Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3
bra länkar vindvissla! Det ska jag tsta med lill-hunden när jag får min trikåsjal i morrn tänkte jag
*kl*
Solvind - usch vad läskigt att du inte kände av något innan heller...
Hoppas du kan få ha det så bra som möjligt under tiden och att bebis inte behvöer komma ut alltför tidigt!
Gnälldags från mig igen!
Man har ju läst om de där tre tecknen - huvudvärk, märkbar svullnad och ögonflimmer. Jag är nog bara nojig, men jag börjar nämligen bli lite orolig för det jag med... har haft en dundrande huvudvärk länge nu. Tryck under revbenen skulle jag nog inte kalla det iofs, men jag har svårt att andas från och till. Nån gång har jag fått ganska ont över bröstkorgen men det känns mest som en ångestattack. Säkert av stressen över att inte kunna vara ute hos hästarna så mycket som jag vill... typ inte alls just nu. Trippen till veterinären tog verkligen den sista knäcken på mig.
Jag är helt orkeslös där jag bara ligger på soffan... förhoppningsvis är det lite bättre i morrn för jag skulle verkligen behöva åka på styrelsemöte. (Och absolut till på tisdag då vi ska ut och åka och hämta bebiskläder och annat!)
Jag fick hem järntabletter i går i alla fall, Hemofer eller vad de heter och hoppades på att huvudvärken skulle släppa med dem men det kanske inte går så fort? Jag blev helt galet dålig i magen i alla fall, men det gick så fort så det var nog magsjukan eller tacosarna som ville göra sig påminda igen. Illamåendet är kvar i alla fall, men det var ju med redan ett par veckor innan jag blev så dålig att jag spydde hela natten.
Jag har tid hos läkaren på MVC på fredag och ska ta med ett urinprov och be dem kolla dels UVI igen (eftersom det fanns bakterier senast men tydligen inte nog mycket) och dels proteiner, om inte annat så att jag kan sluta oroa mig över det (även om jag vet att det är i tidigaste laget att få HF). Kollar de inte blodtryck och hb så får jag be om det med eftersom det fortfarande är tre veckor kvar till nästa besök hos BM.
Kotten sparkar och lever om i magen i alla fall, och så länge den gör det så får det ju vara värt det antar jag, men jag blir lite sur på alla appar som säger att "nu är du säkert piggare och har en lagom liten rund mage tycker det är underbart att vara gravid".
Min mage är fyrkantig, jag har jäkligt ont i ryggen, mår illa, kan knappt äta, kan knappt röra mig pga huvudvärken och svettas som en gris trots att jag inte har feber. Nä.. kan inte säga att jag njuter direkt.