Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på föräldarutbildning för första gången igår. Gick igenom de olika faserna i en förlossning samt olika bedövningar. Kände att jag läst på rätt bra för inget var nytt tyckte jag, men tror det var mycket nytt för sambon.

Måste berätta en annan sak som är ganska kul, tycker jag i alla fall ;)

Våran toa har läckt nån dag och idag så ringde jag till värden som tyckte att vi byter ut den idag. Detta att vara snabb är inte våran värd riktigt känd för så direkt jag kom hem så kikade jag om vi fått ny toa och ja det hade vi...... fast med en hälsning "använd ej på 20 timmar, tidigast fredag kl 12" Jaha och ingen vidare information, har i alla fall ringt svärmor och vi får sova där inatt i alla fall, kan bli lika panik inatt annars och imorgon bitti....

Ehmmm.. Hur tänkte han där? Stålblåsa och gravid känns inte riktigt som att det går ihop :eek: Tur att det löste sig med sovplats.

Tänk så olika det är. Själv gjorde jag inget annat än åt och drack första två månaderna för att få någon energi och inte gå ner för mycket. Tror det tog 1 månad så var alla 13-14 kg borta, och då ser man ändå på foton ca 2 månader efter förlossningen att jag fortfarande har en hel del vatten kvar i kroppen.
Efter att jag slutat ammat/dragit ner på amningen efter 8 månader så gick jag upp 3-4 kg, och där har jag sedan legat :D

Jag gick ned 12,5 kg som jag hade gått upp sen inskrivningen på typ 5 dagar. Sen minns jag inte när kroppen såg okej ut? 2-3 månader kanske!

Var och lämnade urinprov för odling i morse då jag har sammandragningar ville de att jag skulle göra det.

Nu så var det jäkligt dumt att börja googla på uvi + graviditet och dessutom vara ensam hemma utan någon som kan lugna mig...

Glad att magen bestämde sig för att börja hålla igång lite just nu så jag känner något i alla fall!

Var och lämnade urinprov för odling i morse då jag har sammandragningar ville de att jag skulle göra det.

Nu så var det jäkligt dumt att börja googla på uvi + graviditet och dessutom vara ensam hemma utan någon som kan lugna mig...

Glad att magen bestämde sig för att börja hålla igång lite just nu så jag känner något i alla fall!

Lämnade också igår, tredje gången hittills men inte varit någon UVI so far. Sammandragningarna är jobbiga dock även fast mina lugnat sig lite och nu har jag mer diffust ont i mage och rygg mellan varven...

Lämnade också igår, tredje gången hittills men inte varit någon UVI so far. Sammandragningarna är jobbiga dock även fast mina lugnat sig lite och nu har jag mer diffust ont i mage och rygg mellan varven...

Jag har ju redan haft en uvi den här graviditeten. Hade inga direkt kännbara symtom den gången (heller) så om det nu skulle vara så är jag ju orolig för hur länge jag gått med den
den ...

Jag har ju redan haft en uvi den här graviditeten. Hade inga direkt kännbara symtom den gången (heller) så om det nu skulle vara så är jag ju orolig för hur länge jag gått med den
den ...

Trist :( Då håller jag tummarna för att du inte fått en igen!!

Är det någon här som rider fortfarande? Jag har väl slutat. Var ute och skrittade lite för ca 1,5 vecka sen och kanske gör det igen någon dag. Blir rätt ridsugen när det är soligt och fint med all snö men samtidigt orolig att hon ska bocka med mig i dressyrsadeln. Hoppsadeln är för hård nu. Så då känns det bäst att låta bli.

Jag. Väldigt oregelbundet dock men blir något hårdare dressyrpass ibland för att trimma. :) annars sköter mannen min hästens Motion faktiskt. Han lärde sig rida i somras när jag plussade ungefär, o han sköter dressyrarbetet riktigt bra. Jag jobbar lite från marken ibland med. Rider dock så sällan mest pga vikten, gått upp typ 10kg så känner mig lite tung :/
Är det någon här som rider fortfarande? Jag har väl slutat. Var ute och skrittade lite för ca 1,5 vecka sen och kanske gör det igen någon dag. Blir rätt ridsugen när det är soligt och fint med all snö men samtidigt orolig att hon ska bocka med mig i dressyrsadeln. Hoppsadeln är för hård nu. Så då känns det bäst att låta bli.

