Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Nej, en katt är nog inte optimalt. Inte de varianter som finns hemma hos mig i alla fall :)
Misstänkte att det nog kunde vara så att jag inte knöt tillräckligt tajt. Jag liksom "la" den runt kroppen. Ska prova att dra åt direkt från början. Känns som om jag nog behöver öva lite innan bebis är här.

Dra åt ordentligt, det ska sitta tightare än vad man först tror! Finns jättebra videoinstruktioner att titta på på nätet oxå. Sjalbarn.se tror jag har, annars kan du säkert hitta genom att googla.

Tillmötesgående katter är utmärkta att öva i ringsjal med i allafall, men då bär man ju som i en påse... ;)

Ja det var förmodligen det som var felet. Rätt sorts katt men fel sorts sjal :D

Då mindes jag rätt att det ver någon som hade testat med sin katt.

Hur gick ultraljudet? Får jag fråga vad du hade för järnvärde?

Mitt hade gått upp liiite till 109, men jag måste äta mer nu. Annars var allt fint, sf-måttet hade dippat lite grann och han ligger högt med rumpan precis under revbenen. Läkaren sjukskrev mig helt resten av tiden och BM pratade om att om bebis inte har kommit runt v 39 så tyckte hon att en remiss skulle skickas till spec MVC för att upprätta en förlossningsplanering för att jag inte ska behöva gå längre än nödvändigt. Tror att det var lite med tanke på att jag blev flyttad så mycket på RUL.

bra länkar vindvissla! Det ska jag tsta med lill-hunden när jag får min trikåsjal i morrn tänkte jag :)

*kl*
Solvind - usch vad läskigt att du inte kände av något innan heller... :crazy: Hoppas du kan få ha det så bra som möjligt under tiden och att bebis inte behvöer komma ut alltför tidigt!

Gnälldags från mig igen!
Man har ju läst om de där tre tecknen - huvudvärk, märkbar svullnad och ögonflimmer. Jag är nog bara nojig, men jag börjar nämligen bli lite orolig för det jag med... har haft en dundrande huvudvärk länge nu. Tryck under revbenen skulle jag nog inte kalla det iofs, men jag har svårt att andas från och till. Nån gång har jag fått ganska ont över bröstkorgen men det känns mest som en ångestattack. Säkert av stressen över att inte kunna vara ute hos hästarna så mycket som jag vill... typ inte alls just nu. Trippen till veterinären tog verkligen den sista knäcken på mig.

Jag är helt orkeslös där jag bara ligger på soffan... förhoppningsvis är det lite bättre i morrn för jag skulle verkligen behöva åka på styrelsemöte. (Och absolut till på tisdag då vi ska ut och åka och hämta bebiskläder och annat!)

Jag fick hem järntabletter i går i alla fall, Hemofer eller vad de heter och hoppades på att huvudvärken skulle släppa med dem men det kanske inte går så fort? Jag blev helt galet dålig i magen i alla fall, men det gick så fort så det var nog magsjukan eller tacosarna som ville göra sig påminda igen. Illamåendet är kvar i alla fall, men det var ju med redan ett par veckor innan jag blev så dålig att jag spydde hela natten.

Jag har tid hos läkaren på MVC på fredag och ska ta med ett urinprov och be dem kolla dels UVI igen (eftersom det fanns bakterier senast men tydligen inte nog mycket) och dels proteiner, om inte annat så att jag kan sluta oroa mig över det (även om jag vet att det är i tidigaste laget att få HF). Kollar de inte blodtryck och hb så får jag be om det med eftersom det fortfarande är tre veckor kvar till nästa besök hos BM.

Kotten sparkar och lever om i magen i alla fall, och så länge den gör det så får det ju vara värt det antar jag, men jag blir lite sur på alla appar som säger att "nu är du säkert piggare och har en lagom liten rund mage tycker det är underbart att vara gravid".

Min mage är fyrkantig, jag har jäkligt ont i ryggen, mår illa, kan knappt äta, kan knappt röra mig pga huvudvärken och svettas som en gris trots att jag inte har feber. Nä.. kan inte säga att jag njuter direkt. :(

Kl

Vilken skitdag!! :(

Igår när vi skulle iväg på husvisning fick jag "brösthugg" så jag knappt kunde andas el stå på benen men gav mig envist iväg iaf med hopp om att det skulle gå över, det gjorde det inte :grin: det blev bättre under kvällen och ringde förlossningen för att försäkra mig om att det inte var grav-relaterat och fick rådet att åka till akuten om jag kände mig orolig men bestämde mig att försöka sova bort det.. Sov nästan ingenting så ringde vc och fick tid där 14.15

Eftersom min bil är på verkstad sånåkte jag buss dit (redan där började det redan obefintliga humöret tryta) och fick efter mer än 45 min väntan Komma till läkare som gjorde EKG och lyssnade på hjärta/lungor och konstaterade att det nog är ett muskelfäste till revbenen som är inflammerat.. Finns inte mkt mer att göra än bita ihop, ta Alvedon och vila. Grejt.

