Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vadå, nekade de till att visa hur man byter blöja/håller bebis/badar bebis när ni frågade? :confused:

"Ja men det är ju inte svårt, ni tar av blöjan och torkar rent och sätter på en ny" och samma sak med bad och navelvård. Så vi åkte hem innan bebisen var 24h gammal för vi förstod inte varför vi skulle vara kvar om de inte skulle hjälpa oss i våra nya roller som föräldrar. Denna gång har vi inga planer på att ens ta oss upp till BB om allt går bra och är bra. Vi har tyvärr jättetrist erfarenhet av personalen på BB. Har pratat både med BVC och med min bm efteråt om det.

"Ja men det är ju inte svårt, ni tar av blöjan och torkar rent och sätter på en ny" och samma sak med bad och navelvård. Så vi åkte hem innan bebisen var 24h gammal för vi förstod inte varför vi skulle vara kvar om de inte skulle hjälpa oss i våra nya roller som föräldrar. Denna gång har vi inga planer på att ens ta oss upp till BB om allt går bra och är bra. Vi har tyvärr jättetrist erfarenhet av personalen på BB. Har pratat både med BVC och med min bm efteråt om det.
Usch, vad trist :( Var någonstans var detta?

Men usch vad oproffsigt! Vi fick inget visat heller men å andra sidan bad vi dem inte. Hade dock en otrevlig jävel (ursäkta språket) där på natten... Vaknade av att jag hade blodat ned mig. Ringde på klockan (pappan fick ej sova över så var själv!) o fick skäll för att jag inte hade gått upp o duschat tidigare, "det måste du ju förstå". Ehm? Hade varit med om en låååång förlossning o äntligen lyckats somna på natten o inte fasen tänkte man på att ställa nån duscha-efter-x-timmar-klocka?? Fick gå upp i alla fall o undrade vad jag skulle göra med Elias? "Ja han får väl ligga kvar?".. Okej.. Gick o duschade o ungen skrek o skrek o skrek :( Duschen var en bit bort o jag hörde honom genom korridoren. Det forsade blod (oroa er inte det ger sig så fort det värsta kommit ut på ett par dagar, ni som ej fött!) så kunde ju inte duscha av mig lite snabbt o gå tillbaka utan det tog några minuter. Tillslut (lång tid!) tog barnmorskan Elias o gick runt med honom på armen o skriken upphörde. Men fy fan vad det gjorde ont i hjärtat :( (Detta var på SöS)

Jag har fullt förtroende för att mina modersinstinkter (som givetvis kickar igång så fort hon är ute) kommer ge mig fantastiska kunskaper att hantera detta nya :idea:

Om det mot förmodan inte skulle ske så ringer jag en vän eller googlar

:D
Haha ja jag får väl också hoppas på att de där fantastiska modersinstinkterna man har hört talas om kommer fram och hjälper till... O_o

@vilse verkligen jättetrist :down: som förstagångsförälder ville iaf jag ha stöttning men den uteblev.

@Lamborghini usch ingen trevlig upplevelse. Jag frågade om bindan innan vi skulle sova om jag behövde byta den om jag var tvungen att tänka på något särskilt. Fick en blick som kändes som om jag inte kunde ha ställt en dummare fråga än den. Fick något trött svar om att det måste jag ju kunna avgöra själv om den behöver bytas.

Lite samma sak här. Höll i en bebis för första gången (tror jag, iafl vad jag kan minnas) häromdagen. Konstig känsla, var livrädd att jag skulle hålla den fel eller tappa den i golvet... Och om några månader ska jag ha en egen? Hur ska det gå? :nailbiting:
Jag har fyra barn så man tycker ju att jag borde vara hyfsat van att hantera bebisar (har en 4 månaders bebis nu) trots det så tycker jag att det är skrämmande att hålla andras bebisar. De kan ju liksom gå sönder........ :crazy::nailbiting:

:D

Fy sjutton vilken tråkig inställning av personalen, trist att få ett sådant bemötande som nybliven och osäker förälder.
Hoppas att personalen på vårat bb är mer hjälpsamma... :crazy:

@vilse verkligen jättetrist :down: som förstagångsförälder ville iaf jag ha stöttning men den uteblev.

@Lamborghini usch ingen trevlig upplevelse. Jag frågade om bindan innan vi skulle sova om jag behövde byta den om jag var tvungen att tänka på något särskilt. Fick en blick som kändes som om jag inte kunde ha ställt en dummare fråga än den. Fick något trött svar om att det måste jag ju kunna avgöra själv om den behöver bytas.

Nej, inte direkt! Men suck.. Då hade jag säkert fått ett liknande svar om jag nu varit förutseende ;)

Vilket märkligt bemötande! Var alla skiftlagen ni träffade lika ohjälpsamma? Jag födde på KS i Solna och blev kvar på BB i tre dygn, och min upplevelse av personalen var att de hade handplockat Sveriges mest empatiska människor och anställt :love:

Vilket märkligt bemötande! Var alla skiftlagen ni träffade lika ohjälpsamma? Jag födde på KS i Solna och blev kvar på BB i tre dygn, och min upplevelse av personalen var att de hade handplockat Sveriges mest empatiska människor och anställt :love:

Alla, annars hade vi nog haft mer överseende om det bara var en person.

Är det någon annan som också blöder lätt efter sex? Jag har förstått att det inte är helt ovanligt, men det känns ändå lite obehagligt.

Jag tror att mitt BB är snälla och vänliga,vad jag hört. Är ändå orolig ifall instinkterna inte infinner sej omedelbart, att man ska få sneda blickar för att man är osäker i sin nya roll som förstagångsförälder eller faktiskt inte vet alla 'småsaker' eller tänker på det.

Skräck är nästan att sambon inte får vara kvar över natten:cry: tror jag inte det är ett problem hos vårt BB, men skull känna mej väldigt övergiven och ensam..

Jo, det börjar komma en massa tankar nu :angel:

Ujja, jag hade världens sjukaste dröm inatt. Var på universitetet och känner hur lillfisan rör och bökar på sig och jag håller då handen emot magen långt ned till höger där jag känner att hon krafsar och sparkar. Helt plötsligt känner jag fingrar och en fot alldeles för väl, då har magen spruckit i kejsarsnittsärret och hon liksom trillar ut. Jag är helt kolugn och säger ojdå och ber närmaste person ringa en ambulans, drar ner byxorna och upp tröjan, skakar lite på henne och hon andas, så lägger mig ned på golvet med henne på magen och ber någon hämta gladpackfolie som jag sveper henne med emot mig och sedan på med jackan som filt. Grejen är det att hon är jätteliten!!! Ca ett halvkilo tung och får plats i min hand!!! Trots att jag var så långt gången i grav som jag är i verkligheten. Jag ligger där och förundras över att hon kan andas själv och att det inte gör ont på mig. På väg till sjukhuset så muttrade jag över att det inte finns så små kläder att köpa så jag måste sy en hel uppsättning. Snacka om sjuk dröm!!!

Haha vilken sjuk dröm!! :D

Min man drömde också att vår var pytteliten men såg helt proportionerlig ut o var jättesöt :) Man drömmer för konstigt ibland.

Jag har drömt två ggr nu att det är en gäng som försökt skjuta mig som jag försökt rymma från hela tiden. Oj va jag sprungit :eek: Sist hade jag min älgstudsare och försökte försvara mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 944
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Presto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka