Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag känt mig lite som en superhjälte:D. Först jobb 7-16, sen ridning och efter det (när varenda fiber i kroppen sträckte sig mot sängen) bytte jag om och åkte ner på stan för middag med en favoritvän. Det gick :banana: men nu är det väldigt skönt att ligga under täcket för morgondagen ser ungefär lika ut (minus besöket på stan tack och lov:bow:). Nästa gång vi ses har jag kanske en bebis:nailbiting:

Låter som en toppendag! :D Jag har också haft en bra dag, har sovit i en skräpig säng hela veckan men igår fick jag äntligen lägga mig i MIN säng igen och jisses vilken skillnad det gör. Dessutom var idag dagen jag skulle få belöna mig själv för det fina tentaresultatet så nu sitter jag och lattjar med min nya dator. :p

Låter som en toppendag! :D Jag har också haft en bra dag, har sovit i en skräpig säng hela veckan men igår fick jag äntligen lägga mig i MIN säng igen och jisses vilken skillnad det gör. Dessutom var idag dagen jag skulle få belöna mig själv för det fina tentaresultatet så nu sitter jag och lattjar med min nya dator. :p
Grattis till både säng och dator (och tentaresultat) :up:

Ja men varför inte vakna kl 04 istället för 06 när klockan kommer ringa :meh:. Klarvaken och hungrig till på köpet och omgiven av snarkande djur och människor. Jag vill också sova :arghh:.

Insåg igår att jag inte haft lika svårt att andas på sistone. Alltså har bebisen börjat flytta sig neråt och det betyder att den inom en rimlig framtid kommer ut:nailbiting:. Fick lite småpanik, det är inte längre oceaner av tid kvar och förlossningen något som ligger långt i fjärran. Bara 35 dagar till BF.

Jag började efter 2 veckor förra gången, då gick det bra att skritta och galoppera. Traven fick jag vänta någon vecka med. Tänker att så länge det inte gör ont borde det inte vara någon fara. Sen kanske man borde vänta till efterkontroll, fast min barnmorska har sagt några gånger att ridning är jättebra som knipövningar så jag satsar på att rida istället för att göra tråkiga knipövningar :)

Åh det där var ett bra svar :) ;)

• Gilla
Reactions: Lo_
@Lo_
Önskar att min också kunde ta och sjunka ner snart, det ska bli så lyxigt att kunna andas ordentligt igen ;)
Vissa dagar är det nästan som om hjärnan gett upp om att det kommer en befrielse, jag kan stundtals komma på mig själv med att tänka att " Jamen det är väl såhär det är nu, såhär får jag vara resten av livet" :banghead: ;)
Jag har 43 dagar till beräknat bf nu och känner tvärtom, det är oceaner av tid kvar.
Men för att citera sambon, " Det har aldrig varit så nära som idag". ;)

• Gilla
Reactions: Lo_
@Lo_
Önskar att min också kunde ta och sjunka ner snart, det ska bli så lyxigt att kunna andas ordentligt igen ;)
Vissa dagar är det nästan som om hjärnan gett upp om att det kommer en befrielse, jag kan stundtals komma på mig själv med att tänka att " Jamen det är väl såhär det är nu, såhär får jag vara resten av livet" :banghead: ;)
Jag har 43 dagar till beräknat bf nu och känner tvärtom, det är oceaner av tid kvar.
Men för att citera sambon, " Det har aldrig varit så nära som idag". ;)
Det är lyxigt! Speciellt som jag i kombination med förkylning och täppt näsa i knappt två veckor verkligen låg hemma på sidan och kippade efter luft. Det släppte mest bara när jag red och var ute och gick och det orkade jag bara i begränsad mängd eftersom jag även var ganska nedsatt överlag. Så nu andas jag må du tro :D

Rätt trött på detta nu så vore skönt att slippa gå över alltför mycket. Hade ju hoppats på en lika punktlig unge som sin storasyster. Men då får den sätta fart snart för den har idag och imorgon på sig, för på tisdag går vi på övertid.

Har gått med molvärk/mensvärk i magen och ryggen konstant sen förra helgen och får några kraftiga sammandragningar ibland men det blir inge mer av det....ibland pulserar det kraftigare och börjar göra lite ont, men sen inget.

Jag känner tvärtom. Ser inte varför det inte skulle gå o rida så länge? :) nästintill alla med barn o häst jag känner har ridit iaf veckan innan bf. Jag rider sällan men det enbart pga vikten, gått upp 10kg nästan. Men trimmar dressyr nån ggn varannan vecka iaf o tänker göra fram till bf. :) resten rider mannen min så det är perfekt upplägg!
Jag fick frustrerande nog ge upp ridningen innan jul. Sen har jag åkt med lite, men insett att det inte funkar.
Får sammandragningar, ont imagen och så är det obehagligt, alltså det känns obehagligt i magen.
Jag är inte rädd eller osäker och balansen funkar :angel:
Förra helgen skrittade jag bara och låg med ont i magen resten av dan. :o :down:

Ser att fler har tryck mot revbenen på höger sida och det är lika här! Andningen är tung och hjärtat får jobba hårt för allt jag råkar göra utöver det vanliga. Har fått sagt till mej själv att det är okej att ta det lite lugnt :cool:

Ang hjärtljud ligger bebis på 143-151 men barnmorskan hävdar mycket vänligt men bestämt att det inte är könsbestämmnde.
Vet inte vad det blir, men många är tvärsäkra...:p Både på pojk och flicka..

Igår tog jag ett kort på mej och magen. Är i v30, kanske kanske vågar jag visa i magbildstråden. Kanske.

Jag fick frustrerande nog ge upp ridningen innan jul. Sen har jag åkt med lite, men insett att det inte funkar.
Får sammandragningar, ont imagen och så är det obehagligt, alltså det känns obehagligt i magen.
Jag är inte rädd eller osäker och balansen funkar :angel:
Förra helgen skrittade jag bara och låg med ont i magen resten av dan. :o :down:
Gud vad trist :down:

Gaah, ni vet att man kan vara skengravid, och då gärna när man försöker skaffa barn och närmar sig bim. Man letar tecken, hittar tecken och hittar på tecken.
Så är jag nu, fast inför förlossningen :crazy:

Jag hitttar tecken, hjärnan tror att det satt igång ect ect sjukt irriterande då jag fortfarande saknar det viktigaste tecknet -värkar :cool:

Gaah, ni vet att man kan vara skengravid, och då gärna när man försöker skaffa barn och närmar sig bim. Man letar tecken, hittar tecken och hittar på tecken.
Så är jag nu, fast inför förlossningen :crazy:

Jag hitttar tecken, hjärnan tror att det satt igång ect ect sjukt irriterande då jag fortfarande saknar det viktigaste tecknet -värkar :cool:

Välkommen i klubben......:cool:

Välkommen i klubben......:cool:
Men jag har 30 dagar kvar, det är för tidigt! Jag kommer ju bli helt knäpp här :p

Vad har du för verkliga och påhittade tecken? :p

Mina:
* min hjärna är säker på att det börjat (första fasen)
* tycker mig känna livmodertapoen är liiite längre fram.
* "dålig" i magen (läs: så som magen är som ogravid). TROTS att både linfröna och movicolen är slut sen 2 dagar. Innan har jag haft problem med hård mage trots full dos av båda....
Min förra förlossning började med tre dagar dålig mage.
* mer ont i svanken/mensvärkskänsla

:p

(tror jag på tecknen? Nä, tyvärr inte. Men om man önskar tillräckligt mycket?????? :p)

Men jag har 30 dagar kvar, det är för tidigt! Jag kommer ju bli helt knäpp här :p

