Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ang förlossning, vill ni veta folks upplevelser så bara googla "förlossningsberättelse". Finns massvis!
Eller för den delen, skapa en tråd här i forumet och be folk berätta, kanske bättre, för då kan man fråga om det är något man undrar över.

Jag har nog upplevt att jag bara behöver säga "jag är gravid" till folk så har jag fått höra många fler förlossningsberättelser än jag varit intresserad av 

@Girasol :eek::confused::banghead:! Jag blir helt paff när jag läser om dina upplevelser med läkaren på din mottagning. Hur många UL ska du behöva gå på innan de verkligen kollar upp att det är en accreta? Känns ju som något man vill ta reda på snarast för att veta vilka åtgärder som bör vidtas. Att du ens ska behöva ta och argumentera för din sak är ju helt sjukt.
Ja det här är ju bara idioti, i alla fall gårdagens händelse. Övriga ul har väl i någon mån varit bra eftersom de inte kunnat bestämma varken tvillingens eller blödningarnas härkomst. För vanligast är att man blöder i slutet av graviditeten, inte i början och mitten. Men att hålla på så här och skjuta det framför sig hela tiden som de gör nu, tja vad säger man liksom? Dessutom så kom även kallelsen till det där läkarsamtalet jag inte vill ha för att prata om mina förlossningsupplevelser -när jag inte har förlossningsrädsla men är kritisk till Växjö som förlösande klinik i detta fallet som råder. Ja då ska jag vara hos bm kl 10 på fm, sen har de bokat in ett läkarbesök 14.30 samma dag. Vad tror dom egentligen? Turligt nog å kommer bm antingen ringa imorgon eller så ses vi på extratiden på måndag morgon.

Stackars sambon går mest runt och biter ihop för att just klara hålla ihop sig och jag lider med honom och känner, hans första graviditet och det ska inte vara så här. Han å andra sidan säger just att trösten är att det inte är min första utan jag har vett att köra huvudet i getingboet och ta fajten. Men det sliter oerhört.

Om nu fan ska flyga i mig rejält -om jag behöver lusa av någon högre instans så har jag erfarenhet av det sen min ridolycka och en herrans massa tjafs med försäkringskassan på 90-talet. Det resulterade i att de nekade mig, jag överklagade och jag vann och de överklagade, jag vann och de överklagade ända upp till regeringsrätten men försäkringskassan stod med lång näsa och jag vann båda målen.

Samt att just kvinnokliniken vid 3e barnet faktiskt tvingades Lex Maria-anmäla sig själva pga en händelse vid förlossningen som medförde att de fick en varning från socialstyrelsen och tvingades ändra rutiner. TROR inte de vill bråka med mig i onödan :angel::cool:. Nu är inte jag så loj att jag liksom hotar med mitt bagage men jag kommer inte dra mig för att ta en strid... Som chefen sa en gång, börjar du gå rond 2 i ett ärende, då kan man lika gärna lägga ner för då vet man att du har rätt och kan saken och dessutom läst på så man är chanslös :o. ( styrka och svaghet i samma lilla kaka ;) )

Ja det här är ju bara idioti, i alla fall gårdagens händelse. Övriga ul har väl i någon mån varit bra eftersom de inte kunnat bestämma varken tvillingens eller blödningarnas härkomst. För vanligast är att man blöder i slutet av graviditeten, inte i början och mitten. Men att hålla på så här och skjuta det framför sig hela tiden som de gör nu, tja vad säger man liksom? Dessutom så kom även kallelsen till det där läkarsamtalet jag inte vill ha för att prata om mina förlossningsupplevelser -när jag inte har förlossningsrädsla men är kritisk till Växjö som förlösande klinik i detta fallet som råder. Ja då ska jag vara hos bm kl 10 på fm, sen har de bokat in ett läkarbesök 14.30 samma dag. Vad tror dom egentligen? Turligt nog å kommer bm antingen ringa imorgon eller så ses vi på extratiden på måndag morgon.

Stackars sambon går mest runt och biter ihop för att just klara hålla ihop sig och jag lider med honom och känner, hans första graviditet och det ska inte vara så här. Han å andra sidan säger just att trösten är att det inte är min första utan jag har vett att köra huvudet i getingboet och ta fajten. Men det sliter oerhört.

Om nu fan ska flyga i mig rejält -om jag behöver lusa av någon högre instans så har jag erfarenhet av det sen min ridolycka och en herrans massa tjafs med försäkringskassan på 90-talet. Det resulterade i att de nekade mig, jag överklagade och jag vann och de överklagade, jag vann och de överklagade ända upp till regeringsrätten men försäkringskassan stod med lång näsa och jag vann båda målen.

