Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Den där lite påtvingade avlastningen är ju helt underbar ^^ självklart fattar man ju att dom bara vill vara snälla ochtill största sannolikhet har rätt.. Menidagslägetvet manju inte ens vad man kommer vilja ha avlastning med. Redan i sommars (!!!!) kom svärmor och tjatade om att vara barnvakt. SJÄLVKLART kommer kvinnan få vara barnvakt men igen, just nu handlar det ju om att man själv vill träffa sin bebis och inte hur skönt det ska vara med avlastning ^^

Min mamma tyckte vi skulle vänta med Ullared-resan till efter bebisarna kommit, för då kunde vi ju komma och lämna dom hos henne under tiden! :idea:

Ja jättebra idé om det inte vore för att hon bor 20 mil söderut och Ullared ligger 20 mil västerut.. :D

Men det låter ju jättesmidigt :D

Jag kan mkt väl tänka mig att ha mina föräldrar på långbesök när min man går tillbaka till jobbet igen (han ska nog ha semester tre veckor när liten tittar ut). Inte för att hjälpa till med bebisen just, utan allt det andra. Och så vill jag nog att de ska få gosa bebis också. Tycker nästan att det är lite orättvist att svärföräldrarna bor 75 m bort och mina föräldrar 1500 mil...

Haha, ja detta med släkt är en jäkla grej ;)
Svärmor kommer nog inte vara några problem, är hon som hon var under planeringen av bröllopet (där ju också många läger sig i.... ) så lär vi inte ha några problem alls. Hon var så rädd att vi (jag) skulle tycka att hon la sig i :p

Mina föräldrar och släkt bor 1 timme bort så jag misstänker de kommer i samlad trupp. Alt åker vi dit om allt känns bra. Hellre 1 intensiv timme än 19 småbesök ;)

Barnvakt har mina föräldrar redan planerat för - resor till Öland ligger redan på planeringsstadiet :rofl: där antar jag dock att jag och Jocke får följa med första åren i varje fall ;)

Det jag egentligen fasar mest för är Jockes bror och familj som kommer hit 1 månad efter bf ca. Från usa. Stannar i ca 3 veckor. Jocke har inte träffat dem på 6 år, jag har aldrig träffat dem öht... :crazy:

Oj :o 6 veckor? Jag ska nog inte säga så mycket om besök längre... :o jag hade blivit galen i normalfall som ogravid och utan barn att ha någon boende 6 veckor :s

3 veckor - så halva tiden i varje fall :p

Har inte problem normalt att låta folk bo här... Bara vi kommer överens :eek: Och jag har redan planerat lite "rymningsdagar" under de veckorna för att få komma bort och vara lite själv bara. :)

Jag kan dock redan känna viss liten press på att folk redan pratar om att komma och hälsa på och få bebisgos. I mitt huvud är det just nu MIN och OLLES bebis och det funkar inte riktigt med tanken på att lämna henne i någon annans famn när det enda jag vill är att ha henne i min egen!

Så jag funderar inte så mycket på besök.. Vi är nog rätt osociala dock så det kan nog bli lite problem och åsikter..

Vad skönt att O sa ifrån om det till sin mamma! :)
Håller helt med om det att man inte gärna vill börja planera att "lämna bort" bebis innan den ens kommit ut. Mina känslor just nu säger att när jag väl har henne i min famn vill jag ALDRIG släppa henne! :love: Och jag vill stanna kvar i de känslorna och längta, längta längta, istället för att behöva tänka på att folk kommer och vill dra henne ur mina armar! :eek:

MITT TROLL! :mad: (Ja, sambons Troll också... ;))

;)

Den där lite påtvingade avlastningen är ju helt underbar ^^ självklart fattar man ju att dom bara vill vara snälla ochtill största sannolikhet har rätt.. Menidagslägetvet manju inte ens vad man kommer vilja ha avlastning med. Redan i sommars (!!!!) kom svärmor och tjatade om att vara barnvakt. SJÄLVKLART kommer kvinnan få vara barnvakt men igen, just nu handlar det ju om att man själv vill träffa sin bebis och inte hur skönt det ska vara med avlastning ^^

Absolut förstår jag att hon vill vara snäll och hon har massa erfarenhet och så. Är väl van att avlasta föräldrar på jobbet liksom, men det känner jag är en annan sak - föräldrar till prematurer är nog i behov av en annan typ av avlastning och stöd än vad vi kommer vara.

Sen kommer jag säkert tacka och ta emot avlastning längre fram, i synnerhet när sambon ska börja jobba igen (och han tar ut lång semester efter att bebis har kommit). Men när hon pratar om avlastning låter det nästan som att vi snackar från inom 3 dagar efter hemkomst när man är som tröttast efter förlossningen... :angel: Ja, och avlastningen verkar bestå i att hon får hålla bebis och jag får sova! :eek:

Städa kan hon gärna få göra... :grin:

Det är ju fördelen med tvillingar, vill man själv gosa kan man alltid skicka runt den andra :rofl:

Jag är mest orolig för infektioner osv, annars visar jag gärna upp mina flickor för allt o alla tror jag :D hade gärna åkt ner till Skåne och fått visa upp dom gör alla vänner osv som kanske inte kör 40 mil tor för att snusa bebis en em.. Men sambon tycker det är onödigt att köra bil med dom i onödan öht (om han nu inte använder det som argument för att slippa köpa dyra babyskydd i rätt modell till vagnen :devil: ) så han blir nog svårövertalad..

Hur gamla "ska" dom liksom vara innan man går på stan med dom osv? Kan man åka till stranden med så små barn osv? :o jag freakar lite ibland för jag har verkligen dålig koll! :eek:

Klart du kan åka till stranden med dem. Jag tycker det tar ungefär 4-6 veckor innan man känner sig trygg nog att åka runt med dem utan att egentligen behöva (med första barnet).

Vi hade ingen som "roffade" åt sig bebisen. Vi kunde själva fråga om de ville ta henne, även om det var mysigt så kunde jag tycka att det var skönt och mysigt att se närmsta släkten lära känna varandra lite lätt. Vissa känner ju helt tvärtom och vill inte alls att någon så mycket som petar på bebisen. Det beror nog helt på vad hormonerna gör med en.

Det jag är lite orolig över är smittor, dottern kom i juni och då är det inte så mycket som går, bebisen nu kommer i mars och då går betydligt mer... Dessutom går dottern på fsk och där florerar det ju en del.

Ang hur gamla de ska vara innan man går på stan så skulle jag tro att det mest handlar om när man själv känner sig redo och har kläm på matning osv. Det som sades till oss var att man de första veckorna skulle undvika större folksamlingar inomhus, typ Ikea när alla andra är där. Stranden funkar bra, men man får ju hålla sig i skuggan. Är det varmt fläktar det ju oftast lite vid stranden och det är ju skönt. Om dina bebisar tänkte bli prematurer så är ju risken att de är mer infektionskänsliga och att ni därför måste vara mer försiktiga. Det lär ju dock visa sig :)

Min mamma var så gullig och städade lite grann hemma hos oss innan vi kom hem och kolade av vad vi hade hemma och inte och handlade sedan hem diverse, det var riktigt uppskattat! Då hade hon givetvis frågat om hon "fick" innan, jag blev så glad att jag grät :o.

Ligger och knåpar ihop lite listor på vad som behöver köpas, göras här hemma och hämtas/beställas..

Kommit upp i en rejäl inköpslista till Ullared, hujjeda mig vad mkt det är :eek: försöker vara realistisk och inte köpa massa onödiga saker men tycker inte det är något som inte är nödvändigt!

Beroende på hur bra bebisen sover på natten kanske man till slut är glad om ngn går ut en sväng med dem i vagnen så att man själv kan sova ikapp lite under dagen. Men tre dgr efter förlossningen känns nog lite väl tidigt i vilket fall!

Vilse, om de kommer tre veckor från USA kanske ni kan skicka ut dem på lite egna äventyr också. De vill säkert se sig omkring och borde förstå att ni inte är redo att flänga runt hur mkt som helst så tidigt...

