Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3
Jaa.. Jag har bestämt att jag inte orkar röra i det. Det är inte så många besök kvar innan mini ploppar ut. Vissa går upp mycket, andra lite mindre och jag rusade visst en period och nu hade jag (trots extrem kissnödighet) gått ner så vad tusan, det pendlar ju. Hade hon ställt fram vågen en annan tid på samma dag eller dagen efter hade den säkert visat annorlunda.
Alex var lite rolig när vi väntade på att komma in. Han sa att jag kanske borde säga till att vikten är känslig för mig så att hon inte uttrycker sig dumt i onödan. Jag sa ungefär som jag tänker att jag inte orkar lägga energi på det med vikten och sa att 4 kg i fettvikt är rätt stor volym. Jag känner mig inte alls så rultig att 4 kg fett skulle sitta och fläska någonstans (var skulle det vara?). Kanske har volymen på låren ökat något men jag kommer ju fortfarande i kläderna jag hade innan graviditeten med undantag för ett par tightare tröjor. Så frågade jag om jag såg så rultig ut och han fnissade och klappade mig på magen med kommentaren "lite". Vad sjutton, MAGEN kan jag ju inte göra så mycket åt, den växer ju hur jag än gör, haha!
Jag talade i alla fall om för BM att så mycket skräp att jag skulle gå upp 4kg fett har jag inte stoppat i mig och fick svaret "ja ibland är det ju så att bara man tittar på saker så sätter det sig" vilket jag borde vara medveten om då jag är sådan till vardags
det är liksom ingen nyhet. Men men, mina 3 promenader á 2 km var tydligen bra :smirk:
Jag har haft så mycket spännande drömmar sista nätterna förresten. Jag har drömt om ett flicknamn i flera nätter som jag börjat fastna för så jag la fram det till Alex som namnförslag så får vi se om det blir det
dessutom har jag varit ute och supit till massa nätter, med min jättemage. Brukar resultera i dåligt samvete, haha.
Kl
Nu minns jag inte vem som skrivit allt men tråkigt att budgivningen drog iväg (pan?). Hoppas att rätt hus dyker upp så småningom, eller, det är väl klart det gör
Jag blev också lite paff av priserna, det var ju dyrare än vår lägenhet som ligger hyfsat bra till i Stockholm (vilket jag tyckte var dyrt och onödigt men tydligen har min sambo andra åsikter om var man måste bo
). Fina hus dock!
Besvärligt med den där snuvan (majola?), hoppas att det ger med sig fort. Det är lite sånt som jag är nervös över, jag lär tycka så synd om mitt lilla barn när det kommer sjukdomar. Dessutom noja sönder för att ungen är allvarligt sjuk jämt *hönsig*.