Samt att just kvinnokliniken vid 3e barnet faktiskt tvingades Lex Maria-anmäla sig själva pga en händelse vid förlossningen som medförde att de fick en varning från socialstyrelsen och tvingades ändra rutiner. TROR inte de vill bråka med mig i onödan :angel::cool:. Nu är inte jag så loj att jag liksom hotar med mitt bagage men jag kommer inte dra mig för att ta en strid... Som chefen sa en gång, börjar du gå rond 2 i ett ärende, då kan man lika gärna lägga ner för då vet man att du har rätt och kan saken och dessutom läst på så man är chanslös :o. ( styrka och svaghet i samma lilla kaka ;) )
Ska man se något positivt i det hela så är det ju att du faktiskt kan en del om det här, och förstår språket när man googlar efter mer information.... En annan hade ju varit helt lost och varit helt utlämnad till att tro på läkarna.
Håller alla tummar och tår för dig/er, och att du orkar kämpa för din rätt. :)

Ang sambon, kanske läge att be om en samtalskontakt till honom? Det bör ju vara ganska traumatiskt för honom hela denna biten. Som du sa, första graviditeten man är med om ska inte vara på detta sättet för någon... :(

Idag har vi varit på kontroll och allt ser bra ut. 128 i blodvärde, 6,3 i socker och blodtryck 110/60 (visst skriver man så??) Magen följer precis normalkurvan i tillväxt :):up:

Härligt @Olina :) Vilken vecka är du i nu?

Min dotter började på tal om ingenting prata om att lyssna på bäbisens hjärta häromdagen! Hon var ju med till BM när jag hade tid där i mellandagarna och det var spännande :D Jag har tid om ca en vecka igen och då jobbar jag bara den veckan och en till sen går jag hem. Eftersom jag kommer ha semester sista tre veckorna innan bf så får dottern vara hemma med mig och då kommer hon få följa med på bm besök igen :)

Fick hem lite kläder jag beställt igår; strumpor, pyjamanser, mössor och en body (som min man beställt med ett speciellt traktormärke på. Dottern fick en tröja med samma märke ;)). Den bodyn kommer vara hem-åkar-body. Ska ta fram alla småkläder vi tänkt ha första tiden snart för att tvätta och lägga in i en byrå. Fick en provpåse med lite roliga saker på ett apotek också med bra att ha saker. En del kan packas i bäbisen skötväska direkt :)

Ja det går sjukt fort! :)
Jag har 45 dagar kvar och det börjar bli skrämmande nära nu, men samtidigt känns det långt ibland :D

Haha ja känner igen det där :D

Min stackars sambo har fått något att undra över, hans bröder och pappa ska på fotbollsresa till england den 20 feb och frågade om sambon ville med. Stackarn vill ju med för fotboll är liksom hela livet men han vill ju inte missa om jag skulle föda för tidigt, så nu har han en nöt att bita i om han ska åka eller inte. Jag har sagt att det är ok för mig i alla fall :) BF är ju beräknat den 29 mars så det är över 1 månad innan.

Min stackars sambo har fått något att undra över, hans bröder och pappa ska på fotbollsresa till england den 20 feb och frågade om sambon ville med. Stackarn vill ju med för fotboll är liksom hela livet men han vill ju inte missa om jag skulle föda för tidigt, så nu har han en nöt att bita i om han ska åka eller inte. Jag har sagt att det är ok för mig i alla fall :) BF är ju beräknat den 29 mars så det är över 1 månad innan.

Det går ju snabbt att ta sig hem från England om det skulle krisa. :)

Haha jag min man har lite samma dilemma för det var någon konsert i Stockholm som han var sugen på i mitten av februari. Då är det drygt två veckor till bf så det blir lite tajt. Men jag tänker som @Tassetass att det går ju att ta sig hem rätt fort. Tar det så lång tid som sist så har han ett par dygn på sig tills jag ska börja krysta ;)

Ja, det gör det ju faktiskt. Ska säga det till honom. Resan är väl säkert bara en weekend men han är orolig ändå.

Den oron är väl rätt klädsam, kan jag tycka. :) Jag har själv försökt peppa iväg maken på en skidresa innan knyttet kommer, men jag tror det tar emot för honom.

Den oron är väl rätt klädsam, kan jag tycka. :) Jag har själv försökt peppa iväg maken på en skidresa innan knyttet kommer, men jag tror det tar emot för honom.

Ja, jag håller med. Hade nog varit arg om han inte hade brytt sig ett dugg faktiskt :D

@FengurLaugar var bor ni nånstans? För oss hade nog inte stockholm varit någon fara, bor ca 3 timmar därifrån.

@Olina Vi bor i västra Värmland så vi har kanske 5 timmar till Stockholm om man inte kör som en biltjuv. Får väl möta upp honom i Karlstad på något vis isåfall så sparar han ca en timme som det tar dit också :D

Haha ja låter som en bra ide :D

Haha eller hur :D
Fast vi har mer eller mindre bestämt att vi packar inte någon väska åt oss två i förväg utan skriver en lapp så är det bara att raffsa ihop allt när jag börjar känna värkar. Sen ska det fixas barnvakt, djurvakt och eldvakt. Så han får gärna vara hemma så vi kan hjälpas åt med det mellan mina värkar :D

Ska man se något positivt i det hela så är det ju att du faktiskt kan en del om det här, och förstår språket när man googlar efter mer information.... En annan hade ju varit helt lost och varit helt utlämnad till att tro på läkarna.
Håller alla tummar och tår för dig/er, och att du orkar kämpa för din rätt. :)

Ang sambon, kanske läge att be om en samtalskontakt till honom? Det bör ju vara ganska traumatiskt för honom hela denna biten. Som du sa, första graviditeten man är med om ska inte vara på detta sättet för någon... :(

Ja jag har frågat honom men han säger att han känner sig trygg i att jag är påläst.. Och jag gillar att vara påläst som sagt var ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 714
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 941
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka