Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har så väldigt svårt att andas ikväll. Bara flåsar och hjärtat slår lite väl fort. Ingen direkt aptit men blodsockret känns lågt. Tips? Normalt?
@FengurLaugar tyvärr lika idag. Sov bra men vaknade till samma tryck över bröstet och svårighet att andas. Har googlat mig till att det (såklart) är normalt men har ändå ringt BM och ska bli uppringd om ett tag. Känns typ som panikångest, förutom att jag inte har nåt att ha det över...
Jo jag mår nog inte så bra märkte jag, när jag satt och grät på en bänk inne på centrum här brevid. För trött för att gå in på ICA.
Minns inte vem det va som funderade över varför man får sura uppstötningar.. Beror på hormonet relaxin, gör att den glatta muskulaturen blir lite slappare så förutom fördelen att den hjälper livmodern att töjas gör den även detsamma med magmunnen och tarmarna=trög i magen och sura uppstötningar.
Det där att kalla gravida tjockis är enligt mig lika kul som att dra den där om tomaterna som går över vägen.. sen vet man ju inte hur folk ser ut, nån kanske har problem och komplex för sin övervikt och blir ledsen.
Min brorsa har en rejäl kagge och kallade mig tjockis när jag va gravid, kontrade med att påpeka att jag är gravid, han däremot har ingen ursäkt...
Mohaha sa kollegan nått eller hade hen vett att skämmas?
Den kollegan gjorde bort sig förra gången jag var gravid också genom att ta på magen. Jag tvärtände och sa ifrån! Så han är lite försiktig den här gången faktiskt, men när han sa så tänkte han sig nog inte för vem han prata med haha Han mest skämta bort det och börja prata om annat
Min pappa råkade hälsa mig välkommen med ett "vad är det för tjockis som kommer här då?" Och jag kontrade med "jag skulle kunna säga detsamma till dig", men det blev HELT misslyckat för jag tror att han blev lite ledsen och jag vet ju att han inte menade något med det alls.
Så i efterhand känner jag att jag hade kunnat knipa...
Hade det vart pappa som sagt något sånt till mig hade jag inte tagit illa upp. Men just den här kollegan är en sån dryg en som faktiskt behöver snabba, lite vassa svar tillbaka för att tänka sig för oavsett vad det handlar om.
Så för mig beror det helt på VEM som säger tjockis eller liknande till mig.
Den kollegan gjorde bort sig förra gången jag var gravid också genom att ta på magen. Jag tvärtände och sa ifrån! Så han är lite försiktig den här gången faktiskt, men när han sa så tänkte han sig nog inte för vem han prata med haha Han mest skämta bort det och börja prata om annat
Mina kollegor gav mig precis ok på att bita folk som tafsar på magen ;-)
Överlag tar jag gärna strider som handlar om att folk tar sig en massa jävla friheter med gravida människor gällande allt från kommentarer till att tafsa på magen till att ge en massa råd man inte bett om. När vi köpte barnvagn började säljaren ge en massa förmaningar och råd om hur jag ska hantera katten. Tack, men jag känner min katt, är uppvuxen med katt och känner massor med folk som har eller har haft spädbarn och katt samtidigt.
Gud vad jag längtar efter att inte vara gravid längre...
ledsen att meddela detta men folk fortsätter ta sig friheter även när bebisen är ute... Inte nog med dom som tar sig friheten att klappa/lyfta upp/pussa () på bebis så finns det alltid nån åsikt om "ska hon verkligen äta hela tiden" "skriker verkligen bebisar sådär högt" () och sen har vi alla åsikter om uppfostran
Helt ärligt så är det inte så farligt men ibland bli man less.. /Cocos som e less på alla "allvetande" (oftast) barnlösa människor