Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Ang. bb-väskan:

Jag har inte skrivit någon lista ännu (jag är list-freak), men ett par saker vet jag (ffa sånt som jag inte tänkte på sist):

- väckarklocka med belyst display (blev tokstressad av att inte veta vad klockan var på natten)
- ordentlig pyjamas
- ombyte till mig (missades kuriost nog sist, och sedan glömde min man ta med en fräsch t-shirt när han kom dagen efter (det fanns tyvärr inget familjerum ledigt den natten).
- dricka efter förlossningen (drack bara vatten under tiden, men slukade nog en liter juice direkt efteråt, plus ett par liter vatten, jag var vansinnigt törstig)
- självklart kamera, mobil, pengar osv...
- kläder till bebisen
- necessär
- lite godis, snacks (behövdes inte sist, men man vet ju inte)
- babyskydd

Då förstår jag att ni inte har några tankar på Sverige, om ni är rotade och trivs i Tyskland :)

Idag är dottern feberfri och pigg igen, men hemma för att kolla att det håller i sig. När hennes pappa kommer hem ska jag åka och köpa en trikåsjal, en looma sino som jag hoppas är en bra nybörjarsjal!

kl

igår var jag hos läkaren och ska nu bli kallad på TUL. Dock tyckte hon inte bebis såg stor ut, utan tyckte att jag hade för mycket fostervatten och ville att det, samt min hjärtformade LM skulle kollas upp.

Fick det underligaste svaret när jag frågade vad det kunde bero på, och vad man gjorde åt att man hade -för- mycket fostervatten.
"Ja, men nu ska vi inte ta hela läkarutbildningen det här besöket..."
Jag blir verkligen jätte förvånad över hur underliga saker folk inom sjukvården kläcker ur sig. Jag fick svar tillslut.. men alltså.. wow... vilken idiotisk kommentar.

*knapp*

Det tar sig!
Bowling kostar 370 kr/30 minuter. Dryck och mat ingår inte. Ta med egna käglor.
:angel:
8435287986_3c471414e4_z.jpg

Ööööh, vad var det för svar egentligen! :crazy: Kan ju knappast vara något som tar en hel utbildning att förklara... :confused: Vilket trist bemötande!

Näe, jag förstår inte riktigt hur hon tänkte.. vem ska man annars fråga om inte läkaren liksom? Hur som helst har jag googlat lite nu också och insett att hon bara gett en bråkdel av möjliga orsaker.. Hur som helst så är jag ändå inte orolig, jag har pratat med mamma och hon hade också mycket fostervatten alla tre graviditeter och ut kom tre normala ungar... elleeeeeer... :angel::D

För den nyfikne

http://se.babycenter.com/a551936/polyhydramnios---för-mycket-fostervatten

Men jösses! Man blir ju bara mer och mer förvånad över alla konstiga kommentarer man får.

Micks: har du kommit in i den där fasen som man "exploderar"? :) det ser ut att börja gå fort för dig nu. Vilken vecka är du i?

Nog är jag som ett bowlingklot alltid! :D Sambon tycker det ser extra roligt ut på kvällarna - då brukar jag ha så ont i ryggslutet och då hjälper det lite att rulla från sida till sida i regelbunden takt... :p

Precis som att jag enligt mitt huvud har fastnat vid 21 års ålder (blir 23 i år) så har jag fastnat vid att jag är i vecka 20 och att halva graviditeten har gått. Vad det kändes märkligt att skriva v. 25 på bilden... :o

Apollo, jag vet inte hur det är med dina syskon, men av vad jag kan utläsa i den här tråden så kan du inte anklagas för att ha varit en normal unge tror jag... :angel: (hur tråkigt vore inte det? :D)

Exploderat har jag! :D Fast jämför jag bilder så tycker jag inte skillnaden är så stor, men den känns!
Just gått in i v. 25 (24+3 idag). 109 dagar kvar.... :eek:

Huden stramar en del nu också och jag måste smörja dagligen för att det inte ska klia. Har aldrig haft så synliga och tydliga blodkärl som nu... :p

:love:
fiiin magen!

Apollo: du är inte normal men det vette tusan om det beror på för mycket vatten i poolen.Men vem är väl normal?