Jag rider också fortfarande till sambons stora förtret... :D Rider bara ut men både travar och galopperar fortfarande. Det jag tycker är jobbigt är att jag inte riktigt orkar sitta med om hon hoppar lite åt sidan eller stannar upp. Sånt som man i normala fall bara rätar på sig och rider på framåt, nu orkar jag inte riktigt det. Hos mig är det tvärtom, kan bara rida i hoppsadeln nu, dressyrsadeln går tokbort...

Ja @carmarnic hur tänkte dom där....;) Jag ska inte gnälla på dom för annars brukar det ta år och dar innan något händer så jag ser trots det att det var positivt att de var så snabba :p Svärmor var överlycklig att vi sov där i natt i alla fall :up:

Slutade rida i v 25 efter att ha ramlat av. Kändes bara dumt att fortsätta då även fast det inte var hästens fel. Han skulle ändå ha vila två månader även fast jag inte hade vart gravid. Så jag markarbetade och min man red fram till nyår sen har han haft helvila, vilket han är sååååå värd guldklimpen :love: Sätter igång honom från marken så fort det känns okej i mars och sen börjar rida efter godkänt av bm.

Ungen får gärna komma ut nu!!!!!!!!!!! Jobbar sista dagen idag och har 24 dagar till bf :)

Jag rider fortfarande varje dag, alla gångarter och i princip som vanligt. Känner mig mycket smidigare till häst än till fots. Tävlade i v30, gick åt pipsvängen ;-), men det berodde bara på överladdad häst och jag hade inte kunnat reda ut det bättre ogravid. Första inomhustävlingen och musik och stökig läktare blev lite mycket. Är i v 32 nu och evinnerligt lycklig över att jag fortfarande kan vara ute och galoppera i snön som äntligen kommit.

den ...
Oftast är det inga problem, så ta det lugnt. Har du uvi så brukar de höra av sig inom 2 dagar, tar det längre tid var det inget ;)
Hade också en uvi tidigt i graviditeten utan några särskillda tecken. Har lämnat flera prover efter det, mest för att jag jag VILLE att där skulle vara en uvi :eek: :confused: (Jag har massvis med sd (onda ganska ofta), så jag ville att de skulle hitta en uvi som förklarade allt :p ) Men, tyvärr på mig, ingen uvi hittad, och jag får leva med mina jäkla sd :p

Idag är det dags för UL nr 2, v 32 +2. Ska bli spännande att se hur mini växt därinne, och förhoppningsvis kan bm se samma kön som i vecka 20 :D

Vad roligt! Är det ett rutinultraljud som erbjuds så sent? Här är det bara RUL i vecka 18-20 som gäller.
Det hade som rutin fram tills för 1 år sedan tror jag. Sen togs det bort :meh:
Nu beviljar de bara om det finns någon medicinsk orsak till det, och då jag har världens bästa bm så hjälpte hon mig hitta en sådan :D (hon mätte magen lite annorlunda så hon fick samma magmått 2 besök i rad. Och då min mage slutade växa i förra graviditeten så var det inte svårt att få igenom ett ul när magen nu tydligen också stannat..... ;) )

Jag slutade rida för flera månader sen. Först fick jag så lågt blodtryck att jag fick yrsel och svimningskänslor, sen när blodtrycket blev bättre var ryggen istället så pass dålig att jag har fortsatt hålla mig på backen. Känner mig så pass osmidig i kroppen och hästen tillhör den lite sprattligare sorten så jag vill inte riskera något.
Vissa dagar har jag enorm ridabstinens! Särskilt nu när det är fullt med perfekt, mjuk snö och solen skiner...Menmen, till våren/försommaren så ska jag väl lyckas kravla mig upp igen.
Saknar även min löpträning, har tappat mkt muskler och kondition. Längtar efter att komma igång igen, känns som att jag har blivit en ofrivillig soffpotatis sista månaderna och jag är inte helt nöjd med det :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 621
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 895
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 089
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka