Funderingar från min sida ...
Jag känner ju att jag inte orkar jobba heltid längre och kommer att satsa på sjukskrivning, alternativt bara gå ner i arbetstid.
Nu har jag varit hemma ensam hela förmiddagen och jag inser att jag kommer ju att vara heeeeeelt värdelös på att vara sjukskriven! Vad har jag gjort den här morgonen? Legat i oergonomiska ställningar i soffan så att jag har lite ont i ryggen trots att jag bara varit hemma och vilat. Jag kanske bara borde fortsätta jobba? Men jag känner ju att jag inte gör ett bra jobb för att jag inte orkar?
Kommer jag att bara ligga så här om jag ska vara hemma innan förlossning?
Och hur ska det gå när jag är hemma ensam med en bebis? Kommer det att hända NÅGONTING alls under dagarna? Jag har i princip ställt in mig på att om jag lyckas att amma är det bra och det är ungefär det jag planerar att göra. Men kommer huset att se ut som ett bombnedslag jämt? Jag kommer ju att behöva äta, vilket innebär att jag kommer att smutsa ner disk. Jag kommer att röra mig inomhus, vilket innebär att jag kommer att smutsa ner. Om jag då bara inte pallar att plocka undan efter mig och ställa in i diskmaskinen hur går det då? Jag kommer ju att må dåligt över att saker bara förfaller i så fall men kommer jag att orka ta tag i det?
Ni som gjort det här förut, ska man göra någon sorts väldigt basic schema för sig själv? Jag tänker typ "ät NÅGONTING någon gång mellan 12 och 14"?
Hur har ni gjort? Är ni så himla duktiga på att ta er för saker allihop? Är det bara jag som är en lat jävel?