*kl*
dagens gnäll: förutom allt annat elände så mår jag fruktansvärt illa, typ som i början. Har petar i mig en banan och överväger att gå och kräkas,
har maken och en klen en onge hemma för dagen (vabbruari?) men annars är allt på topp.

Kikar in och ser hur alla har det. Har inte riktigt orkat engagera mig riktigt, har varit rätt less. Men nu känns det lite bättre, känns lite stabilare här hemma. Får hjälp av MVC's psykolog med att få ur mig all negativitet :devil:

Gick in i v 27 idag, mår faktiskt lite bättre. Fogarna gör fortfarande ont, men mer som kontrollerad muskel/tränings-värk numera. Huvudvärken är inte riktigt lika intensiv.

Ansökte om havandeskapspenning förra veckan, får se vad de säger. Skrev en lång utförlig bilaga om vad mitt arbete går ut på under den tiden (mars-april) som jag blev trött bara av att läsa själv sen. Gör jag allt det där i vanliga fall? :eek:

Har följt DS tankar om vikten, och tog upp just det med min barnmorska i v 25, jag nojjade lite för att jag redan då gått upp 8 kg. Hon la ingen som helst värdering i det, sa bara att alla går upp olika mycket, bara jag får i mig det jag ska så är det bra. Det var ju bra att jag var medveten om vad jag åt, sa hon, men jag skulle inte oroa mig. Härligt att höra :)

Här hemma gå det frammåt med barnrummet, lite tungt att renovera när man är trött men vi tar lite i taget. Jag tröstar mig med att shoppa :angel: Det mesta finns redan här hemma; barnvagn, spjälsäng, vagga, babyskydd, nya möbler och även en del kläder. Ska bara få i ordning på rummet så vi har nånstans att göra av allt :rofl: Pysslar även lite i "fel" ordning. Har redan sytt gardiner till barnrummet. Kul ju :D

Ang kläder, ska man köpa på sig massa i strl 50, eller är det onödigt? Jag var själv en rejäl tjockis när jag föddes och tror inte jag kom i 50... :angel:

Usch vad jobbigt med illamående uppepå allt! :( Tror du det beror på att magen trycker uppåt? I så fall kan det hjälpa att äta lite och ofta.
Själv får jag tex dela upp frukosten i 2, ibland 3 delar för att inte känna att allt sitter i halsen på mig. :crazy:

tar min egen knapp också.

Läkarbesök på MVC i dag. Blev bara tårar av det också :(

Vi hade tid kl 10:30 så vi åkte in, kom dit och ser en skylt om att det inte är bemannad reception på fredagar, så man ska sitta ner och vänta bara. Efter 20 minuter gick jag och letade reda på någon att fråga om var tusan läkaren höll hus. Hittade en sköterska eller BM eller nåt som sa "Ojdå, jamen sätt dig på den blå soffan där och vänta du så kommer läkaren"

En kvart senare lessnade jag på att vänta och blev bara ledsen så vi åkte hem igen. Väl hemma så ringer BM och säger att jag hade ju tid hos läkaren i dag... Jag förklarade att vi hade väntat i 40 minuter och åkte sedan hem. Hon undrade varför vi inte sa till nån (vilket jag ju gjorde och blev tillsagd att vänta) och så beklagade hon sig att vi hade åkt innan de hade hunnit se att vi satt där och väntade. Sen sa hon också att läkaren hade några frågor (?) så han skulle ringa mig under eftermiddagen. VId 13:30 ringde hon igen och sa att hon inte hade fått tag på läkaren, men ni får ha en bra helg.

Jag är bara så jäkla ledsen och besviken åter igen. Jag skulle ju få extra kontroller och ska enligt rekommendationer från Socialstyrelsen och patientföreningen ha kontakt med special-MVC pga min EDS. Läkaren verkar dock mest vara intresserad hur det går att vara utan mina mediciner som jag äter pga den psykiatriska diagnosen, och inte alls brydd om de högre riskerna för moderkaksavlossning, för tidig födsel och andra komplikationer som ju faktiskt påverkar bebisen. Nu blev det bara en bökig bilresa på 11 mil tur och retur helt jäkla i onödan. Inte ens det jäkla urinprovet fick jag lämna...

Jag funderade ett tag på att byta MVC helt och hållet men vill verkligen inte gå på vårdcentralen här i min kommun heller men efter att ha blivit illa behandlad av den ansvarige läkaren där.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar