sak med maten här, plus att sömnen blivit bättre sista en-två veckorna å förhoppningsvis följer vi samma mönster även där. :D

På tal om något helt annat... Underlägg till skötbädden? Engångs känns dumt med tanke på att tvättmaskinen står precis under skötbädden, så vad ska man använda? Sådär spontant känns det ju rimligt att bara ta nån billigare, tunnare handduk från Ikea, men det kanske finns något bättre?

Jag har köpt Ikeas skötbädd med överdrag :) men handdukar låter väl toppen? Bara att byta när olyckan varit framme

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 938
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka