Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3
Jag blir.. lite lätt irriterad av att se det där programmet
Vilket pucko den där hippiekarln Fritz verkar vara. "Nä jag skulle vilja att min fru föder i en hög torra löv och håller i ett träd! Sjukhus åker man bara till om det är akut" Sen att frun håller på att gå under av smärta räknas inte som akut
Kl
Ah, äntligen har jag klarat av dagens projekt: begravning! Och, faktiskt, jag struntade i att köpa nya kläder. Jag hittade ett linne och en kofta eller vad man ska kalla det i garderoben och jag kom faktiskt i mina jeans från innan graviditeten fortfarande så det fick bli så
Jag pratade med mamma på vägen till kyrkan om det där med att folk vill hälsa på den lilla sen när den är ny. Barnmorskor pratar om det, nya mammor pratar om det osv. På föreläsningen vi var på igår fick vi tipset att ta dit de som vill hälsa på för att det är lättare att bli av med dem. Jag blir helt stressad av att folk ska hänga på låset överhuvudtaget!
Alex och jag pratade om det med och jag frågade om hans familj skulle bli ledsna om de inte fick komma direkt och hans svar var "pfft, det skiter väl jag i! De får väl komma när de är välkomna!" så jag hoppas att han står fast vid det. Även mamma tyckte att jag väl får säga till själv när jag vill ha besök så det verkar inte som om hon har superbrådis heller även om hon såklart som mormor vill se sitt barnbarn snarast möjligt.
Det kan ju hända att man vill visa upp bebisen direkt men jag är ganska privat just runt graviditeten och kommer säkert att vilja komma in i det själv i början med så som det ser ut nu. Jag ventilerar hellre saker på internet och med Alex än vad jag ringer till t.ex mamma.