Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Visst är 3d bilderna mysiga? :love:

Vi fick faktiskt det på vårt RUL - riktigt häftig upplevelse! Hoppas kunna få det på TUL och det extra UL också :D

Vet inte riktigt om det blir Ystad eller Lund. Är väl dock till Ystad de kommer vilja skicka mig. :p (jag går hos BM i sjöbo men gör alla UL i ystad)

Tack för länken men... :eek: Man ska alltså lyckas få till det samtidigt som man håller bebis. Ser framför mig hur en svettig MayDay försöker få till en knytning samtidigt som bebis illvrålar och tvååringen försöker knyta upp det lilla som jag lyckats åstadkomma. Är nog inte helt fel att öva lite :)

man ska kunna ha sjalen färdigknuten och bara trä på sig den för att sen stoppa in bebis.

förresten är det väl bara en eller två bebisar som inte kommit än i vintertråden nu... sen är det vår tur! :banana: :eek:

Gulp! Fast jag längtar nu :D

Visslan, ibland ska man ha tur! Jag var glad över att läkaren jag var till igår var bättre än förra gången jag träffade honom då han både var nonchalant och arrogant och rent otrevlig. Igår hade han en läkare från vc i utbildningssyfte, så jag antog att det var min tur igår ;)

Idag vaknade dottern som en kamin så hon blir hemma resten av veckan till hennes stora besvikelse. På fsk sa de att det tydligen gått riktigt hög feber, runt 40 grader så vi får se vad det blir av det här.

Den variant jag testade själv (som katten fick provåka) knöt man först och sen stoppade i bebis. Men knytningen i vindvisslas länk kändes lite mer avancerad. Får ta och studera det där och öva :)

:banana: Jag längtar!!

Idag ska jag till BM och det är dax att sammanfatta och skriva förlossningsplan. Eller ja, plan och plan. Har väl inga större planer, hoppas mest att jag får en lika bra förlossning som sist. Och så ska jag INTE ha någon EDA, det enda som var helt kass förra gången.

Senast ändrad:

Varför var det kasst med EDA?

Jag funderar också på att skriva en plan men jag vet liksom inte riktigt hur/vad jag ska skriva,,, det känns som att det är många saker jag inte kan välja om sälv. Blir det igångsättning tidigare? om jag är mycket sämre men kroppen inte redo för igångsättning.. blir det snitt då? Får jag välja smärtlindring eller har jag "inget val" utifrån risken för akutsnitt vid igångsättning.,. eller kanske jag blir bättre (hehe..) och får gå tiden ut och invänta naturlig start... jag vet som ingenting säkert förrän senare,,..

Den med knytningen på magen gör man innan. Man får snabbt koll på hur hårt det ska sitta och hur långa tampar man brukar ha över. Ryggknytningen har jag aldrig vågat mig på, tror jag hade blivit orolig att barnets näsa var helt intryckt. Har bara haft mina på ryggen i sele när de varit större.

När de satte EDAn så tog den fel. Förlorade känseln i mitt högra ben men kände av varje värk precis lika mycket. När jag påpekade att jag fortfarande hade lika ont som tidigare men att mitt ben "sov" så tyckte de att vi skulle prova fylla på EDAn för att se om det hjälpte. Det resulterade endast i att mitt ben blev som förlamat. Kunde titta på tårna och tänka at jag skulle röra på dem men inget hände. Kunde inte styra benet överhuvudtaget från höften och neråt. Däremot kände jag varenda värk men tyvärr avtog de pga av EDA och jag fick heller inga krystvärkar på grund av den. Så summa sumarum så det enda EDAn bidrog med var att förlossningen tog längre tid och att en stackars sköterska hade som enda uppgift att styra mitt ben. Men trots det så är jag super nöjd med förlossningen och tycker att det var en helt galet häftig upplevelse. Min förhoppning är att det blir ännu bättre med två ben som fungerar som de ska. :)

Förstår att det är svårt att skriva en plan men kan du inte utgå ifrån din första förlossning och skriva ner vad du tyckte var bra och vad som funkade bra för dig. Det ger ju ändå personalen en hint om din grundinställning till att föda barn. Att det sen kanske blir ett helt annat scenario denna gången och i så fall vilket det blir är ju svårt att förutse men jag tror ändå att det kanske kan ge en bild av hur de bäst hjälper/bemöter dig.

*kl*

Helt utan krämpor eller osympatiska medmänniskor så känner jag mig lite sliten och less, så jag lider verkligen med er som har det jobbigt på riktigt!

Vi var ju hos barnläkaren i torsdags kväll med hål i huvudet. Igår morse kunde gossebarnet plötsligt inte gå längre. Bara grät och skrek nej, nej, mamma när han försökte stå på benen. Jag lade lite kex på bordet fö ratt se om smärtan kanske gick över då, men det gjorde den inte. Kexmonstret avstod hellre från kex än gick två meter. Alltså tillbaka till läkaren, som konstaterade höftsnuva. Nu ska gullungen äta smärtlindrande och vila någon vecka. Försök vila en smärtlindrar 20 månaders liksom... Han haltar omkring i 230 ungefär medan jag föreslår lugna aktiviteter osm att lägga pussel...

Snuvan har dessutom vandrat vidare från höften till näsa och ungor - på natten hostar han tills han spyr. Jag bytte sängkläder två gånger i natt, skickade in maken att sova i gästsängen (dumt att två är vakna) och tillbringade tiden ca 00-1:30, 3:30-4 och 5:30-6:30 sittandes i sängen med gossebarnet i famnen. Klockan sju ville han gå upp.

Som grädde på moset är det fullt kaos på jobbet, det där med semester istället för att jobba hemifrån under veckorna (är på kontoret på måndagar) funkar inte alls och mina naiva planer om att sova middag eller förbereda för bebisen (inklusive avsluta alla våra inredningsprojekt) brinner inne. Istället får jag varje dag diverse klagomål från kunder om att uppgifter som jag redan lämnat vidare inte blivit utförda. (Jag vet mycket väl att mina kollegor också är grymt överbelastade med minst två personer långtidssjukskrivna men ständigt nya uppdrag, men det är ändå irriterande att få klagomål).

Skriva här gör jag eftersom systemet idag är extremt segt och jag får spunk av att sitta och stirra på digitala sandur... Har tröstätit pannkakor till lunch och funderar på att komplettera med en glass.

Oj vad irriterande med EDAn .. . :-( men det gick över ganska snart eller?

Alltså det kan bli så totalt annorlunda. om jag förväntade mig att det skulle kunna bli minsta lika så skulle jag skriva att jag vill vara ifred (!) så mycket som möjligt så jag får föda i lugn och ro.... nu kommer jag ju troligen bli igångsatt vilket ju är mer riskfyllt, dessutom rekommenderar läkaren smärtlindring som EDA eftersom jag har så ont och har haft ont så länge (är mentalt trött redan innan) ...

Hm.. det blir nog ett brev ändå..! :-)

Oj hej å hå... fyyy för sjuka barn, läskigt med den där snuvan....
tråkigt att du inte får varva ned med jobbet o så... hur länge till tänkte du jobba?

Här går man på sk "Mutterschutz" 6 veckor innan bf - med full lön, värsta lyxen! Jag arbetar ju bara 40% och har ca en semesterag per vecka att ta ut, så rent teoretiskt jobbar jag måndagar fram till 23 mars eller så, dvs. 6 arbetsdagar till.

Tog ca 12h innan jag hade någon form av styrsel i benet. 1 dygn innan "sovkänslan" försvann.

Ja, ett brev är nog bra. I vilken vecka kommer du ha förlossningsplannering? Får du några veckors förvarning i fall det blir igångsättning eller kan det bli med kort varsel?

V.37 ska vi på undersökning för vidare planering. De räknar med att jag inte ska gå tiden ut, utan det blir troligtvis igångsättning i v. 38 el. 39

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024