Vad har du för verkliga och påhittade tecken? :p

Mina:
* min hjärna är säker på att det börjat (första fasen)
* tycker mig känna livmodertapoen är liiite längre fram.
* "dålig" i magen (läs: så som magen är som ogravid). TROTS att både linfröna och movicolen är slut sen 2 dagar. Innan har jag haft problem med hård mage trots full dos av båda....
Min förra förlossning började med tre dagar dålig mage.
* mer ont i svanken/mensvärkskänsla

:p

(tror jag på tecknen? Nä, tyvärr inte. Men om man önskar tillräckligt mycket?????? :p)

Jag har haft mensvärk i både rygg och mage mer eller mindre konstant sen förra helgen som ibland stegrar och blir mer ont så jag hinner hoppas att det kommer fortsätta, men icke. Tror även ungen skjunkit ner det allra sista och kanske fixerat sig nu för jag har inte haft halsbränna på ett par dagar. Känner mig illamående stundvis, vilket jag inte gjort på hela graviditeten. Mer ont i ryggen och längst ner i magen allmänt än innan.

Så lite små fjuttkänningar som luras plus att jag varit dumt nog inställd på en februaribäbis eller iallafall att den skulle va tidig eller i tid eftersom dottern kom dagen före bf. Jag kommer bli knäpp snart. Men har väl börjat ställa in mig på att det inte blir nån bäbis förrän närmare helgen och just för stunden känns det okej. Men det lär ha ändrats innan dagen är slut ;)

Bf i morgon.....drygt nu!!! Ska fördriva tiden med att kolla på 5 milen i skidor och sätta panel i hallen :p

Jag har haft mensvärk i både rygg och mage mer eller mindre konstant sen förra helgen som ibland stegrar och blir mer ont så jag hinner hoppas att det kommer fortsätta, men icke. Tror även ungen skjunkit ner det allra sista och kanske fixerat sig nu för jag har inte haft halsbränna på ett par dagar. Känner mig illamående stundvis, vilket jag inte gjort på hela graviditeten. Mer ont i ryggen och längst ner i magen allmänt än innan.

Så lite små fjuttkänningar som luras plus att jag varit dumt nog inställd på en februaribäbis eller iallafall att den skulle va tidig eller i tid eftersom dottern kom dagen före bf. Jag kommer bli knäpp snart. Men har väl börjat ställa in mig på att det inte blir nån bäbis förrän närmare helgen och just för stunden känns det okej. Men det lär ha ändrats innan dagen är slut ;)

Bf i morgon.....drygt nu!!! Ska fördriva tiden med att kolla på 5 milen i skidor och sätta panel i hallen :p

Verkar jobbigt att gå och vänta... :p

Jag är i vecka 30 med mina två, och är nu som fullgången om vi väntat en. Och då är det två månader kvar!! Och ett antal kilo till :nailbiting: Är redan så orörlig, svullen med värk i händer och fötter... Samtidigt hoppas vi ju att de ska hålla sig inne länge till så det är bara att låta tiden flyta på. Men vi längtar efter dem :love:

Verkar jobbigt att gå och vänta... :p

Jag är i vecka 30 med mina två, och är nu som fullgången om vi väntat en. Och då är det två månader kvar!! Och ett antal kilo till :nailbiting: Är redan så orörlig, svullen med värk i händer och fötter... Samtidigt hoppas vi ju att de ska hålla sig inne länge till så det är bara att låta tiden flyta på. Men vi längtar efter dem :love:
Hur gick tankarna när ni fick reda på att det var två? Kan inte föreställa mig hur det skulle vara med dubbelt upp därinne...:o

Hur känns det nu? ;)

Känns faktiskt okej fortfarande ;) Min man börjar tro att bara för att vi planerar att han ska köpa de sista listerna mm till hallen i morgon efter jobbet och har kopplat kärran på bilen så kommer vi få åka i natt eller i morgon :p Jag tror dock inte att den kommer på bf! Har den inte kommit idag så dröjer det nog nån dag till nu :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 569
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 884
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 013
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka