Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

EDAn tog mitt ena ben också, men smärtlindrande väldigt bra. Tog väl en 6-8 timmar innan det var fullt tillbaka. Jag tyckte dock att det var värt det och vill ha den igen om jag kommer till dem smärtnivåerna igen.

Majola, fy för höftsnuva, låter smärtsamt :/

Jag var och åt lunch med kollegorna idag, trevligt :) hade hoppats på att orka gå inom köpcentret på väg hem för att de har ett bra apotek där, men det var bara att glömma. Nu ligger jag hemma i soffan med dottern som tjänstgör som kamin, stackaren!

Men usch, stackars liten! Tur du inte lider av en massa graviditetskrämpor också, illa nog med ett sjukt barn och sängklädesbyte mitt i natten.

Jag,har varit och badat med barnen, tänkte att det varma vattnet kanske skulle hjälpa lite mot ryggsmärtan men jag såg nog ut som ett krigsoffer på väg till bilen efteråt. Nu har jag tagit en alvdedon och snart ska vi hälsa på pappas sambo som jobbar på brandstationen, gissa om hon är poppis :)

Kl

Priset har redan stuckit iväg på det på virdavägen.. Dom budar med 50k i stöten :eek:

Så nu har vi börjat planera för o boa här hemma istället, kommer bli trångt men jag har ingen ork/lust att mellanlanda i en trea baraföratt..

Känns rätt skönt att få boa lite iaf ist för att bara skjuta på allt till vi-får-se-hur-ev-nytt-hus-ser-ut. :)

Inflammationen bara försvann igår och jag sov till 11.30 idag :o visserligen med en vaken timme inatt när vi båda låg vakna och pratade hus :D

Vad synd, Det är lustigt med huspriserna... i Hälsingska obyggden kan man sälja 400 kvm. välvårdad och lättskött jättekåk med ekonomi byggnader, mark och skog med egen strand för under utgångspriset på ert hus....

Det kanske inte är meningen att ni ska flytta just nu utan i lugn och ro ta emot era peinsessor och få till en vardag i det i första hand? :)

Det är helt galet med huspriserna i Växjö kommun.. Söker man sig till grannkommuner kommer man undan billigare men vi håller oss gärna inom stadsgränsen..

Känns lite bittert när man kan få fina hus i våra gamla hemtrakter längs nv-skånska kusten för bara snäppet högre prisklass.. När vi flyttade hit tänkte vi nog att det skulle vara billigt o köpa hus så småningom "här ute i småländska skogen" :rofl:

Liten uppdatering från mig:

Jag har varit lite rutten i humöret ett par dagar. Har ledsnat på att inte veta vad jag ska sysselsätta mig med. Nu är jag i alla fall på MVC, har gått ner i vikt från förra gången och jag sa till BM att jag faktiskt inte brytt mig nämnvärt om vikten när jag väl tog in att självsvält inte var någon bra idé.

Hur som haver, en dejt med vågen visade att jag gått ner något kilo och BM:s kommentar var "ja det verkar som om du har tänkt lite på vikten i alla fall". Hon skulle bara veta att jag bakat två kladdkakor sedan i lördags (och ätit dem, visserligen tillsammans med sambon men jag åt mer än honom) :devil:

Nu är det ny föräldrakurs. Återkommer!

Även om huspriserna droppar en del utanför så kan der vara mer ekonomiskt att bo centralt... vi sålde ju ovan beskrivna gård och vårt hus centralt i stan var inte många tusenlappar billigare än "hela gården"- ändå har vi lägre månadskosrnad nu. en bil, mindre resor m.m, mm.. så det är faktiskt ganska klokt tänkt. :)

Men, alltså, jag blir lite sur på din BM, fy för att berömma en viktnedgång under graviditeten. Vad vet hon om du eller personen i fråga har ätstörningar sen innan, det kan ju bli hur tokigt som helst. Nästan så att man skulle fråga någon chef/kollega om det verkligen är rätt att agera så.

Usch, låter inget vidare med höftsnuva etc.! Hoppas att han kryar på sig snart!

Jag var på undersökning idag och kan börja jobba på måndag igen. Både lättad för att läget verkar stabilt och lite orolig/inte överlycklig att gå tillbaka till stressen på jobbet. Trots att de gjort så många UL går det fortfarande inte att se om det är en liten tjej eller kille som ligger där inne. Vilket som verkar mest troligt varierar från gång till gång. Nyfiken!

Trist med huspriser som sticker iväg. Pan, låter som en bra plan att boa i nuvarande lägenheten, så att man känner att det inte bara är ngt provisoriskt.

Jaa.. Jag har bestämt att jag inte orkar röra i det. Det är inte så många besök kvar innan mini ploppar ut. Vissa går upp mycket, andra lite mindre och jag rusade visst en period och nu hade jag (trots extrem kissnödighet) gått ner så vad tusan, det pendlar ju. Hade hon ställt fram vågen en annan tid på samma dag eller dagen efter hade den säkert visat annorlunda.

Alex var lite rolig när vi väntade på att komma in. Han sa att jag kanske borde säga till att vikten är känslig för mig så att hon inte uttrycker sig dumt i onödan. Jag sa ungefär som jag tänker att jag inte orkar lägga energi på det med vikten och sa att 4 kg i fettvikt är rätt stor volym. Jag känner mig inte alls så rultig att 4 kg fett skulle sitta och fläska någonstans (var skulle det vara?). Kanske har volymen på låren ökat något men jag kommer ju fortfarande i kläderna jag hade innan graviditeten med undantag för ett par tightare tröjor. Så frågade jag om jag såg så rultig ut och han fnissade och klappade mig på magen med kommentaren "lite". Vad sjutton, MAGEN kan jag ju inte göra så mycket åt, den växer ju hur jag än gör, haha!

Jag talade i alla fall om för BM att så mycket skräp att jag skulle gå upp 4kg fett har jag inte stoppat i mig och fick svaret "ja ibland är det ju så att bara man tittar på saker så sätter det sig" vilket jag borde vara medveten om då jag är sådan till vardags ;) det är liksom ingen nyhet. Men men, mina 3 promenader á 2 km var tydligen bra :smirk:

Jag har haft så mycket spännande drömmar sista nätterna förresten. Jag har drömt om ett flicknamn i flera nätter som jag börjat fastna för så jag la fram det till Alex som namnförslag så får vi se om det blir det :) dessutom har jag varit ute och supit till massa nätter, med min jättemage. Brukar resultera i dåligt samvete, haha.

Kl
Nu minns jag inte vem som skrivit allt men tråkigt att budgivningen drog iväg (pan?). Hoppas att rätt hus dyker upp så småningom, eller, det är väl klart det gör :) Jag blev också lite paff av priserna, det var ju dyrare än vår lägenhet som ligger hyfsat bra till i Stockholm (vilket jag tyckte var dyrt och onödigt men tydligen har min sambo andra åsikter om var man måste bo ;) ). Fina hus dock!

Besvärligt med den där snuvan (majola?), hoppas att det ger med sig fort. Det är lite sånt som jag är nervös över, jag lär tycka så synd om mitt lilla barn när det kommer sjukdomar. Dessutom noja sönder för att ungen är allvarligt sjuk jämt *hönsig*.

Efter att han fått 39 graders feber nu på eftermiddagen var vi iväg igen ikväll. Som tur var är det inget bakteriellt, så det är bara att vänta ut infektionen helt enkelt. Fick i alla fall hoststillande till natten.

Jag förstår att du inte orkar röra i det hela, huvudsaken är ju att du inte mår dåligt av det. För hon det på tal fler gånger får du väl snäsa av henne så hon fattar att det är läge att vara tyst. Jag har förresten bara ställt mig på vågen vid inskrivningen.

Kul att du har hittat ett namn du gillar, jag tycker det är skitsvårt och både maken och jag är vågar och veliga så det förslår...

Ja, något kan jag nog hitta på om jag blir tillräckligt irriterad ;) oavsett vad så är min plan INTE att stanna på nuvarande vikt utan träna bort det mesta och helst lite till så jag hamnar på 68-70 kg, helst inte mycket mindre då det ställer till det när man ska börja räkna vikter inför tävling. Inte roligt att behöva rida med dövikt. I och för sig har ju inte BM något med min vikt att göra EGENTLIGEN.

Skulle det falla sig så att jag får någon form av graviditetsdiabetes tar jag hand om det då. Det är klart att det blir jobbigt och inte tusan är det roligt att bli fråntagen allt som är roligt att äta men jag tänker inte gå och oroa mig för det.

Låter bra det :)
Jag ska också ta tag i vikt efter förlossning. "Ramlar" det inte av "av sig självt" med motion så får jag se till att det försvinner.

Hur har ni andra det med namn förresten? Är det klart, har ni förslag eller är det helt tomt? Vi har lite förslag, men vill träffa bebis innan något bestäms.

Om det blir en flicka så är det nog ganska klart. Har dock inte riktigt bestämt andranamn ännu. Det är dock ett i Sverige väldigt ovanligt namn, men lätt att stava och uttala, så jag tror inte att det blir något problem.

Pojknamn har vi inga som helst förslag på! :eek:

Hur har ni tänkt det förresten, bor ni och kommer att bo kvar i Tyskland eller har ni någon tanke på Sverige, bara av ren nyfikenhet :)

Vi "vet" att det blir en pojke här så vi har bara funderat på pojknamn, tycker dock att flicknamn är lite lättare, så skulle de sett fel på UL så löser det sig nog.

Delvis kl

Ett mellannamn är helt klart, om det klingar bra med tilltalsnamnet. Tösabiten ska få ett namn av min lillasyster (2 st att välja på, Frida och Olivia) var mitt önskemål och Alex har inte motsatt sig. Skulle det bli en pojke så småningom skulle jag vilja ha ett av pappas namn som mellannamn. Fördelen med mellannamn är ju att om Alex också har namn han vill ge kan man ju alltid ha flera så där behöver vi nog aldrig fightas och mäta biceps ;)

Vi har ett flicknamn, och inget pojknamn... fast vi har inte diskuterat det hela så mycket än utan det ger sig nog det med... vi är fortfarande i "det är ju lääääge kvar!"-landet :)

Apropå huspriser är det ju sjukt vad det skiljer sig åt över landet. Vi köpte vår gård för 400 000. Massor av skog, mark, stort hus (som ofs bara var renoverat till hälften samt en pågående utbyggnad men dyra saker så som jordvärme, ny el, ny trekammarbrunn och avloppsledningar osv var gjort), ekonomibyggnader osv. Vi bor dessutom rejält mycket billigare nu än tidigare, även om man räknar in att resvägen till typ allt är längre.

Nu har jag fått hem min trikå-sjal så den ska provas under helgen så får vi se om jag klarar det här med att knyta och ha mig.. :) Fick dessutom hem lite söta barntyger så jag ska sätta mig med symaskinen till veckan tänkte jag. Hoppas jag i alla fall.

Jag kan inte tänka mig att vi kommer att flytta till Sverige. Jag är helt rotad här, min man är ju tysk, vi har byggt hus och hela baletten.

Men vi vill ju förstås att barnen ska ha namn som funkar på båda språken, jag talar svenska med sonen när vi är ensamma (funkar inte så bra när tyskar är med tycker jag, känns så ohyfsat), går på svenskspråkig lekgrupp en gång i veckan osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024