Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det gör det ju faktiskt. Ska säga det till honom. Resan är väl säkert bara en weekend men han är orolig ändå.

Vad ni är generösa! Min sambo har en skidresa med jobbet en månad innan beräknad nedkomst. Jag har visserligen SAGT att det är hans eget val att åka eller ej, men jag menade det egentligen INTE! :D Han kan inte åka till nån jäkla skidbacke och lämna mig ensam, tänk om bebben kommer just DÅ? :eek:

@Girasol
Jag läser och förundras över hur dåligt behandlad du blir! Och att de är så okunniga!

Du måste ju få komma till ett bättre sjukhus. Eller att de fixar ett team till ditt sjukhus.

Har jag drömt eller finns det något bidrag man kan få för att resa till annat sjukhus... Har du gravidförsäkring? Kanske går det att få hjälp via den. Det sliter ju rätt hårt på ekonomin att behöva vara sjukskriven plus att behöva åka fram och tillbaka för att få vård hela tiden.

By the way är jag som du! Läser på om det som händer. Jag vill inte bli bortpratad av en läkare utan vill kunna förstå och ställa rätt frågor. Min man är som din sambo. Litar på att jag läst på och känner sig trygg med det.

Mvh Miks

Idag har vi beställt barnvagn. :D

ContactSheet-deepocean.jpg

@Girasol
Jag läser och förundras över hur dåligt behandlad du blir! Och att de är så okunniga!

Du måste ju få komma till ett bättre sjukhus. Eller att de fixar ett team till ditt sjukhus.

Har jag drömt eller finns det något bidrag man kan få för att resa till annat sjukhus... Har du gravidförsäkring? Kanske går det att få hjälp via den. Det sliter ju rätt hårt på ekonomin att behöva vara sjukskriven plus att behöva åka fram och tillbaka för att få vård hela tiden.

By the way är jag som du! Läser på om det som händer. Jag vill inte bli bortpratad av en läkare utan vill kunna förstå och ställa rätt frågor. Min man är som din sambo. Litar på att jag läst på och känner sig trygg med det.

Mvh Miks

Tja jag har ju 10% extra via jobbförsäkring, så förlorar ju i runda slängar 10% lön i månaden.

Vad gäller sjukhus så samarbetar Växjö med flera olika sjukhus beroende på vad som behövs, Karlkrona om det är hjärtoperationer och Lund vid neonatalvård och tidiga förlossningar samt andra kryptiska saker oavsett orsak. Som när jag red omkull med hästen, då skickade de mig både till Malmö och Lund för olika undersökningar som de inte kunde utföra, då går det beroende på skick på patienten att antingen ta sig dit för egen maskin mot ersättning exvis. bil eller tåg, eller åka med landstingets Linnéan som är buss som går nåra gånger i veckan mellan sjukhusen eller så skickar de ambulans.

Så på måndag blir det att diskutera strategi med bm och beroende på vad läkarna kom fram till idag så kommer jag att begära second opinion med Lund...

Vi har också lyckats beställa barnvagn nu! Så nu är barnvagn och babyskydd fixade. Känns som att vi har kommit en bit på väg iaf :p

Vad ni är generösa! Min sambo har en skidresa med jobbet en månad innan beräknad nedkomst. Jag har visserligen SAGT att det är hans eget val att åka eller ej, men jag menade det egentligen INTE! :D Han kan inte åka till nån jäkla skidbacke och lämna mig ensam, tänk om bebben kommer just DÅ? :eek:

Man ska ju göra det som känns rätt för en själv, jag kan absolut förstå att du inte vill att din sambo ska åka och jag tycker du ska säga det rakt ut till honom. Om du vill ha honom hemma då tycker jag att han ska respektera det, men han måste ju få veta att du känner som du gör för annars kanske ett okej från dig och lite tryck från jobbet gör att han åker fast han egentligen vill vara hemma.

Min karl ska ju vara hemma i minst åtta månader när bäbisen väl kommer, så jag tycker det vore rätt fint om han kom iväg innan det eftersom utförsåkning är bland det absolut bästa han vet. Dock skulle jag inte vilja att han åkte väldigt långt bort, men kan han ta sig hem på under sex timmar skulle jag känns lugnet rätt nära beräknad ankomst.