Går till Statoil för att hämta ut fårskinnsfällarna jag beställt och hamnar bakom ett par som står och dividerar med kassörskan om bullar(??) och kräver nån form av kompensation och hon får ringa chef och leverantör osv.. Tar en jävla tid! När det är min tur får jag paketet och betalar för en brownie (för det hade jag förtjänat! :angel: ) men får ingen brownie! Väntar tålmodigt på att hon ska dividera färdigt med personen bakom mig i kön (en japansk tjej som under tiden i kön fotograferat både korv och kanelbullar med lite fniss) att hon måste hämta sitt paket på Ica -inte Statoil på knagglig engelska och får sen påminna om mon brownie..

Ska sen ta bussen hem och inser att den kommer när jag är på andra sidan gatan och börjar springa, när jag är 30 m från hållplatsen kör bussjäveln! Vem kör ifrån en springandes/viftandes graviding med ett megapaket i famnen?? :devil:

Börjar lipa där och då på hållplatsen som ett litet barn och inser att det är 30 min till nästa buss.. Fryser som fan i 30 min och när jag väl kommer på nästa buss (som är 5 min sen) säger busschauffören grinigt att det var minsann i sista sekund att jag fick åka på den biljetten.. Påpekar då syrligt att hade han varit i tid hade min biljett varit giltig med 5 min till godo! Och få jävlar blev han helt tokig och ropar genom hela bussen efter mig att han minsann inte är nått flygplan (wft?) och att jag ska vara jävligt glad att jag inte behövde betala.. Sen lipade jag lite till hela vägen hem och tröstade mig med en negerbulle innan det var dags för o bli hämtad till husvisning nr 2.

Som gin avslutning på kvällen hämtade jag hem min bil som blev 2000:- dyrare än han sagt igår så nu är man 4000 fattigare dessutom!

Nu:

Mat
Säng
Sova

Usch din stackare, jag tror att en osympatisk personlighet är ett anställningskrav för buss-chaufförer.

Jaa hörni vad vi sliter...

Lew: jag hoppas du piggar påmfig, jag hatar också gravidkalendrarna.. läser bara om barnets utveckling ...

Pan: jag blir riktigt glad över att jag är så säng/hemmabunden och slipper gå ut..:o

Ja ska aldrig mer åka buss! :devil:

Lyckades iaf svänga ihop en ruskigt god pastalåda till kvällsmat och ligger nu i soffan med min älskade karl o myser så kvällen kunde slutat värre :love:

Lew: ja det måste vara så att dom sorterar ut vettiga och serviceminded folk på anställningsintervjuer..

Visslan: min bil var på verkstan.. Husvisningarna fick bra.. Blir nog inga bud, kändes inte rätt när vi väl kom dit.. Men vi får se hur budgivningarna artar sig :)

Ah, bra att den är fixad nu då!

Vi har haft en bra dag, ultraljudet gick toppenbra och bebisen är bedårande söt :love: beräknad födelsevikt 4 kg.

20130130_141322-771049.jpg

20130130_140723-768750.jpg

Kaktusblomma hon gick på ferrotoner och det stod 10 tror jag men förra gången mätte hon hb som var 110 och det var i underkant.

Imorrn blir det storm, vad ska ni hitta på?

Ah ok, jag trodde inte att det var så illa med hb:t om man låg över 100, men man vill ju inte riskera att behöva få blod om det går att undvika. Ferrotoner har jag ingen koll på alls ;)

Här verkar det inte vara någon storm på gång imorgon av vad jag såg i väderappen. Jag ska ut och äta lunch med kollegorna och chefen och lämna ifrån mig mobil och skåpnycklar. Om jag orkar tar jag nog en sväng förbi ena köpcentret när jag ändå åker förbi.

Häftiga bilder! En jättesöt bebis :)
Var det något ni fick via landstinget i Skåne? Förra gången gjorde vi ett 3D UL, men bekostade det själva.

Wow vad fina bilder!:bow:

I morgon ska jag fortsätta mitt stillaliggande..... :angel:

Sötis!!

Här stormade det igår, men idag verkar det bli lugnare. Har inga speciella planer utom att se till att få in min tidrapport i tid och gå till läkaren för att se hur det ser ut och om jag ska börja jobba igen eller ej. Normalt skulle jag helst börja jobba igen (hade egentligen tänkt jobba till BF om det går), men nu känner jag faktiskt att det skulle vara skönt att ta det lite lugnt. Det är alltid stressigt och ganska kaotiskt på jobbet, orkar inte med det just nu. Har inte riktigt koncentrationen.

Lew & Pan, hoppas att ni båda känner er bättre snart.

Solvind, jobbigt att ligga i ett mörkt rum och inte göra nåt! Känns orimligt att man ska göra det i x veckor. Då skulle man ju verkligen bli stressad. Låter bra som du tänker att ta en stund i taget.

Nä, det var visserligen på en privat ul-klinik som gör 3d och 4d, men jag fick de här bilderna för att där var en annan barnmorska med på studiebesök eller nåt. Men det är samma maskin, hon trycker bara på en knapp så blir det så här.

Freya det blir en pojke till, en liten Charlie tror vi :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
55 834
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar