Alltså det här med att bädda verkar ju vara en hel vetenskap i sig!
Överallt läser man olika. Täcke eller ej? Kudde eller ej? Vilken sort, osv osv. Vad är istoppstäcke som folk verkar rekommendera? (Tog ett bra tag innan jag fattade att det stod "i-stoppstäcke" och inte "is-topps-täcke" )
Äh, oavsett vilket kommer barnet att antingen dö, få platt bakhuvud eller bara bli allmänt traumatiserat.
Dåliga skämt åsido, vår BM rekommenderade kudde, så vi har köpt kudde. Gillar vi inte att ha kudde, så tar vi bort kudden. Vad gäller täcken och filtar och allt sånt där så får temperaturen på ungen bestämma vad som ligger ovanpå, precis som med stort folk. Bäbisar brukar vara rätt varma, så troligtvis kommer hon bara ha en filt, men vi har även ett täcke (köpte det som var tillräckligt litet för att rymmas i vår pyttelilla barnsäng) om det skulle behövas.
Mina fötter har numera blivit förpassade till löparskor efter att även de innehåller lite mer vatten än nödvändigt nu för tiden.. På jobbet däremot får jag stå ut. Tur att man oftast sitter ner vid skrivborden och kan ta av sig skorna. Fast sitta ner är väl iofs inge bra för vätskefyllda fötter
Välkommen i klubben! Jag har smackat på mig tre kilo senaste 7-10 dagarna och det känns som att merparten sitter från knäna och neråt. Vi hade värsta vårvädret häromdagen och jag tänkte ta på mig mina älskade skinnskor men det var inte ens nära att det skulle gå...