När jag väntade dottern numera 9 år så flög jag till Irland med jobbet som höggravid. Kan säga att det var inte jag som var nojjig, inte mannen heller-men kollegorna. Gick dock hur bra som helst och i min värld så föds det ju barn i varje land, så det kunde ju bli en upplevelse.

Men är bekant med ett par där mannen stack 35 mil norrut på konferens 2 veckor innan förlossning och dumskallen söp till det på kvällen, då ringer sambon för att förlossningen hade startat, kan säga att trots taxi hela vägen så missade han det hela då det blev en snabb förlossning.
Min sambo ska iväg på 3dagars konferens och de vill förlägga den lagom till förlossningen men han har sagt att antingen före v6 eller efter v 13, däremellan ska han stanna på hemmaplan och vara på kontoret jobbmässigt även dagtid med tanke på förlossning+ komplikationerna + pappaledigt. Inget chefen ens kommenterade. Hade det inte varit för strul med moderkakan så hade jag tyckt han kunde åkt på sin konferens fram till 2 v innan bf men då kört bil + låtit bli alkoholhaltigt intag till middagarna osv. Just nu vet vi ju ingenting, så jag utgår från att bebben lär förlösas första veckan i mars och att allt går bra. Sen hur oddsen ser ut irl må vara en annan sak.

Det här med att man knappt kan äta för det känns som magen är proppfull hela tiden.... Besvärligt när man i övrigt håller igång som vanligt. Har ni några knep, typ äta ståendes på huvudet? Mellanmål ofta (funkar dåligt för mig att få till men jobbar på det)?

Det här med att man knappt kan äta för det känns som magen är proppfull hela tiden.... Besvärligt när man i övrigt håller igång som vanligt. Har ni några knep, typ äta ståendes på huvudet? Mellanmål ofta (funkar dåligt för mig att få till men jobbar på det)?

Inga knep tyvärr men hoppas nån annan har nåt fiffigt att komma med :crazy: Äter helst inte alls för tillfället men gör det givetvis ändå och ganska omgående är maten på väg upp igen. Dock inte alls illamående, halsbränna eller så utan det blir helt enkelt bara så att jag bokstavligen kräks lite i munnen mellan varven :yuck::yuck::yuck:

Jag har inga jättestora problem med detta, men märker att jag automatiskt börjat äta lite mindre portioner eftersom det känns bättre. Försöker fika två gånger per dag, i vanliga fall blir det bara en kopp te men nu lägger jag till en frukt också.

Däremot börjar jag tycka att det är obekvämt att ta på skorna. Tror att fötterna svällt/vuxit lite och mina vinterskor är av jodphursmodell respektive ett par fodrade stövlar utan dragkedja. Inte så skönt att dra på sig något av paren. Hittade ett par superfina skor igår, men de verkar vara slut i min storlek.

Inga knep tyvärr men hoppas nån annan har nåt fiffigt att komma med :crazy: Äter helst inte alls för tillfället men gör det givetvis ändå och ganska omgående är maten på väg upp igen. Dock inte alls illamående, halsbränna eller så utan det blir helt enkelt bara så att jag bokstavligen kräks lite i munnen mellan varven :yuck::yuck::yuck:

Det där har jag tänkt på, varför funkar inte ens magmun plötsligt som gravid? Vad är liksom den evolutionära poängen?

Haha men du! Min har två spelningar på andra orter en o två dagar innan BF!! Gissa hur nervöst DET är ;) Han åker dock inte om det inte känns bra på morgonen men ändå!

Visserligen inget att stressa upp sig för än för h*n kan ju redan ha kommit då! :)

Livet med musiker.. :D

Är också väldigt trött! Men det är omöjligt att vila när man jobbar heltid, har en unge sen innan och har djur :p Men det är inte länge kvar nu så det är bara att stå ut! Tre veckor kvar att jobba nu bara :banana:

Fullkomligt värdelöst! Hade så förra gången o bak denna... Men är sjukskriven så min kropp är glad! Men efter en dag på Skansen - not so much. Vila!

Bakfogarna har jag känt av länge men fram är fan värre. Studerar och har väldigt lite obligatorier vilket gör vardagen flexibel så tack och lov kan jag hålla hjärnan sysselsatt. Hade fan blivit galen av att vara sjukskriven.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 717
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 941
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka