Sjukt vad man kan drömma konstiga saker...
Verkligen! Man får slita hårt i vissa drömmar....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sjukt vad man kan drömma konstiga saker...
Idag har vi köpt vag, blev en begagnad Kronan Duo röd. Jättefint skick och verkar vara en stabil vagn.
Fin! Vi har beställt en Kronan city, också röd, känns stabil (och dyr, fast den inte ens var av dyraste sorten). Schysst att ni fick tag på en begagnad!
Kronan City verkar jättesmidig tycker jag (och jag är svag för varianterna med Littlephant-tyg). Det känns som om vagnarna lätt drar iväg i pris, speciellt om man vill ha ligg- och sittdel och alla andra tillbehör. Det vi inte fick med är mjuklift och adapter för babyskydd. Tänkte nog avvakta med det, men troligtvis köpa ett av babyskydden som passar i Kronans adapter.
Min mamma meddelade precis att hon ville betala vagnen, så nu blir den helt gratis för vår del
Nej men är inte slemhinnorna mycket känsligare nu? Däremot kan det svida lite!
Vi har Kronan Duo S och kör med mjuklift i sittdelen istället för liggdel. Det är jättesmidigt. Det är bara en sak som stör mig lite, sufletten i sittdelen är för kort. Jag skulle vilja kunna dra för den lite mer för att stänga ute ljus (nu vintertid ljus från gatlyktor). Jag ska försöka mig på att sy en egen solskärm till den.Min sambos föräldrar betalar vår vagn, så den bidde gratis för vår del också, men skämdes nästan att säga till dem vad den kostar!
Vi skippade liggdelen och köpte en mjuklift till sittdelen istället, blev liiiite billigare så, hoppas det funkar bra. Hade gärna köpt en begagnad, men har letat på Blocket ett tag och det har inte kommit ut nån till nåt bra pris, så nu blev det en ny i alla fall. En kompis sa att det är bra andrahandsvärde på Kronan sen, om man vill sälja vagnen, det var ju i alla fall något positivt!
Ja jag tror det, det är säkert ingen fara. Känns inte så kul bara, inte direkt lusthöjande!
Kan vi inte lägga upp lite bilder på oss tjockisar här i tråden??
Liten info: Se upp med att kalla andra gravida tjockisar. Det finns massor av folk som blir jätteledsna och inte alls vill bli kallad tjock
För att bryta av lite kan jag berätta att vi köpt en Emmaljunga, som jag inte vet så mycket alls om (inte hämtat den än) men vi får väl byta om den inte fungerar bra i både stan och stallet.
Gick in i v 30 idag och det känns som det går fort nu. Får ständigt frågan om hur länge jag ska jobba, som om det är något som är helt valfritt... Har ansökt om graviditetspenning men dels tar det väl tid att få den behandlad vad jag förstår, och dels mår jag ju bra och jobbar hyfsat problemfritt. Jobbar iofs som en dåre fortfarande för att få ihop en buffert så jag kanske inte behöver komma tillbaka till detta jobb alls, men ska nog gå ner på mitt vanliga schema snart.
Men ganska intressant hur vi kvinnor i gravidtillståndet förändras i hur många i samhället ser på oss.. ffa i kontrast till den motsatta skaran som bestämt hävdar att graviditet är ingen sjukdom så ve o fasa för den som gnäller...
Hehe nej det förstår jag. Magen är för mig/oss inte lusthöjande i sig! Gråter lite inombords men ibland skiter vi i den Så jäkla stor nu bara! Kan vi inte lägga upp lite bilder på oss tjockisar här i tråden??