Angående undvika folksamlingar har jag för mig att de pratade om de tre första veckorna för oss förra ggn, dvs tiden fram till ursprungliga BF (prematur).

Ligger och knåpar ihop lite listor på vad som behöver köpas, göras här hemma och hämtas/beställas..

Kommit upp i en rejäl inköpslista till Ullared, hujjeda mig vad mkt det är :eek: försöker vara realistisk och inte köpa massa onödiga saker men tycker inte det är något som inte är nödvändigt!
Kan du inte lägga ut den här sen? :angel:
Ska ju till Ullared 1 månad innan BF och tanken är ju att köpa "allt" där.... Men jag börjar få ångest - vad behöver man, och hur mycket av allt? Och och och och??? :eek: :p

Vilse, om de kommer tre veckor från USA kanske ni kan skicka ut dem på lite egna äventyr också. De vill säkert se sig omkring och borde förstå att ni inte är redo att flänga runt hur mkt som helst så tidigt...
Oja, de kommer absolut att vara ute en del själv så jag ska nog överleva. Har vi "tur" åker de även upp till Sthlm ett par dagar så då får vi chans att andas lite också :)

Kan du inte lägga ut den här sen? :angel:
Ska ju till Ullared 1 månad innan BF och tanken är ju att köpa "allt" där.... Men jag börjar få ångest - vad behöver man, och hur mycket av allt? Och och och och??? :eek: :p

Oja, de kommer absolut att vara ute en del själv så jag ska nog överleva. Har vi "tur" åker de även upp till Sthlm ett par dagar så då får vi chans att andas lite också :)

Vill också se listan! Vi har ju typ allt från första barnet, men jag ska sannolikt köpa en trikåsjal och evtl en babyphone. Och lite flickkläder om det fortsätte ratt vara en tjej! :love:

Plus förbrukningsvaror förstås, och nya amningsbhar till mig, får plötsligt skav av mina gamla!

Beroende på hur bra bebisen sover på natten kanske man till slut är glad om ngn går ut en sväng med dem i vagnen så att man själv kan sova ikapp lite under dagen. Men tre dgr efter förlossningen känns nog lite väl tidigt i vilket fall!

Absolut! Det kommer säkert vara tacksamt - sen! :)
Men det är som sagt lite på Apollos spår där - det pratas väldigt mycket om att barnet ska bort från min famn innan hon ens varit i den för första gången. Sen förstår jag att folk är ivriga de också, men som hormonstinn graviding som bara längtar blir man lite... hormonstinn... :angel:

Vi åker visst till Ullared redan imorgon kom vi underfund med :p

Kan knåpa ihop en lista imorgon på vad vi köpte ist :)

Ha så mysigt i ullared..

*kl*
:cry:
jag dööör... jag har så ont, minsta rörelse orsakar benbrott, ont i armarna, fötterna... mår illa och ingen aptit, trött trött ... SD kommer o går.... ligger jag på ena viset så gör det ont på nåt annat ställe än nyss - värme känns som ett skämt .... jag vill bara gråta men inte inför L o hennes kusin som ör här o hälsar på. Kusinens mamma är 7k-sköterska (distrikta tom) och tycker inte att det är ett dugg konsigt att jag mår dåligt .... förtröstansfullt..?

tror jag åker upp på förlossningen och kräver att de tar ut ungen- de kanske remitterar mig vidare till psyk eller nåt, där är det säkert mysigt? hehe (obs: kallhamrad ironi)

ps, alla som skriver : "det är inte så långt kvar.." - inte för att hota någon men alltså.... fem minuter till i den här kroppen känns som mer än jag klarar...

Finns det ingenting som kan hjälpa dig från smärta i alla fall i liggande ställning? :(

näp... inte nu längre.... :(
och det gör ont i armar o händer o nacken o magen o mår illa och tungt att ndas typ... låter som jag varit ute och sprungit?! :crazy:

Och det kommer av att du inte rört dig? Tänkte på armar, händer och mage framför allt. Nacken kan man ju förstå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 366
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2